Dag Simyo,
Vandaag is het volgende gebeurd.
Ik heb actief SMS verkeer gehad.
Om 14:55 uur was de SMS bundel op. Vanaf dan kostten de SMSjes ineens 0,31 cent.
Er is tot 15:19 door geSMSt; in totaal 338 stuks.
Om 15:24 uur kwam er pas een SMS van Simyo binnen met de melding dat de SMS bundel op was.
Vragen:
1) wil Simyo wel de 44,33 euro ongedaan maken, wegens het niet tijdig melden buiten de bundel te gaan?
2) waar zit de knop / instelling, om niet buiten de bundel te KUNNEN gaan zonder eerst toestemming te geven?
Bedankt,
Met vriendelijke groet,
Jeroen
Hallo
Als je een Androidtoestel hebt kun je daar een waarschuwing en blokkade op instellen, zodat je tegen het einde van je maandbundel door je toestel gewaarschuwd wordt en op een gegeven moment geblokkeerd, je kunt dan verder gaan via de wifi of een bundel bijkopen.
Bij een Iphone kun je per de 1e van de maand de verbruiksteller op nul zetten en dan zelf het verbruik bijhouden.
Je kunt Simyo om een betalingsregeling vragen als het problemen geeft de verhoogde nota in eens te betalen.
Alléén bij (een naderende) overschrijding van de databundel krijg je bij 80 en 100% een waarschuwings-SMS. Omdat, in tegenstelling tot de kosten van data, de kosten van een SMS en een telefoontik, want per minuut, wél inzichtelijk zijn en ook deze in de regel minder snel hard kunnen oplopen krijg je hiervoor geen waarschuwing.
Als je tips en advies wil geven, geef dan wel het juiste of als je het niet zeker weet, geef dit dan ook aan.
Edit:
Bij 50% verbruik van je bel bundel bij een abonnement krijg je daarvan wel een mail.
Waar
Ik vermoed btw dat je gebruikersnaam gewijzigd gaat worden omdat dit in het verleden bij Simyo niet de naam Simyo mag/mocht bevatten.
vaag, vaag staat me er wel iets van bij, dat ik die in het verleden wel een keertje heb gehad, maar als ik de Service pagina er op na zoek kan ik er naast de 80 en 100% waarschuwings-SMS voor de databundel niets van terug vinden.
zou best kunnen dat ze deze hebben afgeschaft, maar nog niet zo heel lang geleden nog een mail hierover ontvangen.
Hallo
Indien dit bevestigd wordt door het moderatie team, mijn excuses daarvoor en beschouw mijn reactie dan als niet-geschreven.
Zo kun je in een iPhone ook geen belminuten of smstikken op nul zetten, maar alleen een datateller. Je hebt zaken door elkaar gehaald. Het gaat hier tenslotte alleen om excessief SMS-gebruik en heeft niets met data van doen.
Naar welke e-mail refereer je? Dat je zelf 50% van je belbundel hebt bereikt? Of dat Simyo deze heeft afgeschaft?
ik zelf niet dan maar mijn moeder waar ik het account van beheer heeft nog niet zo heel lang geleden een mail ontvangen dat ze 50% verbruikt had van haar bel bundel.
Wat het laatste betreft
Ik heb voor het gemak de juiste service pagina er maar even bij gepakt.
En ook nog een linkje naar de tarieven pagina, waar je o.a. onderstaand kunt lezen.
Dag Simyo,
Vandaag is het volgende gebeurd.
Ik heb actief SMS verkeer gehad.
Om 14:55 uur was de SMS bundel op. Vanaf dan kostten de SMSjes ineens 0,31 cent.
Er is tot 15:19 door geSMSt; in totaal 338 stuks.
Om 15:24 uur kwam er pas een SMS van Simyo binnen met de melding dat de SMS bundel op was.
Vragen:
1) wil Simyo wel de 44,33 euro ongedaan maken, wegens het niet tijdig melden buiten de bundel te gaan?
2) waar zit de knop / instelling, om niet buiten de bundel te KUNNEN gaan zonder eerst toestemming te geven?
Bedankt,
Met vriendelijke groet,
Jeroen
Vraag 1 is al beantwoord.
Het antwoord op vraag 2 is dat je daar akkoord mee bent gegaan toen je klant werd. Die knop bestaat dan ook niet. Maar er is wel een app waar je het verbruik zelf mee in de gaten kan houden.
Thanks
Het is niets meer en niets minder, maar
Hallo
Indien dit bevestigd wordt door het moderatie team, mijn excuses daarvoor en beschouw mijn reactie dan als niet-geschreven.
Allereerst
JanD ik vermoed/denk dat Jij ook herkend/erkend dat de argumentatie van het weten aantal belminuten /sms-jes kunnen bijhouden bij KPN in principe hetzelfde zijn als bij Simyo in al die jaren.
Persoonlijk vind ik de benadering die, ik geloof dat KPN gebruikt qua waarschuwing dataverbruik, 50 - 75 - 100% al jaren beter dan wat Simyo nu al langer heeft 80 - 100%. Was eerst 50 - 100%.
Zou er
Lees ter info ook maar even De uitleg in dit topic door oud-moderator
*edit*
Lees ook maar even DIT.
Hi
Bedankt voor je bericht. Het is bij Simyo niet mogelijk om in te kunnen stellen dat je niet buiten je bundel wilt verbruiken. Je ontvangt een e-mail bij 50% en bij 100% verbruik van je belminuten. Deze e-mails worden niet real time verstuurd omdat het verbruik met een vertraging wordt verwerkt. Je hebt in een korte tijd een hoop sms’jes verstuurd waardoor de waarschuwingsberichten vlak achter elkaar zijn verstuurd en de kosten zijn ontstaan. De kosten zijn dus wel terecht.
Het klopt inderdaad dat je gebruikersnaam de naam “Simyo” niet mag bevatten. Dit betekent dus dat wij je gebruikersnaam zouden moeten veranderen. Je kunt mij een privébericht sturen met je nieuwe gebruikersnaam .
Bedankt voor de hulp heren!
Groetjes,
Roeqajja
Bedankt
Na
Of je geeft verkeerde informatie of de site klopt niet. Ik denk het laatste. Op de site (zie mijn eerste reactie ) staat namelijk dat Simyo geen bericht / mail stuurt bij een belbundel maar jij zegt van wel in de vorm van een mail.
Dus wat is het nu?
Het zal niet de eerste keer zijn dat de site nog niet is bijgewerkt. Ik wacht dan ook met smart af wat juist is.
Dus Simyo. Aan jullie het verlossende antwoord.
Hoi
Jullie stellen terechte vragen. Wat
Groetjes,
Seren
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.