Skip to main content
Beste,



Mijn vrouw heeft net een contactformulier gestuurd over het niet goed uitzetten van de telefoon, waardoor de telefoon bijna 2 uur buiten de budel heeft gebeld. Nu zal ik dat verhaal niet helemaal opnieuw schrijven, maar ben wel nieuwsgierig of er iets ingesteld kan worden dat je niet meer kunt bellen met je telefoon als je belbundel leeg is. Het is namelijk wel even schrikken als je van nooit in 1x €30 boven je bundel moet betalen en de rest van de maand je mobiel niet meer wilt/kunt gebruiken i.v.m. de 0.31 per tik.



Graag u reactie, vr gr Tim







 
Antwoord al elders gevonden, app geinstaleerd, werkt goed, maar hopelijk komt er er toch in de toekomst nog een soort waarschuwingsbericht ik heb namelijk niet overal wifi....



vr gr Tim
Net ook tegen een bedrag van 6,87 uitgevonden dat aflopen van de bundel niet voldoende is. Direct je pakketgegevens uitzetten, want je apps zuigen je beltoegoed leeg, ook al denk je dat je niets doet. Gelukkig heeft simyo net de limiet van 5 euro ingevoerd anders was het een dure grap geworden. Voor alle zekerheid zet ik voortaan ook mobiel internet in Mijn Gegevens uit als de bundel op is. Maar simyo zou hier zelf ook betere tools voor moeten maken, bijvoorbeeld op het moment van verlopen van een bundel de functionaliteit uitzetten, zodat je die zelf moet activeren.



En overigens ben ik van mening dat niet gebruikte MB's uit een bundel (deels) vergoed moeten worden.
Hallo Tim en pjgpolderman.



Ik weet niet wat voor besturingssysteem jullie telefoons hebben, maar toch wil ik jullie een advies geven.



1) Indien mogelijk zou je de app Call Meter 3G kunnen installeren. (voorkeuren instellen via linkerstoets)

Hiermee kun je afzonderlijk instellen: calls, sms, mms, data en begindatum.

2) Installeer een data manager.

Voorbeelden My Data Manager, Onavo en 3G watchdog.

Deze apps meten het dataverbruik rechtstreeks, geven bijtijds een waarschuwing, beveiligen tegen een te hoog dataverbruik.



Bij simyo wordt dataverbruik met vertraging bijgewerkt, lopende gesprekken kunnen worden afgemaakt.



En nog even dit, Maar simyo zou hier zelf ook betere tools voor moeten maken, bijvoorbeeld op het moment van verlopen van een bundel de functionaliteit uitzetten, zodat je die zelf moet activeren.

Deze apps doen wat jij opmerkt.

Bij een sim only abbo betaal je voor je een aantal belminuten/sms/data.

Wat voor Mb geldt, geldt ook voor bel/sms het deel dat niet gebruikt wordt gaat niet mee naar de volgende maand.

Dat is voor alle Simyo klanten met een sim only hetzelfde.



Zijn mijn woorden duidelijk, alles begrepen? :)



Groet,

Friesian
Hoi stadje,



Welkom op het forum :)



Ik begrijp dat je misschien liever een blokkade krijgt op je aansluiting als je belminuten op zijn. Dat is echter niet waar Simyo voor staat. Bij Simyo ben jij baas over je eigen bundel. Je krijgt bij je databundel een waarschuwing bij 50% en 100% verbruik, als je wil kun je kiezen om dan door te internetten tegen het buiten bundel tarief. Bij de belbundel krijg je echter geen waarschuwing. Wij hebben daarom op Mijn Simyo en de Simyo app aangegeven hoeveel belminuten en MB's klanten nog over hebben tot het einde van de maand. Mocht je te weinig hebben, dan kun je maandelijks je bundels verhogen. Verlagen kan ook altijd :)



In jouw geval, waarbij je onbewust veel belminuten hebt verbruikt, is natuurlijk erg ongunstig. Wij kunnen daar ook helaas niets aan doen. Het verbruik is er geweest en de rekening zal je moeten betalen. Een datamonitor is wat dat betreft alleen handig voor je internetbundel en niet je belbundel. Hiervoor kun je dus gewoon de Simyo app of Mijn Simyo gebruiken.



@pjgpolderman, Ook jou heet ik van harte welkom op het forum :)



Jij hebt het over iets anders. Je hebt een prepaid en geen sim only, daar zit al een groot verschil in. Apps verbruik niet zomaar beltegoed. Dat doen ze alleen als jij je internetinstellingen niet goed hebt. Jij bedoelt dus dataverbruik en niet belminuten waar het bij stadje over gaat. Ik raad je aan deze blog en dit topic goed door te lezen.



Voor jou is het wel handig om een datamonitor app te installeren. Ik hoor veel goede verhalen over 3G Watchdog.



Heb ik jullie vragen zo goed beantwoord?



@Friesian, bedankt weer voor je fijne uitleg 🙂

Reageer