Skip to main content

.

Woon in een klein dorpje Frieschepalen bij Drachten en krijg met mijn gekregen Iphone 4 steeds bijna geen verbinding voor telefoneren. In de groe plaatsen Ureterp en Drachten dichtbij in buurt 100%. Zit ik in een uithoek KPN???? waar geen paal staat.
Beste S.Veenstra,



Hartelijk welkom op het forum van Simyo!



Ik heb eens voor jouw gekeken op de dekkingskaart van KPN (http://www.coveragechecker.nl/), alwaar Simyo gebruik van maakt.

Binnen jouw dorp Frieschepalen (zelf nog nooit van gehoord, tot vandaag dan) heeft een goede dekking van het 2G netwerk, maar ook van het 4G netwerk!

Helaas ondersteund jouw iPhone 4 nog geen 4G netwerken, zodat je daar geen gebruik van kan maken, dan kan alleen vanaf de iPhone 5 en 5S.

Wel ondersteund de iPhone 4 het 3G netwerk (voor mobiel internet), maar daarvan is de dekking voor het grootste deel van jouw dorp NIET aanwezig, waardoor je alleen gebruik kunt maken van het trage 2G netwerk (GPRS), maar wel weer probleemloos zou moeten kunnen bellen en sms'en.

Het kan dus zijn, dat het signaal van het 2G netwerk niet voldoende in je woning doordringt, waardoor de verbinding telkens weg kan vallen, dit kan verschillende oorzaken hebben zoals de afstand van de zendmast.



Het is mij onbekend of KPN nog gaat werken aan een beter bereik van 3G binnen jouw dorp, daarvoor zou een moderator even contact moeten opnemen met de netwerkspecialisten van KPN, om daar uitsluitsel over te krijgen.



Ik heb helaas geen beter nieuws dan deze, aangezien je afhankelijk bent van het 2G netwerk.

Hoop uiteraard wel voor je, dat KPN er wat aan gaat doen!
Bedankt Mich, wat is overigens een moderator?? vr. gr. S. Veenstra
Graag gedaan S. Veenstra!



Een moderator is een medewerk(st)er die in dienst is bij Simyo.

Hij of zij controleert of iedereen zich aan de gedrag regels houdt op het forum, maar geeft daarnaast ook antwoord op gestelde vragen of problemen.

Daarnaast kan een moderator in je gegevens kijken (wat ik dus niet kan), en zo ook helpen bij vragen of problemen die andere forumgenoten (zoals ik bijvoorbeeld) niet direct kunnen beantwoorden of verhelpen.



Hoop dat het je nu een beetje duidelijk is, wat een moderator is en doet.
Hoi S. Veenstra,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat lastig dat je niet goed bereikbaar bent! Je hebt al een hoop uitleg gekregen van MichD 🙂



Zoals MichD in zijn bericht heeft aangegeven, heb ik contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. Zij hebben op jouw postcode de dekking en het netwerk nagekeken. Hier komen de volgende punten uit.



Allereerst is de dekking binnenshuis bijna niet aanwezig. Als je bij een raam staat zal dit al een stukje beter worden, maar het is alles behalve optimaal. Dit geldt voor zowel het 2G als het 3G netwerk. Buitenshuis is de dekking beter. Helaas is dit nog steeds niet optimaal op beide netwerken. Je kunt bellen en sms'en met de kans dat het netwerkt toch wegvalt.



Simyo maakt gebruik van het KPN Netwerk. Dit betekent dat jij aangemeld bent op een mast bij jou in de buurt. Mijn collega heeft kunnen zien dat de dichtstbijzijnde mast in Ureterp staat. Ik heb begrepen dat dit ruim 3 kilometer van jou vandaan is. Dat is best ver weg. Hierdoor is de dekking in het hele dorp niet optimaal. Helaas zal dit niet op korte termijn verbeteren. Laat je het weten als je hier nog vragen over hebt?



@MichD, bedankt voor jouw duidelijke uitleg! We waarderen jouw hulp enorm :)



Groetjes,

Angela
Hoi Angela, bedankt voor wat je voor mij hebt uitgezocht. Het verhaal is duidelijk en ik vindt je hulp geweldig. Nogmaals bedankt en jij ook Mich. vr. gr. S. Veenstra
Hoi S. Veenstra,



Heel graag gedaan 🙂 Daar zijn we voor! Als je nog eens hulp nodig hebt, laat het dan weten. We staan voor je klaar :)



Groetjes,

Angela

Reageer