Skip to main content
'mijn minderjarige zoon krijgt ongevraagd en zonder mijn toestemming per sms het volgende bericht: gratis bericht: je gebruikt abonnementsdienst 77byte, de kosten voor deze dienst bedragen €12wk. info? www.smsgc.nl'.

op www.simyo.nl lees ik dat betaalde sms diensten gelukkig zijn geblokkeerd. Hij heeft Simyo sim only prepaid sinds jan 2015. Was toen de blokkade al ingesteld zodat zijn prepaid beltegoed niet wordt belast zodat we deze sms berichten al spam kunnen afdoen? Opzeggen via www.payinfo.nl lukt niet omdat 77byte daar niet bij staat. Hoe kom je van deze smsgc abonnementsdienst af?
Bij payinfo kies je voor (de)blokkeren, vul je het 06 nummer in, krijg je een inlogcode per sms en kun je de instellingen aanpassen.
Hoi Bram K,



Welkom op het Simyo Forum.



Ach, wat vervelend dat jouw zoon last heeft van deze sms'jes. Ik kan me voorstellen dat je hier vanaf wilt!



Allereerst kan ik je geruststellen. Hij heeft inderdaad een blokkade voor deze diensten op zijn telefoon staan. Dit betekent dat er geen kosten berekend zijn voor deze diensten en er dus geen beltegoed afgehaald is 🙂 Dit scheelt al een hoop!



Ik raad je aan om de tip over payinfo van Raytje nog even op te volgen. Op deze manier zorg je er voor dat je ook geen berichtjes meer kunt ontvangen van deze dienst. Laat je het weten of dit gelukt is?



@Raytje, bedankt voor je uitleg!



Groetjes,

Angela

Reageer