Skip to main content
Hallo,



Ik zie net dat er gisteren 5 keer € 3 van de prepaid van mijn zoon is afgeschreven door 'Ontvangen bericht van betaalde SMS dienst'. Hierdoor is zijn beltegoed 'negatief'.



2 vragen hierover:

1. Hoe kan het dat er hoewel er ontoereikend beltegoed is, toch 'betaling' wordt verwerkt?

2. Hoe kom ik hier per direct af?





MvG

AJ
Hallo AJ.



Erg vervelend voor jou en je zoon.

En waarschuw hem voor betaaldiensten (Quiz, voetbal, iQ test om wat voorbeelden te noemen...)



Vul dit in.



Groetjes,

Friesian
Hoi AJ1970,



Welkom op het forum :)



Ik zie inderdaad dat je zoon op 21-4-2014 een smsje heeft gestuurd naar een smsbetaaldienst en dat er toen een aantal betaalde smsjes zijn ontvangen. Bij Simyo Prepaid bestaat er de mogelijkheid om een beltegoed onder €0 op te bouwen. Dit omdat de gegevens met een vertraging worden verwerkt. Dat heeft het voordeel dat je altijd je gesprek kunt afmaken, maar met zo'n sms dienst is het heel vervelend. :(

De tip van Friesian is een goede. Daar kun je de betreffende dienst blokkeren. Maar ik heb nu ook alle smsbetaaldiensten geblokkeerd op de aansluiting. Dan heb je er sowieso geen last meer van :)

Omdat jullie er van geschrokken lijken dat het beltegoed in de min kan raken, heb ik dit eenmalig voor jullie vergoed en weer op €0 gezet. Als jullie weer opwaarderen, kan er dus weer gebeld worden.

Ik hoop dat dat de schrik wat verzacht.



Groetjes,

Charlene
Hoi AJ1970,



Welkom op het forum :)



Ik zie inderdaad dat je zoon op 21-4-2014 een smsje heeft gestuurd naar een smsbetaaldienst en dat er toen een aantal betaalde smsjes zijn ontvangen. Bij Simyo Prepaid bestaat er de mogelijkheid om een beltegoed onder €0 op te bouwen. dit omdat de gegevens met een vertraging worden verwerkt. dat heeft het voordeel dat je altijd je gesprek kunt afmaken, maar met zo'n sms dienst is het heel vervelend. :(

De tip van Friesian is een goede. Daar kun je de betreffende dienst blokkeren. Maar ik heb nu ook alle smsbetaaldiensten geblokkeerd op de aansluiting. Dan heb je er sowieso geen last meer van :)

Omdat jullie er van geschrokken lijken dat het beltegoed in de min kan raken, heb ik dit eenmalig voor jullie vergoed en weer op €0 gezet. Als jullie weer opwaarderen, kan er dus weer gebeld worden.

Ik hoop dat dat de schrik wat verzacht.



Groetjes,

Charlene





Charlene,



Dank voor je antwoord en uitleg. Fijn dat nu alle betaaldiensten geblokkeerd zijn, ik was al op zoek naar deze optie maar kon hem bij instellingen niet vinden. Ik had de tip van Friesian ook al gelezen en de website bezocht en daar aangegeven dat betaaldiensten ongewenst zijn.



Ook fijn dat Simyo eenmalig het saldo op 0 gezet heeft, dit verzacht inderdaad de schrik. Bedankt! Ook namens mijn zoon! :)



Ik heb zijn beltegoed weer aangevuld, zodat hij weer kan bellen.



AJ
Charlene,



Dank voor je antwoord en uitleg. Fijn dat nu alle betaaldiensten geblokkeerd zijn, ik was al op zoek naar deze optie maar kon hem bij instellingen niet vinden. Ik had de tip van Friesian ook al gelezen en de website bezocht en daar aangegeven dat betaaldiensten ongewenst zijn.



Ook fijn dat Simyo eenmalig het saldo op 0 gezet heeft, dit verzacht inderdaad de schrik. Bedankt! Ook namens mijn zoon! :)



Ik heb zijn beltegoed weer aangevuld, zodat hij weer kan bellen.



AJ




Hoi AJ1970,



Die instelling staat ook niet op Mijn Simyo 🙂 Bij prepaid staat de optie voor sms'en naar betaalde sms-diensten altijd aan. Alleen wij kunnen hier een blokkade op zetten. Die blokkade halen we er niet meer vanaf ;)



Heel handig dat je op die website je hebt afgemeld voor de sms-dienst. Naast onze blokkade is de sms-dienst nu ook van je telefoonnummer verwijderd.



Voor vragen of opmerkingen weet je ons te vinden!

Reageer