Skip to main content
De laatste twee maanden ben ik vaak niet bereikbaar. Als mensen mij bellen wordt gezegd: dit mobiele nummer is op dit moment niet bereikbaar. De sim geeft vaak aan: "alleen noodoproepen" Hier baal ik stevig van.

Ik heb hier in het verleden nooit geen last van gehad. 

Wat is er aan de hand. Bereikbaarheid KPN in het grensgebied slechter geworden?

Graag even uw reactie en een oplissing.

Alvast bedankt.



Met vriendelijke groet,



Annie Scholten
Een moderator die dit gaat beantwoorden (maandag denk ik) zal graag willen weten op welke postcode dit probleem zich voordoet, en of het alleen daar is of ook op andere lokaties.
goeieavond,



ik heb het zelfde probleem, het is zeer vervelend en ik zit er aan te denken om ergens anders naar toe tegaan.
Willen jullie beiden dan even je postcodes noemen, zoals Scotsman ook al voorstelde?

Dan is het makkelijker zoeken morgen voor de moderators.
Mijn postcode is 6909. Op mijn werk is dat 6901, ook daar ben ik vaak niet te bereiken. Gr annie
Annie dank je wel namens de Simyo moderators.
@ anniescholten en thomas 1992.



Ik stel de vraag hier aan jullie beiden.....

Hebben jullie geprobeerd handmatige netwerkselectie?

Wanneer je dat doet zoekt de telefoon naar de antenne met het signaal die dan het beste ontvangen wordt!



Groet,

Friesian
Hoi anniescholten,



Welkom op het forum :)

Ik heb je topic even verplaatst naar het subforum "Bellen". Dat houdt het forum overzichtelijk.



Wat vervelend zeg, dat je telefoon vaak geen netwerk vindt :(

Je mag de volgende keer ook eerder aan de bel trekken hoor, want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb sowieso je simkaart even opnieuw aan het netwerk gekoppeld. Als jij je toestel even uitschakelt voor een minuut of 10 en dan weer aanzet, dan kunnen we merken of dat al heeft geholpen.

Ik heb ook je postcode na laten kijken, maar daar is niks veranderd, de afgelopen 2 maanden. Gebruik jij ook hetzelfde toestel als je altijd al gebruikte?

Als dat het geval is, wil ik je vragen om de simkaart ook even in een ander toestel te testen.



Kun je me laten weten of de reset geholpen heeft, en zo niet, wat je sim in een ander toestel deed?



Groetjes,

Charlene





Hoi thomas1992,



Waar loop jij precies tegenaan? Ook de melding 'geen netwerk'? Zou jij ook even de postcode kunnen doorgeven waar je dit ervaart?

Dan gaan we voor jou ook aan de slag :)





Scotsman, Friesian en Koorelle,

Bedankt voor de hulp alvast 🙂





Groetjes, Charlene
@ anniescholten en thomas 1992.



Ik stel de vraag hier aan jullie beiden.....

Hebben jullie geprobeerd handmatige netwerkselectie?

Wanneer je dat doet zoekt de telefoon naar de antenne met het signaal die dan het beste ontvangen wordt!



Groet,

Friesian





Dag Friesian,



Ik heb handmatige netwerkeselectie geprobeerd. Hij geeft Tmobile en Vodafone aan. Bij Vodafone Sim kaart staat verbinding niet toe. En Tmobile kan niet verbinden, probeer het later opnieuw. Af en toe staan KPN en Telekom.de ook in de lijst. Ik heb een Samsung S4 dual mini. Werk is Vodafone. Privé is Simyo
Dag Charlene,



Hij heeft ruim 10 minuten uit gestaan. Helpt niet. (had ik al vaker geprobeerd). Ik had eerder een Iphone 4. Nu een Samsung Galaxy 4 mini (dual, werk Vodafone, privé Simyo)  Zou toch niet uit moeten maken lijkt me. Ik zal morgen proberen een ander toestel te regelen en de sim over te zetten. Wordt vervolgd. Groeten Annie


Hebben jullie geprobeerd handmatige netwerkselectie?



Ik heb handmatige netwerkeselectie geprobeerd. Af en toe staan KPN en Telekom.de ook in de lijst. 



Dat je niet kunt verbinden met Vodafone en T-Mobile is normaal.

Met KPN netwerk zou je juist wel moeten kunnen verbinden.



Groet,

Friesian
Dag Friesian,



Dat snap ik, alleen KPN netwerk staat regelmatig niet in de lijst. Dus... probleem. Is niet leuk. 

Gemiste oproepen worden trouwens pas uren na het bellen gemeld. Niet gelijk dus. ook heel vervelend. 
Goeieavond charlene,



De postcode's weet ik niet kan ik ook de plaats namen door geven ? En het probleem is slecht netwerk en slecht bereik tot wel helemaal niks.



Mvg. Thomas
Hoi anniescholten,



Heel apart dat je soms het KPN netwerk niet in je lijst ziet verschijnen. Heb je dit op beide postcodes 6909 en 6901? En ervaar je dit binnenshuis en / of buitenshuis? Als je geen netwerk hebt, dan kan het inderdaad zijn dat je later je gemiste oproepen ziet verschijnen 😞 Je ziet deze op het moment dat je toestel weer bereik heeft. Dit is natuurlijk vervelend en niet de bedoeling. Het is handig om je simkaart even in een ander toestel te plaatsen. Kun je je simkaart ongeveer een dag in een ander toestel testen? Ik hoor graag van je wat hier uitkomt. Wat Friesian aangeeft klopt. Het is normaal dat je niet via het Vodafone en T-Mobile netwerk verbinding kan maken met je Simyo simkaart.



Ik hoor het graag van je.



@Friesian; bedankt voor je reactie :)



Groetjes,

Naomi







Hoi thomas1992,



Als je een plaatsnaam doorgeeft, dan is dit niet specifiek genoeg. Het is dus wel belangrijk dat je een postcode / postcodes doorgeeft. Heb je trouwens slecht bereik op één bepaalde plek of op meerdere plekken? Is er ook verschil tussen binnenshuis en buitenshuis? En heb je dit alleen met bellen of ook met internetten? Wij hebben dus iets meer informatie nodig om dit voor je te kunnen uitzoeken :o



Laat het even weten?
Dag Naomi,



Sorry het heeft even geduurd voor je antwoord krijgt maar ik ben er weer.

Het helpt niets als ik mijn simkaart in een ander toestel stop. Hetzelfde resultaat.

Wat nu?



Groeten Annie Scholten
Hoi anniescholten,



Goed dat je je simkaart even in een andere toestel hebt geprobeerd! Jammer dat dit geen verschil maakt. Ik heb kosteloos een nieuwe simkaart naar je gestuurd. Voordat je deze simkaart hebt, hoor je hem nog even te activeren via Mijn Simyo.



Wil je laten weten of dit helpt? 😮
Zal ik doen. Zodra ik de nieuwe kaart ingebruik heb genomen laat ik het weten.

Nog een vraagje.

Ik heb via mijn mobiel van 1300 een drietal berichten ontvangen gisteravond met de volgende tekst:  Welkom. U ontvangt zo dadelijk een aantal instellingen voor het gebruik mobiel data  en diensten oa mobiel internet en MMS. Gelieve deze op te slaan en te activeren. 

en: U hebt alle instellingen ontvangen en kunt gebruik maken van de datadiensten. Voor meer info kunt u contact opnemen met uw helpdesk.  Daarna een derde bericht met dezelfde tekst als de eerste. 

Zijn deze berichten van jullie en zo ja om welke instellingen gaat het dan en waar kan ik die vinden?

Alvast een fijn weekend.



Groeten Annie Scholten





Hoi anniescholten,



Goed dat je je simkaart even in een andere toestel hebt geprobeerd! Jammer dat dit geen verschil maakt. Ik heb kosteloos een nieuwe simkaart naar je gestuurd. Voordat je deze simkaart hebt, hoor je hem nog even te activeren via Mijn Simyo.



Wil je laten weten of dit helpt? :o


Hoi anniescholten,



De berichten van 1300 dat je ontvangen hebt zijn inderdaad van Simyo. Het zijn instellingen voor mobiel internet. Ze worden verstuurd zodra het type toestel door het netwerk wordt herkend.



Ik zie dat je een internetbundel hebt. Je kan de instellingen zonder problemen opslaan op je toestel. In een van de berichten staan instructies die je kan volgen om de instellingen op te slaan en te activeren. Je kan de berichten terugvinden in je sms-inbox.



Laat je ons weten of het gelukt is?



Je nieuwe simkaart is overigens vandaag verstuurd. Binnen 2 dagen kan je deze verwachten 🙂
Dag Naomi en Ali,



Naomi: Helaas de nieuwe simkaart maakt weinig of geen verschil. Nu weer: alleen noodoproepen. Nog steeds niet blij dus. 



Ali: ik heb wel 3 berichtjes gekregen maar geen bijlagen of i.d. Dus niets om op te slaan.



Groeten Annie Scholten
Hoi anniescholten,



Wat jammer dat je verbinding niet beter is geworden door de nieuwe simkaart. Ik heb contact opgenomen met de KPN netwerkspecialisten. Die geven aan dat het misschien een goed idee is om een netwerkklacht in te dienen. Hiervoor dien je een formulier in te vullen, die ik meteen naar je toestuur. Het is uiterst belangrijk dat je álle stappen invult, want anders kan KPN de klacht niet in behandeling nemen.



Het formulier kun je in reactie van mijn e-mail sturen, zodat ik het meteen door kan zetten naar KPN. Laat je weten als je het e-mailtje hebt verstuurd?
Dag Tiury,



Het formulier heb ik ontvangen maar nog niet ingevuld. Ik heb namelijk een nieuwe telefoon van mijn werkgever ontvangen nav de klachten in de hoop dat daar misschien toch iets mee mis is. Sinds gisteren heb ik deze in gebruik. Het lijkt tot nu toe mee te vallen met de slechte bereikbaarheid. Gisteravond even een melding "alleen noodoproepen". Ik probeer het de komende dagen in de gaten te houden. Als het meevalt hoor je van mij, zo niet, dan volgt een dezer dagen het ingevulde klachtenformulier.



Tot later.



Groeten Annie Scholten
Hoi anniescholten,



Dat is prima.



Je kan de komende periode aankijken of het nieuwe toestel of de klacht verholpen heeft.



Mocht het nodig zijn dan kan je het formulier nog altijd invullen voor een netwerkklacht.

Reageer