Skip to main content

.

Beste Simyo...

Het ontvangst in het centrum van Gorinchem is al tijden slecht. Dit is al tenminste 10 maanden bij jullie bekend. Buiten werkt het nog net (3G max als je geluk heb) maar binnen heb je vaak helemaal geen ontvangst. Dit is onacceptabel, wanneer gaan jullie dat eindelijk eens oplossen????
Beste eLegge,



Vervelend dat je al een tijdje (10 maanden) een slecht bereik ervaart in het centrum van Gorinchem, dat is uiteraard niet fijn als je dagelijks gebruik maakt van je mobiele telefoon/smartphone.



Toch blijft KPN (het moederbedrijf van Simyo) verantwoordelijk voor het mobiele netwerk, zoals het optimaliseren daarvan, maar ook het bij plaatsen van extra zendmasten.

Dit laatste vergt veel tijd, aangezien KPN eerst toestemming en vergunningen moet krijgen van de gemeente, voor het plaatsen van een (extra) zendmast in bijvoorbeeld Gorinchem.

Zolang KPN geen toestemming en vergunning krijgt, wordt er dus geen zendmast bij geplaatst.

Simyo maakt alleen gebruik van het KPN netwerk, maar is dus niet verantwoordelijk voor het mobiele netwerk zelf, wel kan Simyo bepaalde klachten over een slecht bereik doorgeven aan KPN.

Maar het oplossen daarvan, ligt dus bij KPN en niet bij Simyo.



Toch vind ik het een beetje vreemd, dat je een slechte dekking ervaart in het centrum van Gorinchem, aangezien de dekkingskaart van KPN juist een goede dekking aangeeft in het centrum van Gorinchem.

Op zowel 2G als 3G heb je een goede dekking in het centrum, wat je zelf kunt checken door je postcode in te voeren op de volgende website: http://www.coveragechecker.nl/

Hier vind je de meest actuele dekkingskaart van het KPN netwerk.

Het kan natuurlijk altijd een storing zijn of werkzaamheden, waardoor het bereik wat minder is, al is de kans klein dat dit al 10 maanden duurt.



Het kan ook nog eens liggen aan je mobiele telefoon/smartphone, en dan doel ik op het merk en de kwaliteit van de antenne in het toestel.

Zo heeft de iPhone 6 een zeer goede antenne, terwijl een goedkopere smartphone een wat minder goede antenne kan hebben, waardoor je met de iPhone 6 wel een goede ontvangst hebt en met de goedkope weer niet op dezelfde locatie.



Ook is het belangrijk dat je 2 keer per week je telefoon helemaal uitzet, en deze na een nacht of 15 minuten weer aanzet.

Zo zorg je ervoor dat je simkaart de allerlaatste update vanuit het netwerk krijgt, maar ook dat hij weer goed wordt aangemeld op het KPN netwerk, en je dus weer een beter ontvangst kunt beleven.

Een grote groep mensen, zetten hun mobiele telefoon/smartphone nooit uit (ook niet tijdens het opladen), waardoor de simkaart in feite steeds slechter (gaat heel langzaam) op het netwerk komt te staan, waardoor je dus slecht kunt bellen of mensen jouw moeilijk kunnen bereiken of andere technische problemen.

Vandaar dat het ook belangrijk is om je telefoon 2 keer per week even uit te zetten.



Maar terugkomende op je verzoek, Simyo kan het dus alleen doorgeven aan KPN, waarna KPN dus het besluit zal nemen om eventueel tot actie over te gaan.

Maar gezien hun dekkingskaart een goed bereik aangeeft, ben ik bang dat er op korte termijn weinig zal veranderen in Gorinchem.



Maar misschien heb je wel wat aan mijn gegeven tips!

Ik hoor het graag van je.
Hey MichD, bedankt voor je zeer uitgebreide reactie.



Ik heb dan geen iPhone 6 maar wel degelijk een goed high-end toestel.

Mijn vrouw heeft trouwens hetzelfde probleem trouwens ook met haar iPhone 5s maar die zit bij Vodafone, dus KPN is niet de enige met slechte dekking. Ben dus bang dat de coverage checker hier geen juist beeld schetst, en gezien deze ook van KPN zelf is, lijkt me dat we daar geen conclusies aan kunnen verbinden.

In ons appartement is het ontvangst gelukkig wel goed, ondanks dat we ook in het centrum wonen, probleem is vooral aan de oostzijde van het centrum.



Om even aan te geven dat het niet een persoonlijk probleem is, hier wat linkjes.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3774409/2014/10/23/Bellen-met-mobieltje-drama-in-deel-centrum-Gorinchem.dhtml

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3776901/2014/10/28/Slecht-mobiel-bereik-door-gebrek-aan-zendmasten.dhtml

http://www.ad.nl/ad/nl/32605/Dordrecht/article/detail/3832831/2015/01/19/KPN-wist-niets-van-bereikproblemen-Gorinchem.dhtml

En zo zijn er nog wel meer nieuwsberichten over te vinden als je even googled op "KPN problemen Gorinchem Centrum" of iets dergelijks.



Ik heb het ook nog eens bij KPN onder de aandacht gebracht, maar die vragen alleen naar je abonnement en daar die via Simyo loopt, verwijzen ze vrolijk door naar Simyo... Dat is mijn aanspreekpunt blijkbaar, zelfs als het een algemeen probleem is.



Dat advies van het regelmatig uit en aanzetten zal ik ter harte nemen! Dit wist ik niet.
Hoi eLedge,



Het is erg goed van je dat je dit nogmaals aankaart bij ons. We vinden het namelijk erg vervelend om te lezen dat het bereik niet is wat je van het KPN netwerk mag verwachten. Bedankt dat je ook de bovenstaande artikelen deelt, want persoonlijk was ik niet op de hoogte van de omvang van dit probleem.



Nu heb ik zojuist contact gehad met de KPN netwerkspecialisten om te zien of er verbeteringen aan zitten te komen. Het (voor nu) vervelende toeval wil dat de netwerkmast afgelopen avond/nacht getroffen is door de storm en werkt momenteel helemaal niet meer. Nu gaf de netwerkspecialist aan dat deze mast al niet goed functioneerde, dus dat dit een aanleiding is om de mast te inspecteren. Hier zijn ze dus vandaag mee begonnen.



Zijn verwachting is dat hierdoor een sterke verbetering komt aan het netwerk 🙂. Hoe lang dit duurt, durfde de netwerkspecialist niet te zeggen.



Ik ben in elk geval blij dat er op jouw adres niets aan de hand is.



Groetjes, Tiury



Bedankt voor je uitgebreide reactie MichD!

Reageer