Skip to main content
Het blijkt dat ik vanaf mijn huis telefoon niet gebeld kan worden. Ik heb hier 3 keer over gebeld naar Telfort en die hebben geconstateerd dat er een fout bij Simyo moet zitten omdat de huis telefoon 1 keer overgaat en dan in gesprek toon geeft. Dus hij word wel door gegeven aan Simyo zeggen ze bij Telfort maar Simyo heeft waarschijnlijk een programma foutje van Telfort naar mijn 06.
Hoi André79, welkom op het Simyo forum!



Wat er in dit geval bedoelt wordt heet een probleem met de 'routering'. Dat is de route die een verbinding aflegt van de ene telefoon naar de andere telefoon. Je Simyo aansluiting heb ik laten checken door een netwerkspecialist en die is in orde. Ook zijn er op je 06 nummer geen doorschakelingen actief op dit moment.

Heb je dit enkel met jouw vaste Telfort nummer, of ook met andere telefoonnummers? Meer Telfortnummers dan misschien?



Wat vaker voorkomt is een blokkade van een bepaald nummer in je mobiel. Bij iPhone kan dat staan bij Instellingen > Telefoon > Geblokkeerd. Bij Android heet dat een Blacklist (zwarte lijst).



Als je niet weet hoe je dit moet nakijken zou je met je vaste telefoon eens met je nummer afgeschermd naar je mobiel kunnen bellen.

Dat doe je door *31* te toetsen voor het telefoonnummer.



Als dit nu allemaal niet tot uitsluitsel leidt, dan verneem ik graag (in privébericht) je vaste Telfort nummer en datum+tijdstip als voorbeeld.
Beste Ernst,



Ik heb in mijn telefoon gekeken en het klopt wat je aangaf. Mijn huisnr stond geblokkeerd. Hoe dit gekomen is zou ik niet weten misschien met de laatste software update van Apple.

In ieder geval bedankt voor goede snelle reactie.

Met vriendelijke groet,

André
Hoi André79,



Fijn dat je de oorzaak hebt weten te achterhalen en dankjewel voor het delen ervan!



Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan horen we dat graag! 🙂

Reageer