Skip to main content

.

Mijn 06 gaat niet over en wordt gezegd dat ik niet bereikbaar ben niks veranderd bij instellingen.
hi Stefan08, welkom op het Simyo forum :)



Omdat ik niets in je aansluiting kon vinden waardoor je niet zou kunnen bellen heb ik je maar even opgebeld en je bent weer bereikbaar :D

We hebben elkaar gesproken en het bleek een instelling in je telefoon te zijn.
Ik heb hetzelfde probleem en heb nu bij mijn instellingen gekeken.

Vervolgens krijg ik simkaart fout. Wat moet ik instellen?
Heb m'n telefoon opnieuw opgestart en het probleem was verholpen.
Hoi HMP,



Welkom op het forum, en mooi om te lezen, dat het inmiddels al is opgelost.

Opnieuw opstarten van je toestel is vaak de oplossing. Gelukkig dat je daar zelf al achter bent gekomen 🙂

Mocht je weer ergens tegenaan lopen, dan weet je het forum nu te vinden.



Groetjes,

Charlene
Vandaag is mijn 06 nummer overgezet naar Simyo. Alles werkt, maar ben niet telefonisch bereikbaar wegens een technische storing of krijg ingesprek toon. Ik maak gebruik van een Iphone 5s. Het "niet storen" is uitgeschakeld en kan verder niets raars ontdekken....
Hoi C.Vankan,



Welkom op het forum :)



Ik zie dat je ook al een e-mail hebt gestuurd en dat een collega van mij een reset van je simkaart heeft uitgevoerd. Heeft dat geholpen?



Je geeft aan dat je een iPhone 5 gebruikt, heb je de telefoon al eens gesynchroniseerd met iTunes? Dat wil vaak helpen. Als je daarna je telefoon reset geeft door de menuknop en de aan/uit knop tegelijkertijd een paar seconden lang ingedrukt te houden, zou je telefoon de simkaart moeten pakken 🙂



Als dit allemaal niet werkt, zou je dan je simkaart in een andere telefoon willen doen? Op deze manier kom je erachter of er iets mis is met de simkaart of toch je telefoon. Als je simkaart werkt in de andere telefoon, dan kun je het beste even contact opnemen met Apple, want dan is er iets met je telefoon aan de hand. Werkt de simkaart niet in een andere telefoon, dan is je simkaart stuk. Neem in dat gevel weer even contact met ons op.



Zou je willen laten weten of deze informatie heeft geholpen?
Hoi C.Vankan,



Welkom op het forum :)



Ik zie dat je ook al een e-mail hebt gestuurd en dat een collega van mij een reset van je simkaart heeft uitgevoerd. Heeft dat geholpen?



Je geeft aan dat je een iPhone 5 gebruikt, heb je de telefoon al eens gesynchroniseerd met iTunes? Dat wil vaak helpen. Als je daarna je telefoon reset geeft door de menuknop en de aan/uit knop tegelijkertijd een paar seconden lang ingedrukt te houden, zou je telefoon de simkaart moeten pakken :)



Als dit allemaal niet werkt, zou je dan je simkaart in een andere telefoon willen doen? Op deze manier kom je erachter of er iets mis is met de simkaart of toch je telefoon. Als je simkaart werkt in de andere telefoon, dan kun je het beste even contact opnemen met Apple, want dan is er iets met je telefoon aan de hand. Werkt de simkaart niet in een andere telefoon, dan is je simkaart stuk. Neem in dat gevel weer even contact met ons op.



Zou je willen laten weten of deze informatie heeft geholpen?





Hoi Dries,



Ik gebruik idd een iphone 5s. De telefoon heb ik net gesynchroniseerd met Itunes, reset gedaan door de menu knop en de aan/uit knop tegelijkertijd lang in te drukken en de telefoon minimaal 5 minuten uit te schakelen. Maar dit wil allemaal niet helpen 😕.



Het rare is dat ik wel met m'n mobiel ergens naartoe kan bellen en dan ook zie dat m'n oude nummer is overgezet. Enige probleem is dus dat niemand mij kan bellen😕

Nou heb ik nog geprobeerd om m'n tijdelijke nummer te bellen, maar dan krijg ik iemand anders aan de lijn. Is hier misschien iets niet goed gegaan??



Enige wat ik nog kan proberen is de kruistest, maar dan moet ik even iemand vinden met een mobiel waar mijn simkaart inpast. 



Grtjs C.Vankan
Hoi C.Vankan,



Welkom op het forum :)



Ik zie dat je ook al een e-mail hebt gestuurd en dat een collega van mij een reset van je simkaart heeft uitgevoerd. Heeft dat geholpen?



Je geeft aan dat je een iPhone 5 gebruikt, heb je de telefoon al eens gesynchroniseerd met iTunes? Dat wil vaak helpen. Als je daarna je telefoon reset geeft door de menuknop en de aan/uit knop tegelijkertijd een paar seconden lang ingedrukt te houden, zou je telefoon de simkaart moeten pakken :)



Als dit allemaal niet werkt, zou je dan je simkaart in een andere telefoon willen doen? Op deze manier kom je erachter of er iets mis is met de simkaart of toch je telefoon. Als je simkaart werkt in de andere telefoon, dan kun je het beste even contact opnemen met Apple, want dan is er iets met je telefoon aan de hand. Werkt de simkaart niet in een andere telefoon, dan is je simkaart stuk. Neem in dat gevel weer even contact met ons op.



Zou je willen laten weten of deze informatie heeft geholpen?





Hoi Dries,



Ik gebruik idd een iphone 5s. De telefoon heb ik net gesynchroniseerd met Itunes, reset gedaan door de menu knop en de aan/uit knop tegelijkertijd lang in te drukken en de telefoon minimaal 5 minuten uit te schakelen. Maar dit wil allemaal niet helpen 😕.



Het rare is dat ik wel met m'n mobiel ergens naartoe kan bellen en dan ook zie dat m'n oude nummer is overgezet. Enige probleem is dus dat niemand mij kan bellen😕

Nou heb ik nog geprobeerd om m'n tijdelijke nummer te bellen, maar dan krijg ik iemand anders aan de lijn. Is hier misschien iets niet goed gegaan??



Enige wat ik nog kan proberen is de kruistest, maar dan moet ik even iemand vinden met een mobiel waar mijn simkaart inpast. 



Grtjs C.Vankan





Hallo Dries,



Ik ben vandaag bij een apple zaak geweest en getest met een andere apple telefoon, daar werkte het nummer idd wel gewoon. Daarna heb ik contact gezocht via de chatbox van apple. En met hun nog verschillende stappen doorgelopen en oa de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen, maar conclusie het werkt nog steeds niet.



Hun zeggen dat het probleem bij jullie ligt en dat het te maken heeft met de koppeling tussen m'n simkaart en het IMEI nummer. Wil je dit eens voor me nakijken?



mvg,



C.Vankan
Hoi C. Vankan,



In je gegevens zie ik dat je niet alleen via e-mail en dit forum met ons aan een oplossing werkt, maar dat je vanmorgen ook gebeld hebt met de klantenservice.

Ik snap dat je zo snel mogelijk alles werkend wil hebben, dat willen wij ook, maar op deze manier gaat dat niet lukken. Ik wil je adviseren om de tip die je aan de telefoon hebt gekregen dan ook op te volgen; ##02# om alle doorschakelingen uit te zetten.



De koppeling tussen een IMEI nummer en de simkaart bestaat overigens niet. Dat zou betekenen dat je simkaart gekoppeld wordt aan je telefoon, en dat wordt ie niet. Je simkaart kun je namelijk gewoon in een andere telefoon doen als je dat wilt.
Hoi C. Vankan,



In je gegevens zie ik dat je niet alleen via e-mail en dit forum met ons aan een oplossing werkt, maar dat je vanmorgen ook gebeld hebt met de klantenservice.

Ik snap dat je zo snel mogelijk alles werkend wil hebben, dat willen wij ook, maar op deze manier gaat dat niet lukken. Ik wil je adviseren om de tip die je aan de telefoon hebt gekregen dan ook op te volgen; ##02# om alle doorschakelingen uit te zetten.



De koppeling tussen een IMEI nummer en de simkaart bestaat overigens niet. Dat zou betekenen dat je simkaart gekoppeld wordt aan je telefoon, en dat wordt ie niet. Je simkaart kun je namelijk gewoon in een andere telefoon doen als je dat wilt.





Hallo Enst,



Ik heb alles al geprobeerd wat jullie en Apple me gezegd hebben, maar het probleem moet toch bij jullie liggen gezien ik afgelopen maandag met m´n oude provider nog gewoon gebeld kon worden. Dus het probleem ligt NIET aan m´n mobiel! Van het kastje naar de muur gestuurd worden ben ik nu wel klaar mee!



Tot nu toe heb ik er spijt van dat ik ben overgestapt naar Simyo, als ik dit had geweten was ik nooit overgestapt!! En zal het dan ook niet bij m´n vrienden/kenissen adviseren.



Ik hoop dat jullie snel met een oplossing komen!



Mvg,



C.Vankan
Hoi C.Vankan,



Zojuist heb ik je even gebeld. Helaas is er met het binnen krijgen van je nummer iets niet goed gegaan, waardoor je nu inderdaad niet bereikbaar bent voor nummers die niet via het KPN netwerk bellen :(



Deze zaak ligt nu bij onze Netwerkspecialisten om zo spoedig mogelijk voor je op te lossen.



Zoals aangegeven: het is absoluut niet onze bedoeling om je van het kastje naar de muur te sturen, maar deze oorzaak dat je niet gebeld kan worden is niet iets dat dagelijks voorkomt. Vaak zijn meer voor de hand liggende oplossingen genoeg om dit op te lossen.



Zoals aangegeven zal ik direct weer contact met je opnemen wanneer ik van de Netwerkspecialisten de terugkoppeling heb gekregen dat het probleem is opgelost! :)



Excuses voor het ongemak.

Reageer