Skip to main content
Ik vroeg me af of je met 4G bellen sneller door je beltegoed heen bent, oftewel is 4G bellen duurder?
Het gaat om het aantal belminuten.....nee dus😉
Strikt genomen: Ja en nee,



Nee, want 1 belminuut is nog steeds 1 minuut lang. 1 SMS kost ook nog steeds 1 SMS, dus wat je betaald en wat je ervoor terug krijgt veranderd niet.



Maar 4G bellen heeft als voordeel dat verbinding maken sneller is. Dat verschil kan soms wel 5 seconde schelen. Met 4G bellen is de tijd tussen het draaien van het nummer en dat het toestel van de ander overgaat korter. Voor die tijd betaal je niets, want er is zowel bij 3g- als bij 4g-bellen dan nog geen verbinding waar je belminuten voor betaald, maar die tijd is wel korter dus kan je sneller achter andere bellen! Maarja wie belt er vaak direct na een vorig gesprek gelijk weer iemand en daarna weer iemand?



Daarnaast kun je met 4G-bellen ook nog blijven internetten via 4G. Ik verwacht niet dat dat veel uitmaakt. Ook zou je met VoWIFI misschien op net iets meer plekken kunnen bellen, waardoor je nu ook op enkele plekken kan bellen waar je eerder misschien niet kon bellen.



Die ja is vrij theoretisch! In de praktijk verwacht ik niet dat je verbruik door 4G-bellen omhoog gaat. In hele specifieke situaties zou je verbruikt omhoog kunnen gaan, omdat je met 4G-bellen meer kan doen of beter bereik kan hebben.
Hi Mazdarijder,



Welkom op 't Simyo Forum!



Goed dat je deze vraag stelt! 🙂 Groentjuh noemt inderdaad theoretisch hoe het eventueel sneller zou kunnen gaan, maar zoals je leest gaat het puur om hoe snel je iemand aan de lijn krijgt óf hoe snel je iemand anders kunt bellen. Kortom: je maakt sneller verbinding. Praktisch maakt het niets uit natuurlijk, want als je 2 minuten belt dan worden er 2 minuten gerekend.



Ik zie dat jij een Sim Only abonnement hebt, dus die belminuten gaan gewoon van je belbundel af.



Heb je hier nog andere vragen over?



@ Groentjuh en Ron, dank voor de reacties heren!



Groetjes,

Jihane

Reageer