Ik heb sinds een paar weken een sim only gekocht voor de telefoon van mijn dochter op school.
Ze heeft deze telefoon voor noodgevallen en de afgelopen 2-3 dagen heeft ze hem niet gebruikt. Vreemd genoeg kreeg ik eergisteren een bericht, dat de databundel op haar telefoon bijna verbruikt was. We hebben de instellingen bekeken, maar dataroaming stond uit, op mobiel internet zijn er geen apps die daar data van mogen gebruiken, behalve whatsapp en die was niet gebruikt.
Gisteravond kreeg ik een email dat de databundel helemaal was verbruikt, en dat er geld van het beltegoed werd afgehaald. Wederom de telefoon bekeken (deze was nog steeds NIET gebruikt en zat nog steeds in de schooltas) en geen activiteit kunnen ontdekken….
We hebben al diverse sim only deals gehad, maar dat er zo maar beltegoed en databundels opgemaakt worden zonder dat je de telefoon gebruikt hebben we in 20 jaar nog nooit meegemaakt.
Ik lees hier diverse berichtjes dat meerdere mensen er last van hebben. Voor ons is dit nu de reden om simyo niet meer te gaan gebruiken.
De tweede simkaart, die besteld was voor zoonlief, sturen we terug, omdat we niet weer dit gedoe willen.
Graag zou ik willen weten wat de reden is, dat er dataverbruik plaatsvindt zonder dat er toestemming is op de telefoon om mobiel internet te gebruiken en zonder dat er iemand de telefoon bedient.