Skip to main content

.

Na de mutatie van mijn nummer van BEN naar Simyo heb ik continu het probleem dat bellers (als ik niet op tijd opneem) na een keer of 4-5 overgaan te horen krijgen dat het nummer niet in gebruik is. Als het toestel uit staat krijgt de beller dit zelfs meteen te horen, waardoor men denkt dat het nummer niet juist is. De mutatie van het nummer is wel goed gegaan: ik kan zelf gewoon bellen en sms-en en als ik op tijd opneem gaat het ook goed. Als ik voicemail activeer krijgt de beller geen voicemail te horen. Als ik voicemail uitschakel krijgt de beller ook de ‘niet in gebruik’-melding. Alle doorschakelingen zijn gedeactiveerd (##002#), de simkaart is al een keer omgewisseld, de nieuwe simkaart ook al een keer door Simyo op afstand gereset, simkaart in 3 verschillende toestellen uitgetest, niets maar dan ook niets helpt. Ook nog contact gehad met oude provider BEN, die kon zien dat de mutatie en het nummerbehoud goed waren verlopen. Meerdere telefoontjes en berichtjes met Simyo hebben nog steeds niet tot een oplossing geleid. Het laatste advies dat ik kreeg was om maar een ander telefoonnummer te nemen, maar dat wil ik absoluut niet! Ik zit echt met mijn handen in het haar en zou toch graag op korte termijn een oplossing zien van Simyo...

Hoi @Mar3tje,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg verwarrend voor je is! Zojuist heb ik contact opgenomen met de Netwerk Specialist van KPN. Vermoedelijk is er een blokkade op het bellen via 4G voor jouw nummer. De internetoptie 4G staat uitgeschakeld in jouw Mijn Simyo account maar als ik dit nu zou aanzetten kan er internet worden geregistreerd op je simkaart. Omdat je geen internetbundel hebt bij ons lijkt me dit nu niet verstandig. Daarom laat ik dit nu onderzoeken door onze technische afdeling en de Netwerk Specialist van KPN zodat de optie 4G alleen beschikbaar word gesteld voor het bellen.  Zodra ik hier een terugkoppeling van krijg zal ik je dat uiteraard laten weten via dit topic!

Groetjes,
Amy


Hoi @Mar3tje,

Zojuist heb ik een terugkoppeling gekregen van de Netwerk Specialist van KPN. Inmiddels zou het nummer hersteld moeten zijn. Zou je kunnen testen of de melding inderdaad niet meer van toepassing is?

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy 


Beste Amy,
Zojuist uitgeprobeerd. Het probleem lijkt nu deels verholpen. In ieder geval komt er geen melding meer dat het nummer niet in gebruik is, maar de beller hoort nog wel een korte, harde pieptoon als het nummer ongeveer 5 keer is overgegaan (dus wanneer niet tijdig wordt opgenomen) en daarna wordt het stil. Bij in gesprek of als het toestel uit staat krijgt de beller meteen die korte harde piep te horen en blijft het stil. Gelukkig is de melding nu dus wel weg, maar die pieptoon is volgens mij nog niet helemaal goed. 


Beste Amy,
Zojuist uitgeprobeerd. Het probleem lijkt nu deels verholpen. In ieder geval komt er geen melding meer dat het nummer niet in gebruik is, maar de beller hoort nog wel een korte, harde pieptoon als het nummer ongeveer 5 keer is overgegaan (dus wanneer niet tijdig wordt opgenomen) en daarna wordt het stil. Bij in gesprek of als het toestel uit staat krijgt de beller meteen die korte harde piep te horen en blijft het stil. Gelukkig is de melding nu dus wel weg, maar die pieptoon is volgens mij nog niet helemaal goed. 

Hoi @Mar3tje

Wat goed om te lezen dat de melding niet meer word afgespeeld. Ik heb zojuist weer contact gehad met de Netwerk Specialist en die geven aan dat dit kan komen omdat de internet optie uitstaat in de netwerk instellingen. Dit kun je zelf aanzetten in Mijn Simyo. Let er wel op dat je jouw internet uitzet op jouw toestel. Zo voorkom je dat je kosten maakt (jij hebt namelijk geen internetbundel). Zou je mij kunnen laten weten of dit heeft gewerkt? 

Groetjes, 
Seren


Allereerst excuus voor de late reactie. De internetoptie staat nu aan in Mijn Simyo en op het toestel staat internet uit. Het heeft alleen niet geholpen. Dus nog steeds een korte pieptoon en verder niks als het toestel uit staat en na ongeveer 5 keer overgaan ook een korte pieptoon. Maar in principe staat het toestel nooit uit en wordt het toestel normaliter binnen 5 keer wel opgenomen. Mocht er niet binnen die tijd worden opgenomen dan krijgt de beller in ieder geval niet meer te horen dat het nummer niet in gebruik is. Het is dus nog niet helemaal zoals het hoort, maar ik laat het hier maar bij want het doet wat het moet doen. In ieder geval hartelijk dank voor alle hulp vanaf jullie kant!


Hoi @Mar3tje,

Bedankt voor je bericht. Ik lees dat de melding nu inderdaad niet meer van toepassing is, fijn om te zien! Ik begrijp dat je nu een harde pieptoon krijgt te horen als je niet opneemt en er daarvoor ook contact is opgenomen met de Netwerk Specialist. Jammer dat de optie internet aanzetten niet heeft geholpen! Heb je de voicemail aanstaan? Zo niet, zou je dan eens kunnen bellen naar 12331 en een voicemail bericht inschakelen en dan testen of je nog steeds enkel de pieptoon hoort? Wellicht dat dit nog een verschil maakt. Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy


Uiteindelijk, na het toestel een tijdje uitgezet te hebben en de voicemail eerst geactiveerd en daarna weer gedeactiveerd te hebben is het gelukt! Nu krijgt de beller na een aantal keer overgaan netjes te horen dat de voicemail voor dit nummer is uitgeschakeld. Alles werkt nu dus eindelijk zoals het hoort. Hartelijk dank Simyo voor alle hulp en adviezen!


Hoi @Mar3tje,

Heel erg graag gedaan, fijn dat het inmiddels is opgelost 😊! Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je. Mooie dag toegewenst! 

Groetjes,
Amy


Reageer