.

Beantwoord

Bellen zonder opnemen kost me een belminuut?

  • 22 August 2013
  • 6 reacties
  • 6656 Bekeken

Sinds vanochtend is mijn oude nummer zonder problemen geporteerd naar simyo.
Om te testen Ăłf dit zo was heb ik toen gebeld naar mijn vaste nummer zonder op te nemen. Ik heb de verbinding, nadat bleek dat mijn nummer inderdaad omgezet was, weer verbroken vanaf mijn mobiele toestel. Mijn vaste toestel heeft een gemiste oproep geregistreerd, dus er is inderdaad geen sprake geweest van een gesprek. Ook is er geen sprake van voicemail.
Hoe kan het dat er dan toch een belminuut afgeschreven is waarbij een gesprek van 10 sec is geregistreerd?
icon

Beste antwoord door Natascha 24 August 2013, 11:18

Bekijk originele reactie

6 reacties

Badge
Indertijd heb ik dit ervaren in het buitenland. Om de kosten te beperken nam ik de mij bekende nummers aan en de andere wees ik af door deze weg te drukken. Bij de daarop volgende factuur moest ik toen ruim €68,00 betalen voor het wegdrukken van een oproep. Mij is toen door mijn provider van toen medegedeeld dat wegdrukken wordt gezien als aanname. Uiteindelijk maak je verbinding vanaf jouw mast waar je je op dat moment onder valt naar de centrale toentertijd Italië naar Holland. Deze verbinding wordt berekend uiteindelijk maak je contact tijdens de wegdruk commando. Je ziet het had nog erger gekund.
Badge +6
Sinds vanochtend is mijn oude nummer zonder problemen geporteerd naar simyo.
Om te testen Ăłf dit zo was heb ik toen gebeld naar mijn vaste nummer zonder op te nemen. Ik heb de verbinding, nadat bleek dat mijn nummer inderdaad omgezet was, weer verbroken vanaf mijn mobiele toestel. Mijn vaste toestel heeft een gemiste oproep geregistreerd, dus er is inderdaad geen sprake geweest van een gesprek. Ook is er geen sprake van voicemail.
Hoe kan het dat er dan toch een belminuut afgeschreven is waarbij een gesprek van 10 sec is geregistreerd?


Hoi LukyLX,

Welkom op het forum!
Er is verbinding geweest van 10 seconden. Alle gesprekken worden naar boven afgerond dat is de reden dat er een hele belminuut wordt gerekend.

@ Beko bedankt voor het meedenken.
Hallo Natasha, bedankt voor je reactie.
Mijn punt is dat er juist geen verbinding is geweest. Ik heb de telefoon een paar keer over laten gaan zonder op te nemen en vervolgens op mijn mobiel de hoorn er weer op gelegd.
Ik vind het daarom ook erg vreemd dat er toch een gesprek van 10 seconden geregistreerd is.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi LukyLX,

Ook ik heb nog even naar je aansluiting gekeken. Op 22/8/13 9:45:19 heeft er, zoals Natascha aangeeft, een gesprek plaats gevonden van 10 sec. Ik kan niet anders concluderen dat er een gesprek, weliswaar kort, heeft plaats gevonden.

Groetjes,

Alex
Hoi Alex.

Ik heb hier ook nog wat onderzoek gedaan en waarschijnlijk is de telefooncentrale van mijn werk (waar het vaste nummer toe behoort) de boosdoener. Naar het lijkt begint de teller gelijk te lopen bij het doorschakelen naar verschillende nummers, zelfs zonder op te nemen.

Mijn excuses voor de verwarring en bedankt voor jullie hulp.
Badge +6
Hoi Alex.

Ik heb hier ook nog wat onderzoek gedaan en waarschijnlijk is de telefooncentrale van mijn werk (waar het vaste nummer toe behoort) de boosdoener. Naar het lijkt begint de teller gelijk te lopen bij het doorschakelen naar verschillende nummers, zelfs zonder op te nemen.

Mijn excuses voor de verwarring en bedankt voor jullie hulp.


Hoi LukyLX,

Fijn dat je er achter bent gekomen waar het probleem ligt. Graag gedaan en een fijne dag.

Reageer