Skip to main content
Dag,



Ik kwam er vandaag achter dat ik wel naar willekeurige vaste en mobiele (?) nrs kan bellen maar niet naar het nr van mijn man die een abonnement van de KPN heeft. Mijn man kan wel naar mij bellen.

Als ik het nr draai hoor ik 1x een korte piep en daarna niets meer.



Waar kan dit aan liggen?

Groeten, Ada
Hoi adaenvincent,



Welkom op het forum :)



Dat klinkt als een doorschakeling. Ik raad jou en je man aan om naar ##002# te bellen. Hiermee schakel je alle doorschakelingen uit. 🙂 Wat ook nog kan (als je man een iPhone heeft) dat hij zijn telefoon op 'niet storen' heeft staan. Dit moet hij dan even in zijn telefoon controleren.



Laat je weten of het is gelukt?
Dag Dries,



Ik heb op beide toestellen de ##002# gebeld en er wordt dan gemeld dat alle doorschkelingen verwijderd zijn.

We hebben overigens geen iphone (die zijn veels te duur joh!:o).



Het probleem is helaas niet opgelost

Groeten,Vincent
Dries, we hebben ook nog een andere simyo sim in het toestel van mij gedaan maar met dat sim kaartje kunnen we dan wel mijn man bellen.

Het lijkt dus echt te maken te hebben met het sim kaartje? Ik kan overal naar toe bellen behalve mijn man. Snif.



Groeten, Ada en Vincent
Hoi adaenvincent,



Die conclusie kun je hier nog niet helemaal uit trekken. Dit betekent eerder dat je man per ongeluk het nummer geblokkeerd heeft. Hij zou eens jouw contactprofiel uit zijn telefoon moeten verwijderen en niet meer instellen. Jij belt hem vervolgens een keertje om te zien of hij nu wel overgaat. Daarna kan hij het nummer van het gemiste oproep opslaan en is het probleem opgelost. :D



Hiermee haal je namelijk het contact van een blokkade af die op een "zwartelijst" staat. Wil je me laten weten of het hiermee is opgelost? 😮
Het probleem is over. Ik heb niets veranderd!? 😕
Het probleem was er dus nog steeds! Maar ik heb het nu gevonden:



in het toestel van mijn man stond ik op de zwarte lijst! Via oproepinstellingen -> zwarte lijst. En daar stond dus mijn nummer.

We hadden aan beide kanten de contacten verwijderd maar toen lukte het nog niet. Het nr stond echt als nr (en dus niet als contact) in de zwarte lijst.



Het werkt nu dus naar behoren!
Ah! Dan was het dus zoals Tiury al dacht. Gelukkig werkt het inmiddels.



Dank je voor je terugkoppeling, adaenvincent 🙂

Reageer