.

Beantwoord

Bellen met Simyo op een Iphone 4, geen geluid

  • 11 November 2013
  • 10 reacties
  • 1604 Bekeken

Sinds kort ben ik in het bezit van een Iphone 4, met nieuwe micro-simkaart. Nu blijkt echter dat ik met bellen niet meer gehoord wordt, en ik hoor zelf ook niks aan de andere kant. ZIjn er meer mensen die hier last van hebben?? Is er iets aan te doen??
icon

Beste antwoord door Cygnus-X 9 December 2013, 15:14

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +8
Sinds kort ben ik in het bezit van een Iphone 4, met nieuwe micro-simkaart. Nu blijkt echter dat ik met bellen niet meer gehoord wordt, en ik hoor zelf ook niks aan de andere kant. ZIjn er meer mensen die hier last van hebben?? Is er iets aan te doen??

Hoi Cygnus-X,

Heb je eerst wel kunnen bellen, of dit is al zo sinds je de nieuwe simkaart hebt? Krijg je een melding op je toestel? Kun je de PINcode nog wel invullen? En heb je de sim al in een ander toestel kunnen proberen?
Veel vragen, maar het kan ook van alles zijn, hoe je het nu omschrijft. 😉
Ik wil ook nog vragen of je dit op 1 plek hebt of op meer locaties. En of, als het op 1 locatie is, je mij die volledige postcode kunt sturen. Dan kan ik ook nog nagaan of daar iets aan de hand is.

Ik hoor van je ;)

Groetjes, Charlene
Ik heb het sim-kaartje nog niet in een ander toestel geprobeerd. Het ligt niet aan het bereik. Ik kan verder alles; sms, app-en, facetimen en zo. Alles gaat goed, alleen de spraak komt niet over, twee kanten op. Kan het ook aan de provider liggen?? (Simyo). De vorige eigenaar van de telefoon heeft er altijd wel gewoon mee kunnen bellen......
Alvast/ nog bedankt voor je reactie.
vr. gr. Cygnus-X
Badge +8
Ik heb het sim-kaartje nog niet in een ander toestel geprobeerd. Het ligt niet aan het bereik. Ik kan verder alles; sms, app-en, facetimen en zo. Alles gaat goed, alleen de spraak komt niet over, twee kanten op. Kan het ook aan de provider liggen?? (Simyo). De vorige eigenaar van de telefoon heeft er altijd wel gewoon mee kunnen bellen......
Alvast/ nog bedankt voor je reactie.
vr. gr. Cygnus-X


Hoi Cygnus-X,

Het kan aan van alles liggen. Maar als je wel verbinding krijgt, genoeg bereik hebt, en echt niets hoort, dan zit dat vaak in je toestel. Het is op verschillende plaatsen dus, dat je hier last van hebt? Anders kan ik de postcode nog nakijken, of daar iets aan de hand is. Ik hoor graag wat de simkaart in een ander toestel doet, dan gaan we daar mee verder.

Groetjes, Charlene
Nou, het heeft ff geduurd, maar ik heb het geprobeert met mijn sim-kaart in een andere Iphone, en dan kan ik wel gewoon bellen en gebeld worden, en ook gehoord worden! Het zit hem dus in de Iphone. Rest de vraag, is het de software  (Ios 7) of de hardware?? Hoe kom ik daar achter. Moet ik soms een een factory reset doen?? En zo ja, hoe doe je dat??
gr. Edwin
Badge +8
Nou, het heeft ff geduurd, maar ik heb het geprobeert met mijn sim-kaart in een andere Iphone, en dan kan ik wel gewoon bellen en gebeld worden, en ook gehoord worden! Het zit hem dus in de Iphone. Rest de vraag, is het de software  (Ios 7) of de hardware?? Hoe kom ik daar achter. Moet ik soms een een factory reset doen?? En zo ja, hoe doe je dat??
gr. Edwin


Hoi Cygnus-X,

Het lijkt mij dan gewoon een defecte luidspreker, of microfoon. Dat kunnen ze het beste beoordelen als je je telefoon ter reparatie aanbiedt ergens. In the Apple store in Amsterdam kun je daar gratis een afspraak voor maken.
'Gelukkig' is het niet je simkaart, hoewel die natuurlijk makkelijker te vervangen zou zijn :S
Heel veel succes met je iPhone.

groetjes,
Charlene
Dank voor je reactie !!
Reputatie 5
Badge +11
Dank voor je reactie !!

Houd je ons op de hoogte?
Reputatie 7
Badge +9
Je zou een geluidrecorder app op je iPhone kunnen proberen. Als je geluid dan niet opgenomen wordt, dan is de microfoon stuk zeker stuk!
Heb ik gedaan, hoor. Dat is ook het gekke; dat doet het wel, facetime doet het ook gewoon, dus vlgs mij zijn de mic. en de luidspreker niet stuk. Maar wat dan wel?hopelijk kunnen ze er nog wat mee....
Bedankt voor je reactie.
Edwin
Badge +6
Hoi Cygnus-X,

Dat is inderdaad vreemd zeg 😕, ik ben benieuwd wat ze bij de Apple Store ervan denken!

Reageer