Skip to main content
Hoi



Sinds deze week heb ik na diefstal een nieuwe simkaart en telefoon. Dit heeft even gewerkt maar nu geeft de smartphone bovenaan in de statusbalk wel aan dat er een verbinding is maar ik kan niet bellen, gebeld worden of een sms ontvangen.



Wat is er dan aan de hand? Mijn sim kaart is wel geactiveerd en niet meer geblokkeerd.
Hoi Agnes3,



Welkom op het Simyo Forum.



Wat gek dat je zo snel al geen netwerk meer hebt. Dat is uiteraard niet de bedoeling.



Allereerst wil ik je vragen om jouw telefoon uit te zetten en na 10 minuten weer opnieuw op te starten. Ik heb jouw simkaart namelijk handmatig opnieuw aangemeld op het netwerk. Graag hoor ik van je of dit het probleem heeft opgelost.



Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om jouw simkaart te testen in een andere telefoon en een andere simkaart in jouw telefoon. Dit geeft ons een duidelijk beeld van waar het probleem precies ligt. Daarna kunnen we ook gericht een oplossing voor je zoeken 🙂 Houd je mij op de hoogte?



Ik heb dit topic verplaatst naar 'Bellen en netwerk'. Hier komt jouw vraag wat beter tot zijn recht.



Groetjes,

Angela
Hoi



Sorry voor de vertraging.

Het probleem is er nog steeds. Ook als ik de telefoon een hele nacht uit heb.

Wel weet ik inmiddels meer. Als ik eerst netwerken zoeken doe en daarna automatisch selecteer krijg ik verbinding. Echter de volgende dag is er weer geen verbinding.

Ik heb een galaxy s6.

Helaas heb ik geen mogelijkheid mijn nano kaart in een andere telefoon te testen. Ook heb ik geen andere nano kaart om die erin te stoppen.



Ps is er geen mogelijkheid om een mail te krijgen als er een antwoord op het forum is?



Groetjes
Toch nog opnieuw gechecked, ik krijg alleen een verbinding als ik eerst netwerken zoeken en dan handmatig NL KPN selecteer. Automatisch selecteren werkt niet.
Op basis van oude reacties heb ik het netwerk op alleen GSM gezet en niet langer automatisch.

dan lijkt het wel te werken. Maar dat kan natuurlijk niet de echte oplossing zijn.
Hoi Agnes3,



Je kunt in de instellingen van jouw forum-account aangeven dat je graag mails wilt ontvangen als er een reactie op jouw topic is gekomen.



Een perfecte oplossing is het inderdaad niet. Het vervelende in deze situatie is dat de kruistest best cruciaal is. Het testen van jouw simkaart in een andere telefoon geeft ons enorm veel informatie. Dit vertelt ons namelijk direct of het een telefoon of simkaart probleem is. Is er iemand in jouw omgeving waarvan je een telefoon kan lenen?



Kun je mij daarnaast vertellen of je dit probleem op 1 of op meerdere locaties hebt? Alvast bedankt.



Groetjes,

Angela
Hoi



Helaas wat tijd geduurd, maar ik heb nu goed kunnen testen met een andere samsung galaxy s6.



Het resultaat is wel boeiend voor anderen. Bij het verwisselen bleek alles te werken en ook na het terugzetten werkte alles nog.

Nu werkt de telefoon gewoon. Het lijkt er dus op dat de sim kaart om de een of andere reden in 1e instantie geen goed contact heeft gemaakt, wel werkte voor GSM maar niet voor LTE. Een tip voor mensen die tegen dit zelfde probleem aanlopen is dus de simkaart te verwijderen en opnieuw te plaatsen en het dan nog eens te proberen.



Groetjes
Hoi Agnes3,



Wat fijn om te zien dat het probleem uiteindelijk toch opgelost is. Helemaal top dat je dit hebt laten weten 🙂 Dit kan zeker handig zijn voor andere forumleden met hetzelfde probleem. Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.



Voor nu wens ik je veel internetplezier :D



Groetjes,

Angela
Hoi



Heel vervelend, maar het probleem is weer terug. Het heeft een weekje gewerkt en nu functioneert het weer niet tenzij ik de keuze maak dat hij niet moet proberen een LTE verbinding te maken.

Wat kan daar nog aan gedaan worden?



Groetjes
Hoi Agnes3,



Dat is helemaal niet erg. Jij hebt namelijk geen LTE (4G) nodig op je telefoon, want daar heb je geen abonnement voor. Als hij werkt zonder LTE, dan laat je die optie uiteraard uit.



Groetjes, Tiury

Reageer