Skip to main content
Ik kreeg onlangs bericht dat de voorwaarden van mijn abonnement zouden veranderen.

Op dat moment besloot ik mijn abonnement te beeindigen, door te reageren op de mail waarin het nieuws werd medegedeeld.



Van 6-9 mei kreeg ik vijf maal dezelfde mail van Simyo, met oa de inhoud:



"De opzegging die u heeft aangevraagd, wordt nu door ons verwerkt.

Vanaf 1 juni bent u contractvrij. Dit betekent dat u vanaf die datum kunt overstappen naar een andere provider."



Nu heb ik per 1 juni een nieuw contract afgesloten bij Ben.

Wanneer ik nummerbehoud probeer te regelen via Ben, geven zij op 13 mei aan dat dit is geweigerd met de volgende reden:



"De datum van nummerbehoud ligt te ver in de toekomst. Nummerbehoud kan tot maximaal twee maanden in de toekomst worden aangevraagd. Omdat jouw contract tot 01-08-2014 loopt, heb ik je aanvraag tijdelijk in de wacht gezet. Omstreeks 02-06-2014 wordt nummerbehoud opnieuw voor jouw nummer aangevraagd."



Wat kan ik hierbij het beste doen? Hebben jullie de administratie pas later bijgewerkt? Ziet men bij Ben niet wat het eind van het contract is?

Is de aanvraag door Simyo zelf afgewezen? Kan ik er op rekenen dat dit per 2 juni wel in orde is?
Hoi john44,



In je gegevens zie ik dat je hierover ook al redelijk uitgebreid mailcontact hebt gehad. Volgens mij is nu wel kortgesloten hoe jouw overstap naar Ben het beste kan gaan.

Aan onze kant is het voor de nummerbehoudmensen in elk geval duidelijk dat je zsm mag overstappen, dus al Ben het indient voor zsm, dan zou het nu goed moeten komen 🙂

Reageer