Skip to main content
Op 29 april wordt mijn nummer geporteerd vanuit T-Mobile naar Simyo. Bij nader inzien wilde ik graag mijn nieuwe Simyo nummer behouden. Vandaag is VIER dagen voor de portering. De klantenservice zegde mij telefonisch toe dat het nummerbehoud zou worden geannuleerd. Toen ik even later nog een keer belde met een andere vraag, kreeg ik te horen dat dit toch niet mogelijk zou zijn. Er zouden namelijk 2 WERKdagen tussen dienen te zitten. Dat zou de 'procedure' volgens 'het systeem' zijn.



Kom op nou, wat is dit voor bureaucratie? Het gaat er bij mij niet in dat 'het systeem' er per se zo lang over moet doen. En computersystemen werken ook in het weekend. En waar gaat het uiteindelijk om? Om het weghalven van het vinkje bij nummerbehoud. Als men dit echt zou willen, zou het heus wel mogelijk zijn. Dit is een zeer slecht begin van mijn relatie met Simyo. Gelukkig heb ik om te proberen in eerste instantie voor prepaid gekozen. Ik denk dat ik het daarbij laat
Aanvulling:



Zojuist heb ik nogmaals contact gehad met de klantenservice van Simyo (nadat T-Mobile mij te kennen had gegeven dat desgewenst een latere portering geen probleem zou zijn). De klantenservice heeft vervolgens van de afdeling Porteringen te horen gekregen dat men alsnog het nummerbehoud 'handmatig' zou annuleren. Wellicht dat dit nog zou kunnen lukken.



Het lijkt er dus op dat alles toch nog goed zal komen.
Hoi Koala,



Ik zie in het systeem dat het verzoek voor nummerbehoud is geannuleerd en je kan nu gebruik maken van het nummer van Simyo.

Het verzoek annuleren van een verzoek dat reeds al is goed moet binnen 48 werkuren gebeuren en dit is door de OPTA bepaald. Wanneer de annulering gebeurd binnen de 48 werkuren dan is de kans groot dat het nummer alsnog naar Simyo wordt overgezet. Mocht je nog gebruik willen maken van nummerbehoud dan dien je via je persoonlijke pagina het formulier voor nummerbehoud in te vullen. Dit formulier vindt je onder het tabblad 'Mijn instellingen & simkaart'.

Reageer