.

Beantwoord

Anderen gebruiken mijn nummer. ben ik gehackt?

  • 14 March 2024
  • 2 reacties
  • 45 Bekeken

Hallo, iedereen, 

 

Ik word de laatste tijd bijna dagelijks, te pas en te onpas, gebeld met de boodschap, ik heb van dit nummer een gemist gesprek, heeft u ons gebeld ?

 

Wat niet het geval is. Ik heb het vermoeden dat mijn nummer gekloond is, oid. 

 

Is daar iets aan te doen ? 

Anders moet ik een nieuw nummer nemen, en dat zou ik erg naar vinden, dit nummer heb ik al jaren, en iedereen waarschuwen met een nieuw nummer, vooral instanties, is echt een ramp.

icon

Beste antwoord door Amy 15 March 2024, 11:52

Bekijk originele reactie

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Goldmund,

Bedankt voor je bericht. Ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is. Het kan wel eens voorkomen dat jouw nummer per ongeluk in handen is gekomen van iemand anders, denk bijvoorbeeld aan een app die op jouw telefoon staat geïnstalleerd of als je per ongeluk een keer op een vreemde link of reclame hebt geklikt. Helaas is hier weinig aan te doen als jouw nummer eenmaal in handen is van iemand anders.

Je zou kunnen proberen om de telefoon te resetten (terug naar fabrieksinstellingen) zodat enige virussen van de telefoon worden opgeheven. Of dit de oplossing is kan ik niet garanderen omdat het natuurlijk de vraag blijft hoe jouw 06-nummer is gelekt. Mocht je de telefoon willen resetten dan adviseer ik om belangrijke documenten zoals bijvoorbeeld foto's, video's en notities enzovoort tijdelijk ergens anders op te slaan zodat je dit achteraf weer kan terugzetten in de telefoon. 

Een simpelere oplossing zou zijn dat wij jou gratis een nieuw nummer geven maar ik snap dat je hier misschien even over wilt nadenken. 

Mocht je een nieuw nummer willen dan kan je mij een privébericht sturen met jouw persoonlijke gegevens. Ik maak het dan graag voor je in orde. 

Groetjes,
Amy

Hallo Amy, 

Dank voor je snelle antwoord.

De kans dat ik een geïnfecteerd app heb geïnstalleerd is klein, maar niet 0%. Ik installeer geen onbekende apps, klik nooit op wat voor link dan ook, (daarvoor gebruik ik een virtual machine, op een goed beschermde computer). En in mijn netwerk draait software die alle reclame, verkeerde op adressen enz er uit filtert.

Ikzelf denk aan webshop, of een andere digitale aankoop/product die gehackt zijn.

En toch kun je geïnfecteerd raken, klopt.

Het hele systeem is ziekelijk tegenwoordig, vind je ook niet ?

Maar goed,ik raaskalt, je hebt waarschijnlijk meer te doen ;-)

De reset zal ik nogmaals doen, je weet nooit.

Het duurt nu al maanden, en mn irritatie niveau zit zo hoog, dat het moment van een nieuw nummer nadert.

Als dat moment daar is, dan zal ik zeker graag van je link gebruik maken om het te regelen.

Hartelijk dank, en een fijne dag Amy

 

Roberto.

Reageer