Skip to main content
Ik heb een paar dagen terug een nieuw sim only abonnement bij jullie aangevraagd, waarmee ik mijn flexibele sim only abonnement verving. Hierbij koos ik er uiteraard voor om mijn nummer te behouden. Nu heb ik vanmiddag een mailtje gekregen waarin werd vermeld dat mijn nummerbehoud is afgewezen omdat de vorige provider dat niet toestaat.



Aangezien jullie zowel mijn vorige als huidige provider zijn, snap ik niet wat het probleem is?



Ik hoor graag of en wanneer dit rare probleem opgelost kan worden en wat dit betekent voor de omzetting van mijn vorige naar het nieuwe abonnement. Ik wil niet dat jullie administratie mij straks dubbele facturen stuurt of dat ik straks alleen maar een abonnement heb op mijn nieuwe nummer.



Ik heb 25 april het abonnement aangevraagd, dus het kan zijn dat ik net te laat ben voor de nieuwe maand. Als dat het enige probleem is en ik vanaf de maand daarop wel gewoon van mijn oude nummer en nieuwe abonnement gebruik kan maken is dat voor mij geen probleem (zolang ik maar niet in mei voor twee abonnementen hoef te betalen), maar dan is het wel een tip voor jullie om in het vervolg niet van die verwarrende mailtjes te sturen 😉
Ik heb een paar dagen terug een nieuw sim only abonnement bij jullie aangevraagd, waarmee ik mijn flexibele sim only abonnement verving. Hierbij koos ik er uiteraard voor om mijn nummer te behouden. Nu heb ik vanmiddag een mailtje gekregen waarin werd vermeld dat mijn nummerbehoud is afgewezen omdat de vorige provider dat niet toestaat.



Aangezien jullie zowel mijn vorige als huidige provider zijn, snap ik niet wat het probleem is?



Ik hoor graag of en wanneer dit rare probleem opgelost kan worden en wat dit betekent voor de omzetting van mijn vorige naar het nieuwe abonnement. Ik wil niet dat jullie administratie mij straks dubbele facturen stuurt of dat ik straks alleen maar een abonnement heb op mijn nieuwe nummer.



Ik heb 25 april het abonnement aangevraagd, dus het kan zijn dat ik net te laat ben voor de nieuwe maand. Als dat het enige probleem is en ik vanaf de maand daarop wel gewoon van mijn oude nummer en nieuwe abonnement gebruik kan maken is dat voor mij geen probleem (zolang ik maar niet in mei voor twee abonnementen hoef te betalen), maar dan is het wel een tip voor jullie om in het vervolg niet van die verwarrende mailtjes te sturen ;)




Hoi Wiebew,



Het is niet mogelijk om van abonnement naar abonnement over te stappen met nummerbehoud dat is de reden dat je een afwijzing hebt gekregen. De bundels van je huidige abonnement kan je aanpassen via je persoonlijke pagina.
Ik kan niet begrijpen dat ik bij een simpele upgrade van mijn abonnement niet gewoon mijn nummer kan behouden. Als ik een andere provider kies kan het wel, maar als ik bij Simyo blijf is het ineens een probleem? Daar zit toch geen enkele logica achter?



Simyo doet nu net alsof een ander nummer geven de normaalste zaak van de wereld is, maar ik heb dit nummer al een hele tijd en wil niet zomaar gedwongen een totaal ander nummer te gebruiken. Ook wettelijk zijn jullie verplicht nummerbehoud aan te bieden en aangezien dit (ook in dit geval) technisch gezien wel mogelijk is hoor ik graag naar wie ik moet mailen of bellen om dit toch te regelen.
Ik heb net even gebeld, en had de fout gemaakt dat ik per ongeluk een nieuwe abonnement heb aangevraagd in plaats van gewijzigd. Ik heb gelukkig de simkaart (en het pakketje waarin het zat) niet open gemaakt en nu kan ik het retour sturen zonder kosten.



Dus, ik ben weer een tevreden Simyo klant 😉
Nee, simyo wil graag dat je je bestaande abonnement aanpast in plaats van een nieuwe abonnement afsluit.

Ik snap ook eigenlijk niet waarom je een nieuw abonnement wil afsluiten. Bij het aanpassen hoef je niet opnieuw aansluitkosten te betalen, wat bij het afsluiten van een nieuw abonnement wel moet.



Je hoeft in ieder geval niet bang te zijn dat u dubbele abonnementskosten krijgt. Uw nieuwe abonnement gaat pas in nadat u uw nummerbehoud heeft geannuleerd of nadat het nummerbehoud is voltooid. Tot die tijd valt al het gebruik buiten uw bundel op dat abonnement!
Zoals je ziet was ik niet zo scherp toen ik het aanvroeg waarbij ik die fout maakte. Gelukkig was de klantenservice van Simyo heel behulpzaam en is het ondertussen dus opgelost. En het scheelt idd die aansluitingskosten (waarvan ik me al afvroeg waarom ik die moest betalen, maar dat is nu duidelijk)
Hoi Wiebew,



Zoals Groentjuh aangeeft is het bestellen van een nieuw abonnement niet nodig wanneer je bundels wilt wijzigen dit kan je doen via je persoonlijke pagina. Bij een nieuw abonnement betaal je aansluitkosten en het wijzigen van je bundels is gratis. Fijn te horen dat het probleem is opgelost en dat je weer een tevreden klant bent. :)



@ Groentjuh bedankt voor het meedenken.

Reageer