Skip to main content
Beste moderator en forumleden,

Afgelopen week heb ik een Samsung S5 mini gekocht en ik heb geen verbinding met het netwerk (bellen en sms-sen lukt niet).

Ik krijg pas verbinding nadat de telefoon opnieuw opgestart is. Probleem speelt thuis, maar ook buitenshuis.

Ben terug gegaan naar winkel en daar is de simkaart getest in een andere Samsung S5 mini. Gaf ook problemen. Meest logische was dat het aan de SIM-kaart lag, dus ik heb een nieuwe besteld. Helaas, hierbij heb ik nog steeds dezelfde problemen. Dus zowel thuis als buitenshuis eerst opnieuw opstarten voordat er verbinding is met kpn-netwerk van Simyo.

Wie heeft advies?
Hoi Peter P,



Wat een vervelende situatie. Heb je een mooie nieuwe telefoon, is je bereik ineens sterk verminderd 😞.



Omdat je dit met twee verschillende simkaarten lijkt te ervaren, denk ik toch dat het een instelling in je telefoon is. Om wat preciezer te zijn denk ik dat het de automatische netwerkselectie functie is.



Wil je in je telefoon gaan naar de instellingen en dan naar Netwerkinstellingen? Je kiest daar Meer netwerken > Mobiele netwerken > Netwerkoperators. Je telefoon begint dan te zoeken naar netwerken. Hier klik je op 'Handmatig' en vervolgens selecteer je KPN.



Daarna kun je terug naar het Mobiele netwerken menu en daar selecteer je bij Netwerkmodus 'Automatisch'.



Dit zou moeten helpen, maar ik weet het niet zeker. Laat je horen wat je bevindingen zijn?



Groetjes, Tiury

Reageer