Dag, al sinds december 2013 heb ik thuis zeer slecht bereik. Ik gebruik een iPhone 4, soms maar 1 bolletje, meestal 2. In beide gevallen heel veel storing met bellen en bij 1 heeft opnemen geen zin. Als ik 3G uitzet klimt het bereik naar 2 of 3, maar hoger dan dat kom ik echt niet. Tot december geen enkel probleem, altijd 4 tot 5 bolletjes. Heb mijn SIMkaart getest in een andere telefoon (een eenvoudig Samsung telefoontje zonder 3G) maar ook daar slecht bereik. Waarom ishet bereik zo slecht geworden, en wat kan ik er aan doen?
Mijn adres: Stationsweg 71, 1851 LJ Heiloo
Bladzijde 1 / 1
Hoi jvs, welkom op het Simyo forum 🙂 Ik heb je topic verplaatst naar het "bellen" forum, zodat ook andere forumleden je vraag gemakkelijk kunnen vinden.
Wat een vervelende situatie lijkt me dit voor je. Ik heb gelijk de telefoon opgepakt en contact gezocht met de KPN netwerkspecialisten. Die geven aan dat er recentelijk niets is veranderd aan het netwerk bij jou in de buurt en dat het bereik net zo goed zou moeten zijn als voor december 2013.
Uit ervaring weet ik dat de antennes van de iPhone 4 behoorlijk te wensen over laat, maar als je aangeeft dat je dit ook in een andere telefoon ervaart, dan geloof ik je. Helaas kon de netwerkspecialist niet meer zien wanneer dit is geweest en hoelang je dit hebt getest. Is het misschien mogelijk om dit voor een langere tijd te testen? Een dagje bijvoorbeeld.
Wat ook een belangrijke factor kan zijn is bijvoorbeeld verandering aan de omgeving waarin je woont. Zijn er misschien onlangs nieuwe gebouwen gekomen bij je in de buurt of heb je misschien iets aan je huis verbouwd? 🙂
Ik hoor het graag van je!
Wat een vervelende situatie lijkt me dit voor je. Ik heb gelijk de telefoon opgepakt en contact gezocht met de KPN netwerkspecialisten. Die geven aan dat er recentelijk niets is veranderd aan het netwerk bij jou in de buurt en dat het bereik net zo goed zou moeten zijn als voor december 2013.
Uit ervaring weet ik dat de antennes van de iPhone 4 behoorlijk te wensen over laat, maar als je aangeeft dat je dit ook in een andere telefoon ervaart, dan geloof ik je. Helaas kon de netwerkspecialist niet meer zien wanneer dit is geweest en hoelang je dit hebt getest. Is het misschien mogelijk om dit voor een langere tijd te testen? Een dagje bijvoorbeeld.
Wat ook een belangrijke factor kan zijn is bijvoorbeeld verandering aan de omgeving waarin je woont. Zijn er misschien onlangs nieuwe gebouwen gekomen bij je in de buurt of heb je misschien iets aan je huis verbouwd? 🙂
Ik hoor het graag van je!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.