Skip to main content
Beste,



Ik heb afgelopen week een sim-only abonnement aangevraagd. Daarbij heb ik vermeld dat ik mijn nummer graag zou willen behouden. Ik heb een mail gekregen waarin staat dat het nummerbehoud is afgewezen. (Ik stap over van prepaid bij simyo naar een abonnement)



In de mail staat:

De reden opgegeven door de vorige provider is:

Overstap naar sim only abonnement dient via persoonlijke Simyo pagina prepaid worden aangevraagd



Op mijn persoonlijke pagina kon ik de reden wel terugvinden maar geen tabblad waar ik dit kon wijzigen. 

Ik heb inmiddels wel al mijn nieuwe simkaart gekregen en geactiveerd. 



Mijn saldo bij mijn oude nummer stond negatief. Dit bedrag heb ik inmiddels wel al overgemaakt naar het op de site vermelde rekeningnummer.



Hoe kan ik mijn oude nummer overzetten naar de nieuwe simkaart?



Groetjes,

Michelle
Hoi Michelke,



Welkom op het forum :)



Dat is even mis gegaan. Overstappen van Prepaid naar Sim only doe je inderdaad op een andere manier. Je klikt op de link op Mijn Simyo en we zetten binnen een dag alles om op de simkaart die je al hebt. Nu hebben we een hele nieuwe aansluiting gecreëerd. Als je inlogt op Mijn Simyo met je prepaid aansluiting zie je op de Overzichtspagina een balk: Overstappen naar Sim Only. Het is dus geen tabblad maar het staat meteen op de eerste pagina. Daar klik je op. Dan wordt alles in orde gemaakt.



Omdat je een tegoed onder €0 had, kan het zijn dat je de link nu niet kunt gebruiken. Dan wil ik je vragen om een Printscreen van de overmaking van dat beltegoed te mailen naar remail]webcare@simyo.nl[/email] ovv je 06nummer. We kunnen dat bedrag er dan bij boeken, zodat je kunt overstappen.



De nieuwe simkaart stuur je terug naar:



Simyo klantenservice

Postbus 58800

1040 JA Amsterdam



Stuur je ons even het betaalbewijs van het opwaarderen toe?



Groetjes, Charlene
Hoi Michelke,



Welkom op het forum :)



Dat is even mis gegaan. Overstappen van Prepaid naar Sim only doe je inderdaad op een andere manier. Je klikt op de link op Mijn Simyo en we zetten binnen een dag alles om op de simkaart die je al hebt. Nu hebben we een hele nieuwe aansluiting gecreëerd. Als je inlogt op Mijn Simyo met je prepaid aansluiting zie je op de Overzichtspagina een balk: Overstappen naar Sim Only. Het is dus geen tabblad maar het staat meteen op de eerste pagina. Daar klik je op. Dan wordt alles in orde gemaakt.



Omdat je een tegoed onder €0 had, kan het zijn dat je de link nu niet kunt gebruiken. Dan wil ik je vragen om een Printscreen van de overmaking van dat beltegoed te mailen naar remail]webcare@simyo.nl[/email] ovv je 06nummer. We kunnen dat bedrag er dan bij boeken, zodat je kunt overstappen.



De nieuwe simkaart stuur je terug naar:



Simyo klantenservice

Postbus 58800

1040 JA Amsterdam



Stuur je ons even het betaalbewijs van het opwaarderen toe?



Groetjes, Charlene





Hallo!

Ik heb net de mail met de printscreen gestuurd.

Hoe krijg ik dan een nieuwe simkaart? Ik heb een microsimkaart nodig aangezien alleen deze in de telefoon past. Mijn huidige simkaart is een normale simkaart.

Ik heb deze simkaart, die ik heb gekregen, geactiveerd. Moet ik deze deactiveren of gebeurt dit automatisch?



Groetjes,

Michelle
Hallo!

Ik heb net de mail met de printscreen gestuurd.

Hoe krijg ik dan een nieuwe simkaart? Ik heb een microsimkaart nodig aangezien alleen deze in de telefoon past. Mijn huidige simkaart is een normale simkaart.

Ik heb deze simkaart, die ik heb gekregen, geactiveerd. Moet ik deze deactiveren of gebeurt dit automatisch?



Groetjes,

Michelle




Hoi Michelke,



Dat heb ik nu voor je gedaan. Ik stuur je ook een microsim toe. Die heb je over 2 dagen in huis als het goed is. Als die simkaart er is, dan raad ik je aan om die te activeren op Mijn Simyo en dan ook op de overstaplink te drukken. Dan zetten we je aansluiting op de nieuwe prepaid simkaart binnen een dag over naar een abonnement.

Dan komt alles toch nog in orde 🙂



Laat je het weten als je de bestelde simkaart hebt terug gestuurd, en je de nieuwe microsim hebt ontvangen?



Groetjes,

Charlene
Hoi Charlene,



Ik stuur de eerste simkaart morgenvroeg meteen met de post op!

Ik heb nu mijn nieuwe simkaart geactiveerd en in het nieuwe toestel gedaan. Wordt mijn nummerbehoud via jou dan automatisch geregeld? En krijg ik van jou bericht op het moment dat dit is gebeurd en ik dus mijn nieuwe toestel kan gebruiken met het abonnement?

Mijn oude simkaart staat nu geen verbinding meer toe met het netwerk dus ik neem aan dat ik nu moet wachten totdat het nummer is overgezet?



Groetjes,

Michelle
Hoi Charlene,



Ik stuur de eerste simkaart morgenvroeg meteen met de post op!

Ik heb nu mijn nieuwe simkaart geactiveerd en in het nieuwe toestel gedaan. Wordt mijn nummerbehoud via jou dan automatisch geregeld? En krijg ik van jou bericht op het moment dat dit is gebeurd en ik dus mijn nieuwe toestel kan gebruiken met het abonnement?

Mijn oude simkaart staat nu geen verbinding meer toe met het netwerk dus ik neem aan dat ik nu moet wachten totdat het nummer is overgezet?



Groetjes,

Michelle




Hoi Michelke,



Wat je nu kunt doen, is inloggen op Mijn Simyo met je prepaid nummer en de overstapknop gebruiken. Je vindt deze overstapknop op de Overzichtspagina. Je aansluiting wordt dan binnen 48 uur omgezet van prepaid naar sim only.



Je hebt gister ook telefonisch contact gehad met onze klantenservice. Als het goed is, hebben ze je dat ook over de telefoon verteld. Heb ik het je zo goed uitgelegd of heb je nog andere vragen?

Reageer