Skip to main content

.

Vandaag ontving ik bericht dat mijn huidige nummer niet kan worden omgezet naar mijn nieuw aangevraagd simyokaart. De reden hiervoor is dat het simnummer onjuist is.  

Mijn huidige nummer is echter ook een nummer van Simyo. Wat kan ik het beste doen? 
Beste jamyfun,



Wij adviseren je een mail te sturen naar [email]porteringen@simyo.nl[/email] met daarin de informatie dat het om een Simyo nummer gaat. Vermeld voor de zekerheid ook opnieuw het simkaartnummer.



Groetjes,



Arie
Dat heb ik inderdaad al gedaan, kreeg bericht dat het erg druk is dus binnen drie dagen reageren halen ze niet op dit moment. Ik wacht het af.
Beste jamyfun,



Wij adviseren je het inderdaad even af te wachten. De achterstand bij porteringen kleiner dan die van de klantenservice.



Groetjes,



Arie
Arie, 

Denk je dat het uberhaupt mogelijk is om mijn simyo nummer met nummerbehoud om te zetten naar een nieuw aangevraagde simyo kaart?

Ik krijg ook een mail om de nieuw aangevraagde simyo kaart te activeren, maar volgens mij moet ik daar maar even mee wachten lijkt me. Wat vind jij?
Hey jamyfun,



Wij zullen jouw nummerbehoud vandaag na half 6 voltooien. Ik heb het correcte simkaartnummer opgezocht en deze doorgegeven aan de afdeling porteringen. Je kan jouw simkaart dus activeren en vanaf vandaag gebruik maken van jouw abonnement.
Hoi Wayne, 

Dank je wel voor je antwoord. Het lukt me alleen niet om de nieuwe simkaart te activeren met het wachtwoord en tijdelijke telefoonnummer dat ik heb ontvangen.  Ik kan alleen nog steeds inloggen met het oude nummer en daar lijkt niets gewijzigd te zijn. Wat nu?
Inmiddels is het niet meer mogelijk om met mijn oude nummer te bellen, zeker verkeerde nummer omgezet?  
YES, hij doet het. 



maar eh ik krijg mijn pincode niet gewijzigd via de instellingen van het toestel. iemand tips?
Beste Jamyfun,



Goed om te horen dat het is gelukt. Het wijzigen van de pincode gaat altijd via het toestel. Wij adviseren je eventueel de handleiding van je toestel hiervoor te raadplegen.



Groetjes,



Arie
Hoi Arie, 



Pincode wijzigen via toestel lukt niet.



Het verhaal is nog niet uit, want ik krijg vandaag bericht van email]porteringen@simyo.zendesk.com[/email] dat mijn huidige nummer omgezet gaat worden naar mijn nieuwe simyo simkaart.

Nu begrijp ik er helemaal niets meer van. Ik had toch sterk de indruk dat mijn oude simyo nummer al lang was omgezet op de nieuwe simkaart die ik nu een week in mijn toestel heb zitten. Kun je me uitleggen wat er aan de hand is? 



Groetjes Jamy
Hey jamyfun,



De enige manier om jouw pincode te wijzigen is via het toestel. Indien het jou in jouw toestel niet lukt kan je het in een ander toestel proberen.



Jouw telefoonnummer is, zoals je aangaf reeds geporteerd. De email die je hebt ontvangen mag je als niet verzonden beschouwen.
Pincode wijzigen gaat ook prima. Wel even de echte pincode opgeschreven natuurlijk.

Groetjes Jamyfun
Hey jamyfun1,



Goed om te horen dat het jou is gelukt om de pincode te wijzigen. Bedankt voor jouw terugkoppeling!

Reageer