Skip to main content
Beste klangenservice,



Vanochtend kwam ik tot de ontdekking dat mijn complete databundel van 500mb voor deze maand is verbruikt en dat ik er een rekening van 136 euro bij heb gekregen voor data verbuikt buiten mijn bundel. Er staat op 'mijn Simyo' dat ik 219 keer het internet verbuikt heb terwijl ik hier altijd op let en altijd zorg dat ik wifi verbinding heb.



Toen ik verder ging kijken zag ik dat ik om 05:46 een email heb ontvangen met het bericht dat ik 80% van mijn data heb verbuikt. Om 6:44 uur heb ik een mail gekregen dat ik 100% verbruikt heb. Dit kan helemaal niet omdat ik thuis verbinding heb met mijn wifi netwerk....



Vervolgens kom er achter dat mensen me proberen te bellen maar dat ik door jullie zonder enige vorm van notificatie ben afgesloten!

Het lijkt mij wel zo netjes  om dit van te voren te melden!



Toen ik ging kijken op 'Mijn simyo' zag ik dat de rekening van december nog steeds op niet betaald staat, terwijl dit bedrag allang van mijn rekening is afgeschreven.



Vraag 1: hoe kan het dat ik met wifi verbinding toch data verbruik heb (telefoon iPhone5)



Vraag 2: Waarom wordt ik niet op de hoogte gebracht van het feit dat jullie mijn abonnement afsluiten?



Vraag 3: waarom staat mijn rekening nog op niet betaald? 



Vraag 4: Wat gaan jullie doen aan het feit dat ik nu ben afgesloten? Hoe snel kan dit ongedaan worden gemaakt? Ik ben niet meer bereikbaar nu! En jullie zijn niet telefonisch bereikbaar in het weekend...



gr. danny
Wat vraag 1 betreft: De combinatie iPhone 5 + Simyo staat er om bekend dat als de sterkte van het wifi signaal minder wordt (bijvoorbeeld als je hem 's nachts laat liggen op een plek die relatief ver verwijderd is van jouw wifi router) hij als snel overschakelt op een dataverbinding via het mobiele netwerk. Als er dan apps zijn die automatich een download gaan starten of wanneer er automatisch emails met omvangrijke attachments worden opgehaald terwijl jij slaapt dan kan dat betekenen dat je snel door je databundel heen bent.

Ik heb het vermoeden dat om technische of andere redenen het moment dat de overschrijding plaatsvindt niet meteen door Simyo wordt geregistreerd zodat je pas een paar dagen wordt gewaarschuwd. Maar dan is het leed al geschied...
Beste klangenservice,



Vanochtend kwam ik tot de ontdekking dat mijn complete databundel van 500mb voor deze maand is verbruikt en dat ik er een rekening van 136 euro bij heb gekregen voor data verbuikt buiten mijn bundel. Er staat op 'mijn Simyo' dat ik 219 keer het internet verbuikt heb terwijl ik hier altijd op let en altijd zorg dat ik wifi verbinding heb.



Toen ik verder ging kijken zag ik dat ik om 05:46 een email heb ontvangen met het bericht dat ik 80% van mijn data heb verbuikt. Om 6:44 uur heb ik een mail gekregen dat ik 100% verbruikt heb. Dit kan helemaal niet omdat ik thuis verbinding heb met mijn wifi netwerk....



Vervolgens kom er achter dat mensen me proberen te bellen maar dat ik door jullie zonder enige vorm van notificatie ben afgesloten!

Het lijkt mij wel zo netjes  om dit van te voren te melden!



Toen ik ging kijken op 'Mijn simyo' zag ik dat de rekening van december nog steeds op niet betaald staat, terwijl dit bedrag allang van mijn rekening is afgeschreven.



Vraag 1: hoe kan het dat ik met wifi verbinding toch data verbruik heb (telefoon iPhone5)



Vraag 2: Waarom wordt ik niet op de hoogte gebracht van het feit dat jullie mijn abonnement afsluiten?



Vraag 3: waarom staat mijn rekening nog op niet betaald? 



Vraag 4: Wat gaan jullie doen aan het feit dat ik nu ben afgesloten? Hoe snel kan dit ongedaan worden gemaakt? Ik ben niet meer bereikbaar nu! En jullie zijn niet telefonisch bereikbaar in het weekend...



gr. danny




Hoi danny2288,



Het lijkt er op dat je vraag 1 zelf al beantwoord hebt in dit topic. Helaas kunnen wij hier niets aan doen.



We hebben een sms bericht n.a.v. hoogverbruik gestuurd op 26/1/13 07:42.



In het achterliggende financiële systeem zie ik dat de factuur inderdaad succesvol is afgeschreven. Dit zal dan ook zo snel mogelijk verwerkt worden in ons andere systeem zodat dit ook op je persoonlijke pagina te zien is.



Ik zie dat je inmiddels een hoogverbruik betaling hebt gedaan. Daarom is je aansluiting sinds gisteren (28/1/13) ook weer actief.



Je aansluiting is op 26/1/13 07:42 geblokkeerd. Je laatste internet sessie heeft op 26/1/13 05:07 plaats gevonden. Deze sessie is op diezelfde datum om 8:45 verwerkt. Het verbruik wordt dus met enige vertraging verwerkt.



Groetjes,



Alex

Reageer