Skip to main content
Kan iemand mij uitleggen waarom ik ben afgesloten sinds 30 april?

Volgens de klantenservice zou het gaan om hoogverbruik.



Met mijn abonnemt kan ik voor 1250 min bellen/sms-en p.m., vandaag kon  ik het  totaal verbruik voor april inzien.

Mijn verbruik voor april is 1385 belminuten en 132 smsjes, dit is samen 1517 minuten/sms.

Hiermee kom ik met 267 minuten/sms buiten mijn bundel, dat betekend x 0,31 een totaal van € 82,77.



Mijn belminuten van 30 april waren (naar boven afgerond!) 115 en ik heb 10 smsjes verstuurd, samen een verbruik van 125x 0,31= € 38,75



Volgens uw informatie is de norm voor hoogverbruik € 75,- per dag of € 250,- per week.



Met een bedrag van € 38.75 voldoe ik op geen enkele manier aan deze norm.



Of gaat om  een beperkte periode met een bovengemiddeld

hoog bedrag.( Ik denk dat ik op èèn dag voor het begin van een nieuwe maand hiervoor niet in aanmerking kom)



De simyo medewerker bleef volhouden dat ik op 30 april de norm had overstegen en daarmee per SMS van op de hoogte ben gebracht, ik heb absoluut

geen sms ontvangen hierover! Het was een gesprek dat niets opleverde en aan mijn verzoek een ander te spreken kon geen gehoor worden gegeven.



Ik begrijp niet dat ik nu als een wanbetaler over de brug moet komen met € 100,- voordat ik weer ben aangesloten, mijn rekeningen worden zonder problemen afgeschreven en de nieuwe maand is vandaag begonnen. Volgens uw eigen algemene voorwaardengaat u pas over tot afsluiting als er sprake is van wanbetaling. En bij een eventuele tussentijdse betaling zou u de klant d.m.v. een factuur op papier danwel digitaal moeten verwittigen over

een te betalen bedrag. Volgens MIJN Simyo is er zelf helemaal niets aan de hand en zou ik vanaf vandaag gewoon weer kunnen beginnen met mijn nieuwe bundel van 1250 min/sms. Van een afsluiting wegens hoogverbruik is geen melding gemaakt.



Mijn factuur voor april zal zoals gewoonlijk gewoon af te schrijven zijn en ik zou graag gewoon weer worden aangesloten zonder dat ik over moet gaan tot stappen die lijken op die van een wanbetaler. Tevens verzoek ik u mij in het vervolg tijdig te verwittigen van eventuele problemen, zodat ik op voorhand in staat ben om te handelen ipv dit soort situaties.
Per abuis noem ik 30 april als de laatste dag dat ik heb kunnen bellen en dat mijn verbruik € 38,75 was en dat ik een SMS van Simyo hierover zou hebben ontvangen (NIETS ontvangen) maar dit moet 29 april zijn. Op 30 april kwam ik erachter dat ik niet kon bellen en niet gebeld kon worden maar was jullie klantenservice gesloten, vandaar de foutieve datum.
Welkom op het forum EshterX,



Ik heb je aansluiting bekeken en gezien dat er inderdaad sprake is geweest van hoogverbruik. Ik kan zien dat er op 30/4/13 om 04:56:04 een sms over hoogverbruik is gestuurd. De vaste abonnementskosten en de verbruikskosten hebben voor deze 75 euro gezorgd. Het systeem maakt hier geen onderscheid tussen. Je aansluiting heb ik daarom laten herstellen door de financiële afdeling. Als je je toestel uit/aan zet, zou het weer moeten werken.



Groetjes,



Alex
Dankjewel Alex want ik ben weer aangesloten.



Maar ik blijf nieuwsgierig naar de door mij nooit ontvangen sms over hoogverbruik, zou het kunnen dat ik eerst ben afgesloten

en dat de bewuste sms pas na mijn afsluiting is verzonden? Het zou een hoop verklaren want ik heb tot zover geen ervaringen met

'niet ontvangen sms-jes' .



Groet,

EstherX
Hoi EstherX,



De sms is vlak voor de afsluiting verzonden. Hierdoor is het wellicht mogelijk dat je deze bent mis gelopen.



Groetjes,



Alex

Reageer