Skip to main content
Hallo



Ik ben plotseling afgesloten zonder enig bericht en kan niet meer bellen, sms-en en ook niets meer ontvangen. Erg onhandig en zelfs gevaarlijk omdat ik in verbinding moet komen met hulporganisaties in geval van nood. Gister kon ik bij een ongeval niet bellen nog ontvangen en was ernstig onthand. Na heel veel zoeken vermoed ik dat het door hoogverbruik komt. Ik heb inderdaad voor ca 100 euro verbeld op 4 mei j.l. in verband met een ongeval.





Ik heb mijn optie bellen in het buitenland even uitgezet en zet hem zo weer aan. Kunt u me aub ZSM laten weten wat ik moet doen om weer te kunnen bellen en ontvangen? En wilt u dat NOOIT meer doen, mijn telefoon zomaar uitzetten zonder enig bericht.



Hartelijk dank,



KlaasHoogland.
Ik moet nog iets toevoegen aan het voorgaande bericht. Ondertussen heb ik uitgevonden dat ik een voorschot kan overmaken op jullie rekening. Maar omdat ik in het buitenland zit vraagt de ING om een PAC code en die moet ik ontvangen op mijn mobiele telefoon. Dit gaat dus niet omdat ik geen SMSjes meer kan ontvangen. Wilt u aub de optie SMS ontvangen aanzetten zodat ik het geld zsm kan overmaken? Ik ben zeer onthand.
In spoedgevallen zoals deze zou ik aanraden om Simyo via twitter proberen te bereiken. Bellen kan ook maar de telefonische klantenservice sluit om 17.30 NL tijd en is niet in het weekend bereikbaar, en hun bellen vanuit het buitenland is doorgaans prijzig. Vandaar mijn Twitter suggestie.
Dag Scotsman



Hartelijk dank voor de snelle service. Ik heb ondertussen de e-mail beantwoord en het bedrag is reeds betaald en ik kreeg net berficht dat de aansluiting is hersteld. Heel fijn.



Als extra suggestie zou ik voorstellen dat u voordat u een lijn afsluit de gebruiker een bericht stuurt zodat het in ieder geval bekend is dat je wordt afgesloten en waarom. Nu kwam het voor mij als een verrassing en ben ik uren bezig geweest om uit te zoeken wat de oorzaak is. Gisteren vond er een ongeval plaats in mijn reisgroep en moest ik de telefoon van een deelnemer gebruiken om de reddingsoperatie te kunnen coordineren. Erg vervelend.



Nogmaals dank, 



Met vriendelijke groeten, Klaas
Ik werk niet voor Simyo, maar ik meen te weten dat er wel degelijk waarschuwingen verstuurd worden voordat afsluiting daadwerkelijk plaatsvindt (sms, email). Maar zeker als je in het buitenland zit kan het even duren voordat die je bereiken. Mooi dat alles nu geregeld is.
Hoi klaashoogland, welkom op het Simyo forum.



Inderdaad erg vervelend om afgesloten te worden terwijl je in het buitenland zit en te maken hebt met een noodgeval. Dat begrijp ik als ervaringsdeskundige maar al te goed.

Graag geef ik wat meer informatie omtrent deze blokkade.

De hoogverbruik blokkade is een soort van veiligheidsrem op je factuur. Zodra er geregistreerd wordt dat er met jouw aansluiting meer dan €75 binnen 24 uur wordt verbruikt (of €250 binnen 1 week) dan treedt deze blokkade in werking. Dit doen we niet zelf, dat gebeurt automatisch en dient er voor om te voorkomen dat je, soms zonder het te weten, met een rekening van honderden of duizenden Euro's komt te zitten. Met alle financiële gevolgen van dien :(

Stel dat je telefoon gestolen is en de dief belt even al zijn/haar familie en vrienden over de hele wereld om de groetjes te doen voordat je ook maar in de gaten hebt dat je telefoon gepikt is...

Er wordt ook een SMS bericht verstuurd even voordat de blokkade in werking treed, maar helaas wordt deze wel eens 'ingehaald' door de blokkade en komt ie te laat aan. Als je in het buitenland zit is de kans daarop groter dan hier in Nederland.



Hulpdiensten zijn overigens ten alle tijden te bereiken met een geblokkeerde simkaart. 112, ook het alarmnummer in het land waar jij was.



Ik ben in ieder geval opgelucht dat je via de mail contact hebt weten te leggen met een medewerker van ons :)





Scotsman; ik wil je bedanken voor de assistentie!

Reageer