Skip to main content
Hallo Simyo,



Wij zijn overgestapt van vodafone abbonement naar Simyo sim only. Wij hebben via het account van onze dochter, die al een sim only abbonement bij jullie had twee nieuwe simkaarten besteld. Ons nummerbehoud is goedgekeurd, en wij zouden vandaag de simkaarten moeten activeren. Echter staat er in onze ontvangen brief dat wij moeten inloggen met het (nog oude) nummer van de simkaart en het tijdelijk wachtwoord. Wij hebben geen tijdelijk wachtwoord ontvangen, en op het account van onze dochter lukt het activeren ook niet.



Kunt u ons helpen? 
Ik begrijp dat je twee nieuwe Simyo sim only accounts wilt openen waarbij 1 daarvan het oude Vodafone nummer krijgt. Je kunt echter niet twee nieuwe accounts openen die gekoppeld zijn aan een bestaande Simyo aansluiting (die van je dochter). Als je via het account van je dochter twee nieuwe simkaarten hebt besteld, zoals jezelf zegt, dan zijn dit twee vervangende simkaarten voor dochter's sim. Dus geen 2 nieuwe aansluitingen. Waar ik bang voor ben is dat door nummerbehoud aan te vragen (en wat is goedgekeurd), je dochter's telefoonnummer bij Simyo wordt veranderd in je oude Vodafone nummer. Ik neem aan dat dat niet de bedoeling is.



Bij Simyo geldt dat er per account slechts 1 simkaart en 1 telefoonnummer aktief is, met de bijbehorende Mijn Simyo omgeving. Als je twee sim only abonnementen wilt dan moet je die helemaal apart aanvragen via de normale procedure op de Simyo website. Als die accounts up and running zijn en je hebt de simkaarten ontvangen en je hebt ze geactiveerd, dan kan 1 daarvan vervolgens het oude Vodafone nummer krijgen, via de bekende nummerbehoud aanvraag procedure in de bijbehorende Mijn Simyo omgeving (dus NIET je dochter's Mijn Simyo).



Dit is duidelijk een zaak waar een Simyo moderator aan te pas moet komen (waarschijnlijk morgen op zijn vroegst)!
Wij hebben het zo begrepen dat per account 5 simkaarten konden worden aangevraagd. Daarom hebben wij dit op deze manier gedaan. We hebben de simkaarten ontvangen, zonder problemen en Simyo heeft het nummerbehoud hier ook voor goedgekeurd. Als dit niet de bedoeling was, waarom is de rest dan wel allemaal goed gedaan?
Overigens zijn allebei de nieuwe simyo kaarten overgezet naar de oude Vodafone nummers.
Wij hebben dit ook opgezocht op het Simyo forum, en hier stond hetvolgende :



'Je kunt bij Simyo meerdere aansluitingen op dezelfde naam bestellen. Gelukkig maar, anders hadden er veel mensen die Jan de Vries heten een probleem bij ons...  Er is echter wél een begrenzing op het aantal aansluiting per adres en per bankrekeningnummer: 5 stuks.

Het maakt daarbij niet uit of het om prepaid of Sim only gaat.'



Hierdoor zijn wij er vanuit gegaan dat dit via het bestaande account zou moeten.
Misschien had ik het verkeerd begrepen, maar jullie hebben nu dus drie onafhankelijke aansluitingen bij Simyo: een bestaande op naam van je dochter, en twee nieuwe. De laatste twee hebben inmiddels hun oude Vodafone nummers. En alle drie hebben hetzelfde adres en bankrekeningnummer. Tot zo ver lijkt er niets mis. Maar waarom er geen tijdelijke wachtwoorden voor de twee nieuwe aansluitingen zijn ontvangen waarmee je in de twee Mijn Simyo's kunt inloggen weet ik niet, dat is iets voor iemand van Simyo om uit te zoeken. Ik weet wel dat het activeren van een nieuwe simkaart op de dag dat nummerbehoud zal gaan plaatsvinden een no-no is want dan loopt er gegarandeerd iets spaak in het systeem. Maar of dat een rol heeft gespeeld zullen we morgen wel horen.
Hoi michellemjt,



Welkom bij Simyo :)



Ik snap wel waardoor Scotsman in de war is. Jullie hebben gewoon twee nieuwe bestellingen gedaan. Zoals het ook hoort :)

Je kunt niet "via de account van je dochter" bestellen.

Je kunt inderdaad 5 aansluitingen op 1 adres hebben, maar die aansluitingen staan gewoon los van elkaar. Die hebben verder niks met elkaar te maken. Jullie twee nieuwe aansluitingen hebben dus hun eigen Mijn Simyo omgeving, en van beide bestellingen heb je een welkomstmail ontvangen met daarin een tijdelijk nummer van Simyo en een wachtwoord. Hebben jullie die emails niet gekregen?

Inmiddels zijn jullie nummers van Vodafone overgezet, en loggen jullie dus in met jullie eigen nummers, en de wachtwoorden uit die emails.



Wat Scotsman ook aangaf, dat je beter niet activeert op de dag van nummerbehoud, klopt ook. Ik zie dat jullie dat beide nu wel gedaan hebben. Ik wil jullie daarom vragen of alles inmiddels naar behoren werkt. Anders moet de technische afdeling wellicht iets rechtzetten.



Iedere Simyo aansluiting heeft zijn eigen Mijn Simyo omgeving, met zijn eigen inloggegevens. Mijn Simyo is rechtstreeks gekoppeld aan je aansluiting. Je zet daar opties aan en uit, bekijkt er je facturen, kunt er nummerbehoud aanvragen, vervangende simkaarten. Vandaar dat die los van elkaar staan, en dus niet aan de account van je dochter zijn gekoppeld. Daar begon de spraakverwarring in dit topic , denk ik ;)

Willen jullie iets voor jullie aansluitingen regelen, dan zorg je dat je NIET in de Mijn Simyo omgeving van je dochter zit. Anders pas je haar aansluiting aan.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?



Groetjes, Charlene

Reageer