Skip to main content
Hallo,



Bij het aanvragen van nummerbehoud word ik gewaarschuwd dat mijn abonnement pas ingaat op het moment dat mijn oude nummer is overgezet naar Simyo. Ik wil echter nu al gebruik maken van mijn Simyo abonnement en heb dan ook de simkaart geactiveerd. Kan ik nu nummerbehoud aanvragen terwijl mijn abonnement gewoon doorloopt? Ik gebruik de oude simkaart van mijn vorige provider niet meer en wil graag mijn abonnement bij Simyo gebruiken: nu met het nieuwe Simyo nummer, en op het moment dat mijn oude nummer wordt overgezet naar Simyo, met mijn oude nummer (op de nieuwe Simyo simkaart). Is dit mogelijk?



Daarnaast wordt bij het aanvragen van nummerbehoud automatisch een overzetdatum van een maand in de toekomst gebruikt. Kan dit sneller wanneer ik mijn oude abonnement bij een andere provider nu al opzeg?



Groeten,

Tim
Hoi timp, welkom op het Simyo forum :)



Leuk dat je gaat overstappen naar Simyo! Goed dat je het één en ander vraagt over nummerbehoud. Het is altijd verstandig om dit van tevoren na te vragen :)



Als je een bestelling plaatst, dan kun je bij je bestelling aangeven dat je je nummer meeneemt. We houden er dan rekening mee dat je Simyo abonnement niet meteen moet ingaan. Je wacht namelijk op de overzetting van je nummer en wilt natuurlijk niet dubbele abonnementskosten betalen.



Je hebt ook de keuze om een nieuw nummer te gebruiken en geen nummerbehoud aan te vragen. Ik zie dat je deze laatste optie hebt gekozen. Bij je bestelling heb je geen nummerbehoud aangevraagd. Je abonnement gaat dan meteen in zodra je je simkaart hebt geactiveerd.



Je simkaart heb je gisteren geactiveerd. Vanaf gisteren is je abonnement dus ingegaan 😳 Wanneer je nu belt, sms’t en/ of internet, dan gaat dit van je bundels af. Het is mogelijk om later nummerbehoud aan te vragen. Dit doe je op je Mijn Simyo pagina onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart > Simkaart > Aanvragen nummerbehoud.



Wanneer je zelf het abonnement hebt stopgezet, dan kun je ook een eerdere overstapdatum selecteren 😉 Als je nog moet opzeggen, is het handiger om dit aan ons door te geven. Wij gaan er voor zorgen dat alles goed in elkaar overloopt.

Bij een particulier abonnement ben je gebonden aan een maandopzegtermijn. Als je gebruikmaakt van een zakelijk abonnement, dan ben je gebonden aan drie maanden opzegtermijn. Het is dus even kijken welk type abonnement je hebt ;)



Via de e-mail ontvang je van ons de status van je verzoek. Als je aanvraag wordt goedgekeurd door je oude provider, dan ontvang je ook meteen je overstapdatum. Op die datum wordt je oude nummer overgezet naar je Simyo abonnement.



Heb je hierover nog vragen?
Hallo,



Volgens mij klopt het niet dat mijn abonnement vanzelf gestart is toen ik mijn simkaart activeerde. Als ik onder Mijn Simyo naar mijn verbruik kijk, dan worden er wel degelijk telefoonkosten buiten mijn bundel gerekend voor bellen. Zie bijlage.



Ik wil graag alsnog het abonnement zo snel mogelijk in laten gaan.



Groeten,

Tim.
Hoi timp,



Ai, dat is vervelend. Je bundels zijn echter direct op 30-4 van start gegaan. Dit is ook terug te zien op Mijn Simyo.

Je eerste bundel wordt naar rato berekend.:) Jij betaalde voor de april bundel alleen de laatste dag, maar kreeg ook alleen de minuten voor de laatste dag.

Wel zo eerlijk. Deze 6,70 minuten waren snel op toen je een gesprek van 20 minuten voerde.;)

Hierdoor heb je kosten buiten de bundel gemaakt.



Op 1 mei zijn je bundels opnieuw van start gegaan en heb je alles voor de volledige maand gekregen. En betaal je uiteraard ook voor de volledige maand;) Is alles je zo duidelijk?
Ja, helemaal duidelijk. Bedankt voor de uitleg.
Hoi timp,



Graag gedaan hoor 🙂 Mocht je nog verdere vragen hebben, zien we je graag weer eens terug op het Simyo forum.



Groetjes, Tiury

Reageer