.

Beantwoord

Aansluiting gehackt

  • 26 May 2013
  • 9 reacties
  • 2549 Bekeken

Hallo, 

Is het mogelijk dat iemand anders met mijn nummer (maar niet via mijn telefoon) gebeld heeft? Ik werd vandaag teruggebeld door een onbekende mevrouw die vertelde dat ik (althans mijn nummer) haar die avond ervoor gebeld had. Ik was die avond gewoon alleen thuis en weet zeker dat ik niet random een nummer gebeld heb. Ik heb toen in mijn oproepenlijst gekeken, en daar stond dat ik inderdaad naar dat betreffende nummer gebeld heb. Hoe kan dit? Ik heb natuurlijk meteen gekeken of er vaker via mijn nummer gebeld is en/of er berichten zijn verstuurd, en dat is, voor zover ik zo snel kon zien op Mijn Simyo, niet het geval. Voor de zekerheid heb ik ook het automatisch opwaarderen en naar het buitenland bellen uitgeschakeld, just to be sure. Alvast bedankt! 
icon

Beste antwoord door Natascha 27 May 2013, 11:15

Bekijk originele reactie

9 reacties

Je kunt je verbruik online bekijken. Dus ook of er gisteravond naar dat nummer is gebeld. 
Als het daar niet in staat, dan heb je dat nummer dus niet gebeld en liegt de persoon aan de andere kant. 

Je kan dit vinden onder 'mijn simyo' en dan het tabblad 'verbruik'. Daar de juiste maand selecteren. Het kan wel zo zijn dat er een vertraging van 2 dagen op zit. Dat betekent dat je het pas morgen of overmorgen kan inzien.

Succes!

[Edit: Aanvulling]
Het nummer wat ik schijnbaar gebeld heb, staat niet onder het tablad verbruik, omdat de desbetreffende mevrouw niet heeft opgenomen (en er daarom niets is afgeschreven). In mijn oproeplijst in mijn telefoon staat aangegeven dat ik dat betreffende nummer wel gebeld heb, maar dat er niet opgenomen is. Dus de persoon liegt niet, want het staat ook in mijn telefoon, alleen ik heb niet gebeld. 
Dan zou ik overwegen je telefoon geheel opnieuw te installeren en bluetooth alleen in te schakelen indien nodig! Gaat het om een samsung? Er zijn namelijk methoden om een telefoon via bluetooth een oproep te laten initieren. Deze truc wordt overigens wel veel gebruikt om naar betaalnummers te bellen. 

En ook de nummers die niet opgenomen worden, komen in je verbruik te staan volgens mij. Dan staat er alleen bij dat de gespreksduur 0:00 was. 
Oke, bedankt! Dan kijk ik morgen of overmorgen nog een keer naar mijn verbruik. En het gaat inderdaad om een Samsung. 
Als het nummer ook in je eigen oproeplijst staat, dan kun je er redelijk zeker van uitgaan dat je dat nummer hebt gebeld ja! En had je bluetooth aanstaan?
Ik had bluetooth niet aanstaan (dat heb ik überhaupt eigenlijk nooit). Wifi stond daarentegen wel aan!  
Badge +6
Hallo, 

Is het mogelijk dat iemand anders met mijn nummer (maar niet via mijn telefoon) gebeld heeft? Ik werd vandaag teruggebeld door een onbekende mevrouw die vertelde dat ik (althans mijn nummer) haar die avond ervoor gebeld had. Ik was die avond gewoon alleen thuis en weet zeker dat ik niet random een nummer gebeld heb. Ik heb toen in mijn oproepenlijst gekeken, en daar stond dat ik inderdaad naar dat betreffende nummer gebeld heb. Hoe kan dit? Ik heb natuurlijk meteen gekeken of er vaker via mijn nummer gebeld is en/of er berichten zijn verstuurd, en dat is, voor zover ik zo snel kon zien op Mijn Simyo, niet het geval. Voor de zekerheid heb ik ook het automatisch opwaarderen en naar het buitenland bellen uitgeschakeld, just to be sure. Alvast bedankt! 


Hoi Samsung94,

Het is niet mogelijk dat je aansluiting is gehackt en dat iemand anders op je aansluiting is gaan bellen. Dit is technisch niet mogelijk.
Zoals Vhartong wanneer je het nummer in je oproepenlijst ziet staan dan heb je dit nummer gebeld. Degene die je terug belde kon je alleen maar terug bellen omdat je met nummerweergave aanbelt. Ik raad je ook aan om er altijd voor te zorgen dat je toetsen zijn geblokkeerd van je toestel.

@ Vhartong bedankt voor het meedenken en je tip.
Hoi Samsung94,

Het is niet mogelijk dat je aansluiting is gehackt en dat iemand anders op je aansluiting is gaan bellen. Dit is technisch niet mogelijk.
Zoals Vhartong wanneer je het nummer in je oproepenlijst ziet staan dan heb je dit nummer gebeld. Degene die je terug belde kon je alleen maar terug bellen omdat je met nummerweergave aanbelt. Ik raad je ook aan om er altijd voor te zorgen dat je toetsen zijn geblokkeerd van je toestel.

@ Vhartong bedankt voor het meedenken en je tip.


Bedankt voor uw reactie! 
Badge +6
Bedankt voor uw reactie! 

Hoi Samsung94,

Graag gedaan en een fijne dag.

Reageer