Hallo allemaal, en een gelukkig nieuwjaar natuurlijk!
Nu heb ik mijn oude prepaid kaard uit mijn nog oudere Nokia in gebruik. Dat werkt prima. Inmiddels werkt het abonnement ook in de Nokia prima. MAAR..... Nu een Samsung galaxy S5, en wat denk je? Wel 3 netwerken, maar registratie never en nimmer. Zal misschien aan de kaart liggen? Kaart terug in oude Nokia en meteen weer ok. Ook de reset (accu er uit en half uur wachten gedaan) zonder succes. Wederom wel 3 netwerken (waaronder KPN). Maar geen registratie!! Zal wel wat fout doen, maar wat.
Bladzijde 1 / 1
Een oude simkaart in een toestel met een nieuw besturingssysteem geeft vaak problemen.
Wanneer je een kruisbestuiving:) (kruistest) doet krijg je meer zicht. Een nieuwe sim kan de oplossing zijn.
Wanneer je een kruisbestuiving:) (kruistest) doet krijg je meer zicht. Een nieuwe sim kan de oplossing zijn.
Tnx! Ik zal Simyo hierover maandag eens bellen. (met een ander toestel.......)
Hoi JBW,
Wat vreemd dat er geen verbinding met een netwerk gemaakt wordt in jouw Samsung!
Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je inderdaad een oude simkaart hebt. Daarnaast kan het er ook mee te maken hebben dat je in je oude Nokia het normale simkaart gebruikt en in je Samsung een micro simkaart. Je geeft aan dat de simkaart in je Nokia naar behoren werkt. Heb je al geprobeerd om in je Samsung handmatig het KPN netwerk te selecteren?
Mocht dat niet helpen, dan zou ik je aanraden om via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart een vervangende simkaart aan te vragen. De kosten hiervan zijn € 5,- en worden op je volgende factuur in rekening gebracht.
Laat je mij even weten wat de uitkomst is als je handmatig een netwerk selecteert?
Groetjes,
Estelle
PS. Ik heb jouw topic verplaatst naar "Bellen & Netwerk". Zo houden wij het Forum overzichtelijk 😉.
@Friesian, bedankt voor je hulp 😳.
Wat vreemd dat er geen verbinding met een netwerk gemaakt wordt in jouw Samsung!
Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat je inderdaad een oude simkaart hebt. Daarnaast kan het er ook mee te maken hebben dat je in je oude Nokia het normale simkaart gebruikt en in je Samsung een micro simkaart. Je geeft aan dat de simkaart in je Nokia naar behoren werkt. Heb je al geprobeerd om in je Samsung handmatig het KPN netwerk te selecteren?
Mocht dat niet helpen, dan zou ik je aanraden om via Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart een vervangende simkaart aan te vragen. De kosten hiervan zijn € 5,- en worden op je volgende factuur in rekening gebracht.
Laat je mij even weten wat de uitkomst is als je handmatig een netwerk selecteert?
Groetjes,
Estelle
PS. Ik heb jouw topic verplaatst naar "Bellen & Netwerk". Zo houden wij het Forum overzichtelijk 😉.
@Friesian, bedankt voor je hulp 😳.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.