Skip to main content

.

Beantwoord

4G valt de hele tijd uit, wat kan ik doen?

  • 23 maart 2025
  • 1 reactie
  • 12 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoi hoi. Mijn 4g valt om de 10 minuten uit. Vaak staat er dat ik geen internet heb terwijl ik wel 4 streepjes verbinding heb. Wat nu?

Beste antwoord door Seren

Hoi ​@Anco ballif,

Bedankt voor je bericht. Om je beter te kunnen helpen, heb ik iets meer informatie nodig. Bijvoorbeeld: welk toestel heb je? En heb je hier overal last van, of is het alleen op een specifieke locatie? Daarnaast kun je de volgende stappen doorlopen om te kijken hoe je verbinding weer goed kan werken:

  1. Controleer de mobiele gegevens: Zorg ervoor dat de optie voor mobiele gegevens aan staat. Soms kan een limiet in je toestel ervoor zorgen dat de mobiele gegevens automatisch worden uitgeschakeld. Dit kun je meestal vinden onder 'Instellingen' en dan 'Gegevensgebruik'.

  2. APN-instellingen controleren: De APN-instellingen zijn belangrijk voor een goede internetverbinding. Je kunt deze instellingen controleren onder 'Mobiele netwerken'. Voor meer informatie over hoe je dit handmatig kunt instellen, kun je kijken op: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen.

  3. Systeemupdates: Controleer of je toestel up-to-date is. Beveiligingsupdates kunnen invloed hebben op de netwerkverbinding. Op een iPhone ga je naar Instellingen > Algemeen > Software-update. Op Android ga je naar Instellingen > Systeem.

  4. Netwerk handmatig selecteren: Soms kan het helpen om handmatig een netwerk te selecteren. Dit is vooral nuttig als je in het buitenland bent, maar kan ook in Nederland helpen. Hoe je dit doet, lees je op: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/netwerk-handmatig-selecteren.

  5. Kruistest: Om te bepalen of het probleem aan je telefoon of simkaart ligt, kun je een kruistest uitvoeren. Plaats je simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel om te testen of het internet dan wel werkt.

Mocht je na het volgen van deze stappen nog steeds problemen hebben, dan hoor ik dat graag. 

Groetjes,
Seren

Bekijk originele reactie

1 reactie

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • 1744 reacties
  • antwoord
  • 24 maart 2025

Hoi ​@Anco ballif,

Bedankt voor je bericht. Om je beter te kunnen helpen, heb ik iets meer informatie nodig. Bijvoorbeeld: welk toestel heb je? En heb je hier overal last van, of is het alleen op een specifieke locatie? Daarnaast kun je de volgende stappen doorlopen om te kijken hoe je verbinding weer goed kan werken:

  1. Controleer de mobiele gegevens: Zorg ervoor dat de optie voor mobiele gegevens aan staat. Soms kan een limiet in je toestel ervoor zorgen dat de mobiele gegevens automatisch worden uitgeschakeld. Dit kun je meestal vinden onder 'Instellingen' en dan 'Gegevensgebruik'.

  2. APN-instellingen controleren: De APN-instellingen zijn belangrijk voor een goede internetverbinding. Je kunt deze instellingen controleren onder 'Mobiele netwerken'. Voor meer informatie over hoe je dit handmatig kunt instellen, kun je kijken op: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/internet-handmatig-instellen.

  3. Systeemupdates: Controleer of je toestel up-to-date is. Beveiligingsupdates kunnen invloed hebben op de netwerkverbinding. Op een iPhone ga je naar Instellingen > Algemeen > Software-update. Op Android ga je naar Instellingen > Systeem.

  4. Netwerk handmatig selecteren: Soms kan het helpen om handmatig een netwerk te selecteren. Dit is vooral nuttig als je in het buitenland bent, maar kan ook in Nederland helpen. Hoe je dit doet, lees je op: https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp/netwerk-handmatig-selecteren.

  5. Kruistest: Om te bepalen of het probleem aan je telefoon of simkaart ligt, kun je een kruistest uitvoeren. Plaats je simkaart in een ander toestel en een andere simkaart in jouw toestel om te testen of het internet dan wel werkt.

Mocht je na het volgen van deze stappen nog steeds problemen hebben, dan hoor ik dat graag. 

Groetjes,
Seren