Skip to main content
antwoord

12331 en 12339 uitgeschakeld???

• November 20, 2025
  • 3 reacties
  • 36 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Zojuist was ik vanwege een belangrijk telefoontje voornemens mijn voicemail uit te schakelen. Ik gebruikte hiervoor 12339. Ik kreeg het volgende antwoord te horen: "Nummer bestaat niet meer, stuur een SMS naar 1233 met de tekst UIT” Uiteindelijk via 1233 mijn voicemail uit kunnen schakelen. 

Later wilde ik mijn voicemail weer inschakelen. Opnieuw kreeg ik te horen dat het nummer 12331 niet meer bestaan en dat ik een SMS diende te sturen naar 1233 met de tekst AAN. Via het instellingen menu van 1233 de voicemail weer aan kunnen zetten.

Kortweg, voicemail aan of uitzetten werkt alleen via 1233. Wellicht dat er een storing is of is geweest. Of mogelijk zijn de instellingen aangepast. Ben benieuwd.

Beste antwoord door Seren

Hi ​@CeesvanDongen,

Bedankt voor je bericht. We hebben onlangs de manier waarop je je voicemail kunt aan- en uitzetten gewijzigd. Het klopt daarom dat de oude nummers 12331 (aanzetten) en 12339 (uitzetten) niet meer werken.

Vanaf nu werkt dit alleen nog via SMS naar 1233:

• Voicemail aanzetten: stuur AAN naar 1233
  • Voicemail uitzetten: stuur UIT naar 1233

Goed om te horen dat het via 1233 uiteindelijk gelukt is! Voor meer informatie kun je ook terecht op onze website: Alles over je Simyo voicemail.

Heel erg bedankt voor jullie hulp! ​@JanD & ​@Friesian 

Groet,
Seren

3 reacties

JanD
  • Forum Expert
  • November 20, 2025

Beste ​@CeesvanDongen , misschien heb je iets aan onderstaande info:

https://www.simyo.nl/klantenservice/voicemail

Friesian
  • Forum Expert
  • November 21, 2025

Beste ​@CeesvanDongen  

Het lijkt erop dat er geen storing is (geweest) maar een systeem wijziging is gebeurt bij Simyo.

12331 en 12339 aan-/uitzetten voicemail staat nog zo vermeldt in Mijn Simyo. Dit zal ook nog aangepast moeten worden vermoed ik. Maar een moderator, medewerker van Simyo zal hierover nog zeker extra duidelijkheid brengen.

Ik heb het ook getest telefonisch en hoorde hetzelfde als jij. 

Seren
Community manager
Forum|alt.badge.img+7
  • Community manager
  • antwoord
  • November 21, 2025

Hi ​@CeesvanDongen,

Bedankt voor je bericht. We hebben onlangs de manier waarop je je voicemail kunt aan- en uitzetten gewijzigd. Het klopt daarom dat de oude nummers 12331 (aanzetten) en 12339 (uitzetten) niet meer werken.

Vanaf nu werkt dit alleen nog via SMS naar 1233:

• Voicemail aanzetten: stuur AAN naar 1233
  • Voicemail uitzetten: stuur UIT naar 1233

Goed om te horen dat het via 1233 uiteindelijk gelukt is! Voor meer informatie kun je ook terecht op onze website: Alles over je Simyo voicemail.

Heel erg bedankt voor jullie hulp! ​@JanD & ​@Friesian 

Groet,
Seren