Skip to main content

.

Goedenavond,



Ik ben niet zo lang geleden klant geworden van Simyo, maar zit nu al in een kwestie met de berichtencentrale zoals ik overal las op forums.

Er is echt iets niet helemaal goed met de berichtencentrale, voorheen gebruikte ik Tmobile en Telfort, nooit eerder dit probleem tegengekomen.

Normaal kijk ik nooit naar de facturen, maar ik heb een abonnement van 8 euro afgesloten waar nu de kosten zijn opgelopen tot € 323,09.

Tijd dus om de facturen in te zien en bleek dat er afgelopen maand september 1040 smsjes ( € 297,05) zijn verstuurd met vermelding van het 0653131313 nummer, nou heel knap voor iemand die echt bijna nooit smst. Nader de andere 2 facturen in te zien, was dit met ingang van abonnenment in juli met een paar smsjes begonnen naar dit nummer, tweede maand bij simyo opgelopen tot 84 smsjes en 3de maand klant te zijn 1040 smsjes. Er zou zelfs midden in de nacht rond 02:00 zelfs berichten te zijn verzonden. Graag wil ik Simyo verzoeken dit kwestie nader te bekijken.



MVG Ying
Goedenavond,



Ik ben niet zo lang geleden klant geworden van Simyo, maar zit nu al in een kwestie met de berichtencentrale zoals ik overal las op forums.

Er is echt iets niet helemaal goed met de berichtencentrale, voorheen gebruikte ik Tmobile en Telfort, nooit eerder dit probleem tegengekomen.

Normaal kijk ik nooit naar de facturen, maar ik heb een abonnement van 8 euro afgesloten waar nu de kosten zijn opgelopen tot € 323,09.

Tijd dus om de facturen in te zien en bleek dat er afgelopen maand september 1040 smsjes ( € 297,05) zijn verstuurd met vermelding van het 0653131313 nummer, nou heel knap voor iemand die echt bijna nooit smst. Nader de andere 2 facturen in te zien, was dit met ingang van abonnenment in juli met een paar smsjes begonnen naar dit nummer, tweede maand bij simyo opgelopen tot 84 smsjes en 3de maand klant te zijn 1040 smsjes. Er zou zelfs midden in de nacht rond 02:00 zelfs berichten te zijn verzonden. Graag wil ik Simyo verzoeken dit kwestie nader te bekijken.



MVG Ying




Hoi Ying86,



Welkom op het forum.

Wat ik je ten eerste aanraad, is om je simkaart snel uit je toestel te halen. Je toestel geeft namelijk steeds de opdracht om naar een (niet bestaand) nummer te sms'en. Een simkaart kan geen verbinding maken zonder een opdracht uit het toestel. Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten en zij hebben het voor ons bekeken. Ze vermoeden dat je met een software probleem in je Samsung te maken hebt. De smsjes zijn namelijk niet 1 hangend bericht, maar er wordt steeds een nieuwe opdracht gegeven, een nieuwe sms aangemaakt.

Ik zou je toestel dus goed laten nakijken, want er gaat iets grondig mis.

Wij hebben hier helaas geen invloed op. Toch willen we je niet met zo'n hoge rekening laten zitten. Ik heb overleg gehad en we kunnen je tegemoet komen door de helft van de smsjes op deze hoge factuur kwijt te schelden.

Ik hoop dat dat iets van troost is. Laat je weten of je hiermee akkoord gaat?



Groetjes,

Charlene
Beste Charlene,



Bedankt voor het onderzoek naar het probleem. Ik heb de simkaart gelijk eruit gehaald.

Verder ga ik akkoord met de kwijtschelding en komt zeker als een ware troost, dank jullie vriendelijk. Wel had ik de bank al opdracht gegeven het bedrag eerst terug te boeken totdat ik zeker wist wat er aan de hand was. Ik hoor graag van jullie hoe verder dit te verrekenen.



MVG Ying86
Dat is mooi van Simyo. Toch mag je met zoiets niet blij zijn. Ik zou een pittige brief schrijven naar Samsung. Laten zij maar de andere helft dokken want hun produkt is dus klaarblijkelijk niet goed. 
Beste Charlene,



Bedankt voor het onderzoek naar het probleem. Ik heb de simkaart gelijk eruit gehaald.

Verder ga ik akkoord met de kwijtschelding en komt zeker als een ware troost, dank jullie vriendelijk. Wel had ik de bank al opdracht gegeven het bedrag eerst terug te boeken totdat ik zeker wist wat er aan de hand was. Ik hoor graag van jullie hoe verder dit te verrekenen.



MVG Ying86




Hoi Ying86,



Dat leg ik even voor aan de financiële afdeling. Waarschijnlijk kunnen ze je een email sturen met een iDeal link voor het nieuwe bedrag. Dat hoor je dus nog van me.

Gelukkig heeft het een beetje getroost. Het was vast enorm schrikken..



groetjes,

Charlene
Wederom een pluim voor Simyo!! :D
Wederom een pluim voor Simyo!! :D



Dank je, je laat ons blozen 😮
Dag Charlene,



Ik heb inmiddels een eerste herinnering gekregen voor  het te betalen bedrag van € 323,09.

Graag wil ik vragen of ik deze eerst moet voldoen (en dan verrekening achteraf) of moet wachten op een nieuwe Ideal link met de kwijtschelding al reeds verrekend.



Groetjes,

Ying86
Dag Charlene,



Ik heb inmiddels een eerste herinnering gekregen voor  het te betalen bedrag van € 323,09.

Graag wil ik vragen of ik deze eerst moet voldoen (en dan verrekening achteraf) of moet wachten op een nieuwe Ideal link met de kwijtschelding al reeds verrekend.



Groetjes,

Ying86




Hoi Ying,



Je mag wachten op een nieuwe link om het gecorrigeerde bedrag te betalen.



Bedankt voor het vragen :)



groetjes,

Charlene
Dag Charlene,



Ik heb inmiddels een eerste herinnering gekregen voor  het te betalen bedrag van € 323,09.

Graag wil ik vragen of ik deze eerst moet voldoen (en dan verrekening achteraf) of moet wachten op een nieuwe Ideal link met de kwijtschelding al reeds verrekend.



Groetjes,

Ying86




Hoi Ying,



Je mag wachten op een nieuwe link om het gecorrigeerde bedrag te betalen.



Bedankt voor het vragen :)



groetjes,

Charlene





Ok prima, dan wacht ik de nieuwe link af. Bedankt!
Ok prima, dan wacht ik de nieuwe link af. Bedankt!



Hoi Ying86,



Graag gedaan en een fijne dag.
Beste Simyo,



over september en oktober zijn respectievelijk 596 en 659 smsjes verstuurd naar de berichtencentrale 0653131313 van Simyo! Op een enkele sms na, is hier GEEN SMS-opdracht gegeven door het apparaat (alarm) en door automatisch opwaarderen is dit weken doorgegaan. Daarnaast is het sms 'gedrag' ZEER SIGNIFICANT ANDERS dan de maanden/jaren ervoor en ik ben niet gewaarschuwd door Simyo, nog is het automatisch opwaarderen gestaakt! Ik ga er van uit dat dit wordt gerestitueerd door Simyo. In afwachting van uw reactie! Groet, Wesley.
Hoi Wbeneg,



Welkom op het Simyo Forum.



Dat is een vervelende situatie zeg!



Allereerst raad ik je aan om je simkaart snel uit dit apparaat te halen. Zoals eerder in dit topic beschreven, geeft het apparaat steeds de opdracht om naar een (niet bestaand) nummer te sms'en. Een simkaart kan geen verbinding maken zonder een opdracht uit een telefoon of apparaat.



Ik heb contact opgenomen met de netwerkspecialisten van KPN. De sms'jes zijn daadwerkelijk verzonden. Ze vermoeden dat je met een software probleem te maken heeft. Hierdoor wordt er constant een nieuwe sms aangemaakt door het apparaat. Laat het apparaat goed nakijken voordat je de simkaart er weer terug in plaatst. Ik heb hier verder geen invloed op.



Het is ook belangrijk om te melden dat een Simyo Simkaart in een ander soort apparaat dan een telefoon gebruiken niet helemaal de bedoeling is. Wij ondersteunen deze apparaten niet en kunnen in dit soort gevallen dan ook geen ondersteuning bieden.



Laat je het weten als je nog vragen hebt?



Groetjes,

Angela
En de rol van Simyo bij een dergelijk spontaan significant afwijkend gedrag??? Gewoon incasseren dus... Wat een service.
Dus in vergelijkbare 'software probleemgevallen' compenseert u wel en nu niet? Opmerkelijk.
Hoi WBenEG,



Deze reactie is niet vreemd om het antwoord van mijn collega Angela, echter ik hoop dat je begrijpt waarom we zo reageren. We willen eerst dat je de oorzaak herkent en eventuele problemen dat betreft oplost, voor we überhaupt over een tegemoetkoming nadenken. We kunnen je tegemoetkomen in de kosten, maar wat als het volgende week hetzelfde liedje is?



Daarnaast is het terecht dat we aangeven dat deze simkaart niet voor dergelijke systemen zijn bedoeld. Maar goed, daar heb jij nu niets aan.



Heb je al weten te achterhalen hoe dit heeft kunnen gebeuren en heb je eventueel contact gehad met de leverancier van dit systeem?



Groetjes, Tiury
Ik ben niet bekend met dit soort apparaten, maar net als bijvoorbeeld met een smart TV, is er geen mogelijkheid om een software update te downloaden? Het lijkt me duidelijk dat er een verkeerd (verouderd) nummer is ingeprogrammeerd waar die sms'jes naar toe worden gestuurd. Misschien dat dit door een software update verholpen kan worden.
Beste Simyo,

ik heb een klacht ingestuurd. De sim is niet meer actief geweest (uit apparaat) op het netwerk sinds 20-10 en de machtiging voor incasso is ook op 20-10 ingetrokken. Dit blijkt ook uit het online klantportal en de registratie van laatste netwerkactiviteit (sms) van 20-10-2015 op vandaag 22-10-2015. Desondanks stonden er 3 incasso's klaar voor 23-10. Het vermoeden bestaat dat het telefoonnummer van iemand anders aan ons rekeningnummer is gekoppeld door Simyo. Simyo is als gemachtigd bedrijf ook geblokkeerd, ik heb alleen prepaid product van simyo. De simkaart heb ik uit zorgvuldigheid ook geblokkeerd net. Gelieve de klacht net ingestuurd met grote prioriteit te behandelen!
Voor volledigheid: Mogelijk oorzaak is zeker herkent. Het apparaat wordt ter controle / reparatie aangeboden. Hierover is op 21-10 contact geweest met de leverancier.
Hoi WBenEG,



Ik zie inderdaad dat de simkaart geblokkeerd is. Daarnaast begrijp ik dat je op 20 oktober de eenmalige machtiging hebt ingetrokken. Er stonden er nog een aantal klaar. Het duurt altijd even voordat wij dit afschrijven van jouw bank. We zetten hem bijvoorbeeld klaar op 18 oktober, voegen jouw tegoed toe en schrijven het daarna pas op de 23e af. Omdat alles al klaargezet is, kunnen wij zit niet meer tegenhouden.



Omdat jij de machtiging hebt stopgezet en bij de bank een blokkade hebt aangemeld, zal het laatste bedrag nog automatisch gestorneerd worden. Het wordt dan ook weer van jouw beltegoed afgehaald. Hier gaat ook nog wat tijd overheen. Jouw bank zal de aankomende 2 afschrijvingen waarschijnlijk blokkeren waardoor dit niet afgeschreven wordt. Is het zo wat duidelijker?



Groetjes,

Angela

Reageer