.

Beantwoord

0900 nummers kosten

  • 2 March 2013
  • 11 reacties
  • 1432 Bekeken

Goedendag,

Gisteren heb ik het 0900 nummer van de Vriendenloterij gebeld: €0,10 per minuut.
In mijn verbruik staat nu echter: 
2013-03-01 16:51:10 Gesprek naar 09003001400 00:06:09 €2.97

Dit komt dus uit op €0,45 per minuut. Waar komt die €0,35 opeens vandaan? Ik zit gewoon nog in mijn bundel,
gezien ik op de 1e van de maand belde.

Ik ben erg benieuwd.
MVG
en alvast bedankt,

Reinier
icon

Beste antwoord door Natascha 7 March 2013, 16:08

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 3
Badge +9
0900 nummers gaan nooit van je bundel af. Dit zijn servicenummrs.
Ik bedenk me net hoe halen ze in hun hoofd om dit service te noemen...maar goed.

Maar dan zou het nog geen € 2,97 zijn
Reputatie 7
Let wel: Het Vriendenloterijtelefoonnummer kost € 0,20/min en zodra je met Simyo zo'n nummer belt, komt hier het buiten-bundel-tarief bij! En dan heb je ook nog een starttarief. Alles bij elkaar opgeteld kan het zo maar zijn dat het in rekening gebrachte bedrag wel klopt.
Reputatie 3
Badge +9
Op de site van de vriendenloterij staat € 0,10.
Waar zie jij staan dat buiten de bundel daar nog geld bij komt?
Reputatie 7
De kosten van telefonisch contact met de Vriendenloterij heb ik hier vandaan gehaald.

Dat voor het bellen van 0900-nummers het buiten-de-bundel-tarief wordt berekend en dus óp de kosten van die van de Vriendenloterij komen heb ik van de tarieven pagina gehaald van Simyo. Zie de link bovenaan het forum. Voor zowel Simonly als Prepaid geldt deze bepaling.

Please, correct me if I am wrong.
Martijn, 
Ik begrijp al wat beter hoe het tot stand is gekomen. Echter staat er op de rest van de website van vriendenloterij overal €0,20 p/m
Zelfs op die pagina die jij stuurt, staat aan de linkerzijde in de sidebar 10 cpm.
Ook op deze URL staat duidelijk 10 cpm. Als dit toch 20cpm is, bedriegen ze ons waar je bij staat.
Badge +6
Goedendag,

Gisteren heb ik het 0900 nummer van de Vriendenloterij gebeld: €0,10 per minuut.
In mijn verbruik staat nu echter: 
2013-03-01 16:51:10 Gesprek naar 09003001400 00:06:09 €2.97

Dit komt dus uit op €0,45 per minuut. Waar komt die €0,35 opeens vandaan? Ik zit gewoon nog in mijn bundel,
gezien ik op de 1e van de maand belde.

Ik ben erg benieuwd.
MVG
en alvast bedankt,

Reinier


Hoi Reinier,

Wanneer met je Simyo abonnement naar een 0900-nummer belt dan betaal je de kosten van dat telefoonnummer die belt en de buiten de bundel kosten van je abonnement. Het bellen naar 0900-nummers valt standaard buiten je bundel.

@ Martijn® & RicoK bedankt voor het meedenken.

Hoi Reinier,

Wanneer met je Simyo abonnement naar een 0900-nummer belt dan betaal je de kosten van dat telefoonnummer die belt en de buiten de bundel kosten van je abonnement. Het bellen naar 0900-nummers valt standaard buiten je bundel.

@ Martijn® & RicoK bedankt voor het meedenken.


Beste Natascha,
Hartelijk dank voor je reactie. Dit was echter al informatie die mij inderdaad eerder was vermeld, maar nog niet een antwoord is op mijn gehele vraag.
Bij het bovenstaande verbruik wordt er namelijk €0,45 per minuut gerekend.
30 cent buiten de bundel en 10 cpm voor het 0900 nummer. Waar komt die extra 5 cent dan vandaan? 
Een mogelijkheid die ik kan bedenken is een starttarief. Dit zou echter neerkomen op €0,45 ?!? Verder kan ik nergens op de website van Simyo een bericht om definitie van een starttarief vinden, dus eigenljik ga ik er dan vanuit dat dit niet aan de hand is.

Ik zou graag een duidelijke specificatie ontvangen van hoe ik met 6 minuten (oké afgerond misschien al 7 minuten) aan de €2,97 kom. 

Op dit moment vind ik het namelijk niet duidelijk hoe dat precies op gebouwd.
Ik wacht jullie reactie graag af.

MVG
Reinier
Reputatie 2
Badge +1
Hey Reinier,

Zoals je hier ziet, kost het bellen naar een servicenr: de kosten voor het servicenr + het buiten de bundel tarief. Het buiten de bundel tarief is: €0,31. De prijs van het telefoonnummer is €0,10. Bij elkaar opgeteld kost een telefoontje dus €0.41 per minuut. Omdat jij afgerond 7 minuten gebruik hebt gemaakt is het correcte bedrag €2.87.

Omdat er voor dit gesprek 10 cent te veel is berekend vermoed ik dat de eigenaar van het telefoonnummer 1 minuut te veel in rekening heeft gebracht. Deze €0,10 heb ik voor jou gecrediteerd. De creditering vind je op jouw factuur van de maand maart.
Hallo Natascha,
ook ik heb een 0900 servicenr. van senseo.nl  gebeld op 07-02-2013 om 18.54 uur en hier wordt bijna 0.43 cent p/m
voor in rekening gebracht terwijl er op de website staat dat het nr. 0,10 cent p/m kost .
Er staat wel bij dat er additionele kosten in rekening kunnen worden gebracht door de provider , maar ik vind 0,33 cent p/m
wel buiten proporties ook zal het best wel in de algemene voorwaarden van simyo staan dat een 0900 nr. buiten de bundel valt .
Dit betekent dat de kosten aan simyo gewoon ruim 3x zo hoog zijn dan senseo.nl aan jullie door berekend !!!!!!!!!!!!!!
Ik las trouwens op het forum dat jullie 0,31 cent p/m berekenen voor het buiten de bundel bellen en er is bij mij bijna 0.33 cent in
rekening gebracht ! hoe kan dit ?

met vriendelijke groeten ,

Tim van Dreumel
Reputatie 7
Voor het bellen naar servicenummers worden de kosten van Simyo berekend plus de kosten van het servicenummer en het starttarief. Dit kan wel oplopen.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Natascha,
ook ik heb een 0900 servicenr. van senseo.nl  gebeld op 07-02-2013 om 18.54 uur en hier wordt bijna 0.43 cent p/m
voor in rekening gebracht terwijl er op de website staat dat het nr. 0,10 cent p/m kost .
Er staat wel bij dat er additionele kosten in rekening kunnen worden gebracht door de provider , maar ik vind 0,33 cent p/m
wel buiten proporties ook zal het best wel in de algemene voorwaarden van simyo staan dat een 0900 nr. buiten de bundel valt .
Dit betekent dat de kosten aan simyo gewoon ruim 3x zo hoog zijn dan senseo.nl aan jullie door berekend !!!!!!!!!!!!!!
Ik las trouwens op het forum dat jullie 0,31 cent p/m berekenen voor het buiten de bundel bellen en er is bij mij bijna 0.33 cent in
rekening gebracht ! hoe kan dit ?

met vriendelijke groeten ,

Tim van Dreumel


Welkom op het forum Tim 1609,

Volgens onze verbruiksgegevens heb je 17 min. en 7 sec. gebeld naar het servicenummer. Omdat bij Simyo gesprekken op hele minuten worden afgerond, worden er 18 minuten in rekening gebracht. Het servicenummer zal de 17 minuten volledig in rekening brengen en de overige 7 sec. naar rato berekenen.

Groetjes,

Alex

Reageer