.

Beantwoord

0900 nummers

  • 27 May 2013
  • 7 reacties
  • 571 Bekeken

Dag.
Ik heb  zojuist mijnn factuur van april bekeken. Daar staat dat ik 0900 nummers heb gebeld.
Dat klopt ik heb Dynafix gebeld. 1 keer voor 8.56 minuten en een keer voor 11.59 minuten.
De kosten, zoals bij Dynafix vermeldt staat zijn 45 cent/minuut.
Dus ik zou moeten betalen (9*.45 en 12*.45) 4.05 en 5.40 euro.
Maar op de factuur moet ik €6.86 en €9.15 betalen!
Hoezo is dit?!
icon

Beste antwoord door MartijnR 27 May 2013, 15:47

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Als je 0900 nummers belt dan komt het tarief van buiten de bundel er bovenop. Dit tarief is €0,31 per minuut. Daarbij komt ook dat minuten naar boven worden afgerond. Op deze wijze klopt de factuur.

Uiteindelijk betaal je dus €0,31 + €0,45 pm.
Oke Martijn, dankje, dat komt in de buurt.
Het is niet zo dat ik 5 cent ga eisen van Simyo, maar als jou verhaal klopt dan zou het (31+45=76) 76 cent per minuut zijn.
Dus zou het gaan om bedragen van (9*76 en 12 *76) 6.84 en 9.12 ipv 6.86 en 9.15.
Is dit dan een domme rekenfout van simyo, of zijn de bedragen in meerdere cijfers achter de komma?
Reputatie 3
Badge +9
Dat weet ik niet maar ik zelf ook meer dan benieuwd naar het antwoord van een Simyo medewerker. Even afwachten....

Graag gedaan.
Badge +8
Oke Martijn, dankje, dat komt in de buurt.
Het is niet zo dat ik 5 cent ga eisen van Simyo, maar als jou verhaal klopt dan zou het (31+45=76) 76 cent per minuut zijn.
Dus zou het gaan om bedragen van (9*76 en 12 *76) 6.84 en 9.12 ipv 6.86 en 9.15.
Is dit dan een domme rekenfout van simyo, of zijn de bedragen in meerdere cijfers achter de komma?


Hoi LennardW,

De uitleg van Martijn® klopt. Servicenummers vallen standaard buiten de bundel. Zoals die dame ook altijd zegt: "Dit gesprek kost 45 cent per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon", waarbij die kosten dan 31 cent per minuut zijn.

Ik ben er nog niet uit waarom de berekening die jij maakt niet overeenkomt met het bedrag op je factuur. Ik heb dit meteen doorgestuurd naar de financiële afdeling, waar ze kunnen nakijken hoe we aan dat verschil van €0,05 komen. Wellicht heeft het met afronding te maken, zoals je zelf suggereert. Daar kom ik nog op terug, als ik antwoord van hen krijg.

Uiteraard heb ik dit bedrag nu op je mei-factuur verrekend.

Wordt vervolgd.. ;)

Groetjes,
Charlene
Badge +8
Dag.
Ik heb  zojuist mijnn factuur van april bekeken. Daar staat dat ik 0900 nummers heb gebeld.
Dat klopt ik heb Dynafix gebeld. 1 keer voor 8.56 minuten en een keer voor 11.59 minuten.
De kosten, zoals bij Dynafix vermeldt staat zijn 45 cent/minuut.
Dus ik zou moeten betalen (9*.45 en 12*.45) 4.05 en 5.40 euro.
Maar op de factuur moet ik €6.86 en €9.15 betalen!
Hoezo is dit?!


Hoi LennardW,

Ik zou nog terugkomen op het verschil van €0,05. Ik heb hier te horen gekregen dat dit komt door een soort opslagkosten die servicenummers kunnen rekenen, nog bovenop hun vermelde tarief.
Mede daarom gaan binnenkort de kosten voor servicenummers anders op de factuur verschijnen. De kosten voor het bellen naar servicenummers worden voortaan gesplitst in gesprekskosten (die gaan van je bundel af) en kosten voor het gebruik van de dienst(die worden naast de bundel gerekend.

Vind je dat duidelijker dan het nu is?

Groetjes,
Charlene
De kosten voor het bellen naar servicenummers worden voortaan gesplitst in gesprekskosten (die gaan van je bundel af) en kosten voor het gebruik van de dienst(die worden naast de bundel gerekend.


Die kosten voor het gebruik van de dienst, zijn dat dan de kosten van het nummer zelf (bijvoorbeeld als je hoort 'de kosten voor dit gesprek bedragen 10 cent per minuut...') of brengt simyo hier ook nog iets voor in rekening?
Badge +8
Die kosten voor het gebruik van de dienst, zijn dat dan de kosten van het nummer zelf (bijvoorbeeld als je hoort 'de kosten voor dit gesprek bedragen 10 cent per minuut...') of brengt simyo hier ook nog iets voor in rekening?

De 10 cent per minuut die je hoort, die worden buiten de bundel gerekend straks. Dus alleen wat het nummer zelf berekend.
De minuten gaan gewoon van je bundel af vanaf 1 juli (dus geen buiten bundel tarief van Simyo meer voor servicenummers), mits je bundel niet op is.

Heb ik je vraag hiermee beantwoord EHV?

Groetjes,
Charlene

Reageer