Skip to main content

.

Al enige tijd zie ik het nummer 0653131313 op mijn overzichten. Dit viel mij op nadat ik van mijn dochter en vrouw begreep dat ze SMSjes van mij niet ontvingen. Eerst denk je dat dit eenmalig zou zijn. Maar de SMSjes komen nog steeds niet aan (ik heb het zojuist nog geprobeerd).



Het enige dat ik op dit forum teruglees gaat over het onderstaande:

Mocht je het nummer van de berichtencentrale zien in je verbruiksoverzicht dan betekent dit dat het om het volgende gaat:

- SMS- berichten die vanuit het buitenland verzonden

- SMS- berichten die na 72 uur niet afgeleverd kunnen worden

- SMS- berichten die naar een niet bestaand nummer worden verstuurd




Een duidelijk geval van 'niet afgeleverd binnen 72 uur'. Dat verklaard dus de vermelding op mijn overzichten. Maar daarmee is nog niet het probleem opgelost dat de SMSjes nu al enige tijd gewoon niet aan komen.



SMSjes naar diverse andere nummers komen wel goed aan.



Ik zou graag opgelost zien dat mijn SMSjes niet aankomen.
Welkom op het forum MarcM,



Allereerst complimenten dat je eerst al even hebt gezocht naar de mogelijk oorzaak van je probleem. Ik wil je vragen om het volgende te proberen.



Stuur een sms beginnend met *0# naar het betreffende telefoonnummer. Je ontvangt dan wel of geen ontvangstbevestiging. Verder wil ik graag het volgende weten:



- bij welke provider zit de ontvangende partij?

- van wat voor toestel maak je gebruik?

- staat het toestel van de ontvangende partij aan?

- sinds wanneer ervaar je dit?

- kun je wel sms berichten ontvangen van die persoon?



Met de antwoorden op de bovenstaande informatie kan ik je gerichter helpen. Zou je daarom de vragen kunnen beantwoorden?



Groetjes,



Alex
Alex,



Ik heb hetzelfde probleem ook al enige tijd. 



- bij welke provider zit de ontvangende partij?

Vodafone

- van wat voor toestel maak je gebruik?

HTC Desire S

- staat het toestel van de ontvangende partij aan?

Ja

- sinds wanneer ervaar je dit?

regelmatig en al ruim een half jaar

- kun je wel sms berichten ontvangen van die persoon?

Ja



Hieronder een voorbeeld waarbij ik twee keer een SMS gestuurd heb naar hetzelfde nummer met 4 minuten ertussen. De ontvanger heeft de eerste wel ontvangen en de tweede niet. Ook was de ontvanger niet van plaats veranderd of heeft het toestel uitgeschakeld.




Alex,



Ik heb hetzelfde probleem ook al enige tijd. 



- bij welke provider zit de ontvangende partij?

Vodafone

- van wat voor toestel maak je gebruik?

HTC Desire S

- staat het toestel van de ontvangende partij aan?

Ja

- sinds wanneer ervaar je dit?

regelmatig en al ruim een half jaar

- kun je wel sms berichten ontvangen van die persoon?

Ja



Hieronder een voorbeeld waarbij ik twee keer een SMS gestuurd heb naar hetzelfde nummer met 4 minuten ertussen. De ontvanger heeft de eerste wel ontvangen en de tweede niet. Ook was de ontvanger niet van plaats veranderd of heeft het toestel uitgeschakeld.







Hoi RalfG,



Welkom op het forum!

Het telefoonnummer van de berichtencentrale zie je ook wanneer het nummer foutief is of wanneer er het telefoonnummer het sms'jes na 72 uur niet ontvangt. Daarnaast zie je het nummer ook wanneer je vanuit het buitenland een sms verstuurd.


Hoi RalfG,



Welkom op het forum!

Het telefoonnummer van de berichtencentrale zie je ook wanneer het nummer foutief is of wanneer er het telefoonnummer het sms'jes na 72 uur niet ontvangt. Daarnaast zie je het nummer ook wanneer je vanuit het buitenland een sms verstuurd.





Beste Natascha,



Ik heb beide SMS berichten vanuit Nederland naar hetzelfde 06-nummer gestuurd. Beide toestellen bevonden zich op nog geen kilometer van elkaar en zijn niet van plaats of status veranderd tussen de twee berichten. Daarbij wil ik nog één ding verbeteren. De ontvanger heeft een Telfort abonnement. Het is dus allemaal KPN, KPN, KPN. Ik zou graag horen waarom dit fout gegaan is en waarschijnlijk in de nabije toekomst weer fout zal gaan. Ik vraag om onderzoek en geen standaard antwoord. Daar neem ik als telefonie professional geen genoegen mee. 



M.vr.gr,



Ralf
Beste Natascha,



Ik heb beide SMS berichten vanuit Nederland naar hetzelfde 06-nummer gestuurd. Beide toestellen bevonden zich op nog geen kilometer van elkaar en zijn niet van plaats of status veranderd tussen de twee berichten. Daarbij wil ik nog één ding verbeteren. De ontvanger heeft een Telfort abonnement. Het is dus allemaal KPN, KPN, KPN. Ik zou graag horen waarom dit fout gegaan is en waarschijnlijk in de nabije toekomst weer fout zal gaan. Ik vraag om onderzoek en geen standaard antwoord. Daar neem ik als telefonie professional geen genoegen mee. 



M.vr.gr,



Ralf




Hoi ralfG,



Volgens mij heeft mijn collega jouw vraag niet goed begrepen. Dit lijkt me een antwoord op de vraag: waarom zie ik dit nummer? En jij wilt gewoon weten waarom je bericht niet aankomt, toch? Sorry daarvoor.

Helaas is jouw vraag een minder makkelijke vraag.. Zeker als jullie beiden niet van locatie zijn veranderd tussen de twee berichtjes, het een nummer op het KPN netwerk is, en het ene berichtje dus wel aankomt. Ik ga daarvoor contact opnemen met de Netwerk specialisten.

Heeft deze ontvanger dit alleen met berichtjes van jou afkomstig? En heb jij dit probleem met meer nummers of alleen met dit nummer?



Groetjes,

Charlene



P.s. Bedankt dat je alvast op de andere vragen hebt geantwoord. En de specificatie is ook erg handig 🙂
Beste mensen, ook bij mij komt sinds juli 2012 regelmatig het nr. 0653131313 voor op rekeningen. Ik ben welgeteld 1 week in het buitenland geweest, heb geen smsjes verstuurd naar niet bestaande nr.'s, dus blijft over dat berichten niet binnen 72 uur konden worden verzonden ?

Aangezien smsjes worden bewaard, neem ik aan dat Simyo mij een overzicht kan geven van de nummers met bijbehorende berichten... en ontvang dat graag via email !



Laten we beginnen met de meest recente rekening, die van afgelopen september. Vooral ook omdat daar vreemdgenoeg een 030 nr. op voorkomt !?

(Zoals op wel meer rekeningen ?). Zie het overzichten in de bijlage.



Naar het bewuste 030 nr. heb ik Whatsapp berichten verstuurd en hoe kan het bestaan dat Simyo deze meeneemt in de rekeningen ?

Neem me niet kwalijk dat dit te denken geeft... dat er toch iets niet helemaal in de haak is.



Graag een antwoord dat hout snijdt + plus een overzicht.

Met vriendelijke groet.
Beste mensen, ook bij mij komt sinds juli 2012 regelmatig het nr. 0653131313 voor op rekeningen. Ik ben welgeteld 1 week in het buitenland geweest, heb geen smsjes verstuurd naar niet bestaande nr.'s, dus blijft over dat berichten niet binnen 72 uur konden worden verzonden ?

Aangezien smsjes worden bewaard, neem ik aan dat Simyo mij een overzicht kan geven van de nummers met bijbehorende berichten... en ontvang dat graag via email !



Laten we beginnen met de meest recente rekening, die van afgelopen september. Vooral ook omdat daar vreemdgenoeg een 030 nr. op voorkomt !?

(Zoals op wel meer rekeningen ?). Zie het overzichten in de bijlage.



Naar het bewuste 030 nr. heb ik Whatsapp berichten verstuurd en hoe kan het bestaan dat Simyo deze meeneemt in de rekeningen ?

Neem me niet kwalijk dat dit te denken geeft... dat er toch iets niet helemaal in de haak is.



Graag een antwoord dat hout snijdt + plus een overzicht.

Met vriendelijke groet.




Hoi GraagHelder,



De inhoud van verzonden smsberichten wordt niet bewaard. Het is niet toegestaan om dat te registreren. Wanneer berichten met het nummer 0653131313 worden geregistreerd, is bij ons ook niet bekend wat de uiteindelijke ontvanger is. Je kunt dit eventueel nagaan met de berichtengeschiedenis van je toestel. Op de factuur is namelijk wel de tijd en datum van verzenden te zien.

Berichten die als sms op de factuur verschijnen zijn via de simkaart verstuurd. Whatsappberichten worden als data verzonden, de simkaart kan die niet registreren als sms-berichten. Een Whatsappbericht kun je op de factuur terug zien als een hele kleine hoeveelheid data. De simkaart kan daarbij niet zien wie de ontvanger is geweest. De smsberichten naar het 030nummer zijn dus helaas echt als sms verstuurd. Zijn deze niet terug te zien in de berichtengeschiedenis van je telefoon? Wanneer je een Whatsappbericht verstuurd is het belangrijk dat echt vanuit de app zelf te doen.

Het complete overzicht van de smsberichten via je simkaart verzonden, is op de facturen te vinden. Meer informatie dan de tijd, datum en ontvanger, wordt niet opgeslagen, anders had ik die graag gegeven om de verwarring weg te nemen.

Het spijt me dat het mysterie hier niet helemaal mee ontrafeld is, maar ik hoop dat het wel duidelijk is dat je simkaart niet uit zichzelf dingen kan versturen. Dat is altijd in opdracht van het toestel. Wellicht kan je proberen om een tijdje een ander toestel te gebruiken om te kijken of het dan nog voorkomt.



Groetjes,

Charlene
Hoi ralfG,



Volgens mij heeft mijn collega jouw vraag niet goed begrepen. Dit lijkt me een antwoord op de vraag: waarom zie ik dit nummer? En jij wilt gewoon weten waarom je bericht niet aankomt, toch? Sorry daarvoor.

Helaas is jouw vraag een minder makkelijke vraag.. Zeker als jullie beiden niet van locatie zijn veranderd tussen de twee berichtjes, het een nummer op het KPN netwerk is, en het ene berichtje dus wel aankomt. Ik ga daarvoor contact opnemen met de Netwerk specialisten.

Heeft deze ontvanger dit alleen met berichtjes van jou afkomstig? En heb jij dit probleem met meer nummers of alleen met dit nummer?



Groetjes,

Charlene



P.s. Bedankt dat je alvast op de andere vragen hebt geantwoord. En de specificatie is ook erg handig :)




Hoi RalfG,



Voor jou ben ik nog bezig. Er is op dit moment nog geen verklaring.

Je hoort nog van mij.



Groetjes,

Charlene
Hoi RalfG,



Voor jou ben ik nog bezig. Er is op dit moment nog geen verklaring.

Je hoort nog van mij.



Groetjes,

Charlene




Hoi RalfG,



Ik heb op dit moment nog niet meer informatie over je berichtjes. Er is geen oorzaak voor te vinden. Ik ben daarom benieuwd of het nog is voorgekomen, en of je nog het antwoord hebt op de andere vragen die ik je had gesteld.



Ik hoor van je,

Groetjes,

Charlene

Reageer