Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom kan ik geen sms verzenden?


Als ik een sms wil versturen verschijnt de melding:  Kan bericht niet verzenden. Bericht wordt verzonden als de service weer beschikbaar is. Als ik toch het bericht verstuur komt het niet aan bij ontvanger. Wat is dit en waarom is dit? Btw: ik heb een Samsung Core, mijn beltegoed is €19, het nummer van de SMS- centrale klopt, berichtenbox kan niet vol zijn want ik heb nog maar een paar smsjes verstuurd en het andere verhaal over controleren op het Menu bij Berichten van het Type, protocol of formaat  kan ik niet vinden.  😕
icon

Beste antwoord door Alex 22 juni 2014, 12:59

Hoi coroet,



Welkom op het forum 🙂. Goed om te lezen dat je zelf al het e.e.a. hebt gecontroleerd. Als ik je berichtje lees, lijkt het alsof de telefoon geen netwerk heeft op het moment van verzenden. Hier heb je vast al naar gekeken, maar ik ben toch benieuwd of je op het moment van verzenden verbinding hebt met ons netwerk. Kan je dat even laten weten?



Ik zie op in ons systeem dat het wel gelukt is om sms berichten te verzenden. Ervaar je dit naar 1 of meerdere nummers? Tot slot wil ik je ook nog even vragen wat er gebeurt als je de simkaart in een andere telefoon stopt.



Kan je even laten weten wat je bevindingen zijn?



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi coroet,

Welkom op het forum 🙂. Goed om te lezen dat je zelf al het e.e.a. hebt gecontroleerd. Als ik je berichtje lees, lijkt het alsof de telefoon geen netwerk heeft op het moment van verzenden. Hier heb je vast al naar gekeken, maar ik ben toch benieuwd of je op het moment van verzenden verbinding hebt met ons netwerk. Kan je dat even laten weten?

Ik zie op in ons systeem dat het wel gelukt is om sms berichten te verzenden. Ervaar je dit naar 1 of meerdere nummers? Tot slot wil ik je ook nog even vragen wat er gebeurt als je de simkaart in een andere telefoon stopt.

Kan je even laten weten wat je bevindingen zijn?

Groetjes,

Alex
Dank voor je antwoord. De melding komt de ene keer wel en een andere keer niet. Ik heb inderdaad ondertussen wel smsjes verstuurd, maar evenzogoed kwam de melding net weer. Vervolgens kan ik even later wel sms-en. Beide keren op dezelfde plek binnen het bereik van wifi. Misschien moet de smsdienst eerst op gang komen (koffie)?? :)

Groeten, coroet.
Sorry, was in de war met mijn Wifi....:p   Je bedoeld dat ik moet kijken hoeveel verbindings streepjes op mijn telefoon staan als die melding komt? Zal er een volgende keer eens op letten en het laten weten.

Groeten, coroet. 
Reputatie 5
Badge +11
Je bedoeld dat ik moet kijken hoeveel verbindings streepjes op mijn telefoon staan als die melding komt?

Precies 😉 Houd ons op de hoogte!
Badge
Vandaag met Pasen kan ik ook geen SMS-berichten versturen en ontvangen (ging gisteren wel goed en heb voldoende belminuten om dat te kunnen doen).
Het lijkt erop dat er problemen zijn met de sms-server.
KPN had zelf geen problemen en verwees me terug naar Simyo, omdat deze een eigen sms-provider schijnt te hebben.
Helaas is Simyo tijdens de feestdagen niet bereikbaar. Niet echt professioneel dan.
Aangezien ik voor mijn werk sms-berichten moet kunnen ontvangen om in te kunnen loggen, kan ik nu dus niet werken....
Reputatie 7
Controleer even of het nummer van de sms centrale nog klopt: +31653131313

KPN/Simyo gebruiken dezelfde. Kijk op de site van KPN even er een storing gemeld / bekend is. De reden dat KPN je naar Simyo verwijst is logisch omdat KPN je provider niet is.

Simyo is overigens bereikbaar van 9 tot 15 tijdens de Pasen..
Badge
Hoi Ray, Ik heb Simyo gebeld om 14:35 op het nummer 1200 en ik kreeg de melding dat ik alleen op kantooruren kon bellen. Dus dat schoot niet op.
Uiteraard klopt dat nummer van de sms centrale. Ik maak dagelijks gebruik van sms. Kan me niet voorstellen dat ze die tijdens de Pasen gaan aanpassen.

Maar het werkt gelukkig nu weer....
Reputatie 7
Excuses, had erbij moeten zeggen via Twitter, fb of hier.

Top dat het weer werkt.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Mauricel,

Wat stom dat je geen sms'jes kon versturen of ontvangen! Wel goed dat het nu weer werkt. Heb je enig idee wat de oplossing bleek te zijn? Of was het plotseling gewoon weer in orde? Ik ben benieuwd!

We zijn verder op werkdagen telefonisch bereikbaar van 08:00 - 20:00 op 0800 - 8007 of 1200. In het weekend en op feestdagen kun je ons alleen bereiken via e-mail, het Forum, Facebook of Twitter.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

@ Ray, dankjewel voor je reacties!

Groetjes,
Jihane
Badge
Vandaag wederom problemen gehad met het versturen en ontvangen van SMS. Nu meteen 1200 gebeld.
Mogelijke oorzaak zou kunnen zijn dan mijn SIM-kaart af en toe problemen geeft op mijn telefoon.

Ik heb mijn SIM-kaart in oude telefoon gestopt en toen kon ik weer gewoon SMS-en. Daarna mijn SIM-kaart in mijn huidige telefoon gestopt en toen deed ie het weer.
Ik krijg nu een nieuwe SIM-kaart opgestuurd in de hoop dat het opgelost is. Vind het een vreemd verhaal.
Zou mooi zijn als ik twee losse SIM-kaarten zou kunnen gebruiken, mocht de ene het niet goed doen. Anders moet ik elke keer weer mijn SIM-kaart uit het ene toestel halen en in de ander stoppen. Dat is ook niet werkbaar.

Met bellen heb ik nooit problemen en sinds een paar maanden gaat het sms-en niet meer goed.
Voortaan maar een reserve-telefoon meenemen, mocht ik weer sms-problemen hebben...
Reputatie 5
Badge +9
Hoi mauricel,

Jeetje, wat vervelend dat je wederom problemen hebt met het versturen en ontvangen van sms'jes.

Goed van je dat je gelijk naar onze klantenservice hebt gebeld en dat er een nieuwe simkaart is opgestuurd. De vervangende simkaart zal er binnen twee werkdagen zijn. Hou je post dus goed in de gaten! Hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
Caspar
Badge
Nieuwe sim-kaart heb ik ontvangen (snel hoor!). Sim-kaart ziet precies hetzelfde uit als degene die ik nu gebruik, dus vraag me af of dit gaat helpen (de afgelopen dagen trouwens geen problemen gehad met sms-en).
Weet iemand hoe ik de data van mijn ene sim-kaart naar de andere sim-kaart kan overzetten?
Het zou mooi zijn als ik met beide sim-kaarten kan werken, maar dat wel niet kunnen/mogen.

Ik wacht eerst maar even af of ik weer problemen krijg met sms-en voordat ik veel werk moet gaan stoppen om mijn nieuwe sim-kaart te activeren en alle data overgezet te krijgen.
Reputatie 7
Nee, duo-sims ondersteunt Simyo niet.

Hoe je data kunt overzetten van de ene telefoon naar een andere telefoon is niet zo heel erg mogelijk.

In het geval van een iPhone kun je je data in de cloud (iCloud) opslaan om deze dan met je nieuwe iPhone weer op te halen. Ook kun je via iTunes een backup maken. Dit is praktischer in het geval van omvangrijke data.

In het geval van Android werkt dit in principe net zo. Je hangt de telefoon aan de computer en slaat je data daar even op of je doet het via de servers van Google.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Mauricel,

Ik ben blij om te horen dat jij je nieuwe simkaart zo vlug hebt ontvangen!

Ondanks dat de nieuwe simkaart precies lijkt op je huidige, kan dit het probleem voor je verhelpen. Mogelijk is je huidige simkaart defect, waardoor uitgaand sms'jes versturen vaak niet wilt lukken.

Begrijp ik het goed dat jij dezelfde telefoon blijft gebruiken? In dit geval kun je het beste de gegevens van je huidige simkaart overzetten op je telefoon. Op deze manier weet je zeker dat je geen gegevens kwijt raakt bij het overzetten van je simkaart. Voor meer informatie hoe jij je gegevens kunt overzetten, kun je de handleiding van je telefoon raadplegen. Het is namelijk per telefoon verschillend!

Ik zie dat RicoK inmiddels heeft uitgelegd dat wij duo simkaarten niet ondersteunen. Dit klopt! Je kunt je telefoonnummer maar op één actieve simkaart in gebruik nemen. Het is niet mogelijk om meerdere simkaarten met jouw telefoonnummer te koppelen.

Als je extra hulp wilt bij het activeren van je simkaart, dan kun je ons dit gerust laten weten. 🙂

Hartelijke groet,
Asma

Reageer