.

Beantwoord

Waarom kan ik geen sms ontvangen van Twitter

  • 14 June 2016
  • 4 reacties
  • 1190 Bekeken

Hallo,
Ik probeer al dagen een sms bericht te ontvangen van twitter om een verificatie code te krijgen, maar nu heeft men bij twitter het over het versturen van een shortcode om berichten via sms van hun te ontvangen.
Wat is de shotcode van Simyo.

Met vriendelijke groet,

Kees van Maanen
icon

Beste antwoord door delphic 16 June 2016, 23:28

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Kees52,

Welkom terug op het forum.

Wat vervelend dat het niet lukt om je nummer te koppelen aan je Twitter account.

Het koppelen van je nummer gaat via het ontvangen van een shortcode van Twitter. Hier heb je geen shortcode van Simyo voor nodig. Dit hebben wij ook helemaal niet.

Je zult het sms'je van Twitter gewoon moeten kunnen ontvangen. Ik hoop dat je er alsnog uitkomt!

Groetjes,
Caspar
Badge
ik heb hetzelfde probleem, je moet 3G in je verbinding zien en wat ook helpt is bellen naar 1200 voor een paar seconden, soms heef je toestel wel verbinding maar komen smsjes alleen aan als je 1 uitgaande dienst hebt gebruikt, het kan bij twitter daarna wel 10 of 20 minuten duren, als je meerdere pogingen hebt gedaan, kan het smsje dat binnenkomt niet de juiste zijn, dan moet je ff wachten tot je ze allemaal hebt ontvangen, alleen het laatste is te gebruiken voor een bepaalde tijd. je kan helaas niet zien wel smscode bij welke inlogpoging hoort.

of kpn heeft een backlog met het versturen of twitter heeft problemen met providers zoals simyo

als je eenmaal ingelogd bent schakel het dan uit of gebruik de twitter app met de backup code.
Badge
ik heb inmiddels een werkende smscode ontvangen,

sms service center nummers wisselen soms

deze ontving ik
+447802000332
+447958879832
+447958879831

uit engeland dus, en duurde vaak 45 minuten, langer dan aangegeven.

login op twitter met je twitter email, niet je twitterhandle,

in de webbrowser moet je in de lange url zowel een challenge_id als een authenticity_token kunnen zien

wat ook helpt is om met een windows, android of apple app in te loggen, dan krijg je foutmelding dat je tijdelijke wachtwoord nodig hebt, die moet je dan geduldig afwachten, want ook die komt via de sms, daarmee kun je gelijk inloggen en onder

settings een backup code aanmaken, bewaar die goed, bv in keepass of lastpass.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi delphic,

Mooi dat het je gelukt is en dat je weet waarom het soms zo moeilijk gaat om een sms te ontvangen van Twitter.

Ik zal je bericht als antwoord markeren zodat iedereen weet hoe het precies in elkaar zit 😳 Heel erg bedankt nog!!

Groetjes,
Caspar

Reageer