Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Waarom is er een gesprek van ruim een uur in rekening gebracht?

  • 22 februari 2017
  • 22 reacties
  • 738 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
Dikke pech hier.
Gister heb ik mijn man in de huiskamer even gebeld om te testen of zijn telefoongeluid aan stond.
Niet dus, stond alleen op trillen en daarna, na ingreep weer op rinkelen.
Ik heb het telefoongesprek(alleen maar de bel over laten gaan) meteen afgebroken en dus beëindigd.
Mijn man (ook klant van Simyo, door hem ben ik bij jullie terecht gekomen) heeft vergeten zijn telefoongesprek te beëindigen dus zijn toestel heeft ruim 1 uur en 12 minuten op tafel zijn best gedaan om mijn belbiundels op te maken..

Uitkomst: mijn belbundel is helemaal leeg gegaan en nog 12 minuten boete er bij.
Ruim 1 uur en 12 minuten heeft het toestel van mijn man open gestaan en dat terwijl ik had opgehangen.

Hoe kan het dan, zonder gesprek en alleen maar laten overgaan, dat mijn belbundel voor februari helemaal leeg is.
Iets doms gedaan? Zal best wel.
Ik heb dit nog nooit eerder gehad met mijn prepaid voorheen.

Ik hoor het graag,
groeten Frida
icon

Beste antwoord door Caspar 23 februari 2017, 11:04

Hoi Frida,



Ik zie dat je een andere profielfoto hebt gekozen. Super leuk zeg!



Wat vervelend dat je zoveel belminuten hebt opgemaakt aan een volume test. Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie een gesprek van 1 uur en 16 minuten. Dit betekent inderdaad dat er van beide kanten niet is opgehangen. Dat is een erg dure les. Gelukkig heb je nog niet veel buitenbundelkosten gemaakt en is het al bijna het einde van de maand.



Helaas kan je geen belminuten bijkopen, maar je zou kunnen overwegen om de rest van de maand via internet (WhatsApp) te bellen. Ik heb je daarom 1000 MB gegeven voor deze maand, voor het geval dat je het zou willen proberen. Als je deze wilt gebruiken zul je eerst je internet moeten aanzetten op je Mijn Simyo. Als je dit doet, vergeet dan niet om de optie weer uit te zetten wanneer de bundel op is zodat je geen buitenbundelkosten maakt.



@Friesian ik ging echt helemaal stuk om dat GIFje.



@Ray Friesian en franswon bedankt voor jullie antwoorden!



Groetjes,

Caspar
Bekijk originele reactie

22 reacties

Reputatie 7
Hallo Frida,

Als er geen verbinding is geweest, behalve het overgaan, zitten daar geen kosten aan verbonden. Dat u buiten de bundel bent geraakt zal dus niet daardoor komen. Ook is het bij mobiele telefoons zo dat als de ene kant de verbinding en dus het gesprek verbreekt, dat de teller dan stopt om het zo maar even te noemen.

Voorbeeldje: Gisteren belde ik met de planner van mijn werk. Na ons gesprek wilde ik ophangen maar zij was sneller dan ik. Dus ik zag in mijn scherm dan de verbinding stopte en dan de teller (duur van gesprek) ook stopte.

Maar als ik terug lees, schrijft u 2 verschillende dingen.

Namelijk;
Mijn man (ook klant van Simyo, door hem ben ik bij jullie terecht gekomen) heeft vergeten zijn telefoongesprek te beëindigen dus zijn toestel heeft ruim 1 uur en 12 minuten op tafel zijn best gedaan om mijn belbiundels op te maken..


En;
Hoe kan het dan, zonder gesprek en alleen maar laten overgaan , dat mijn belbundel voor februari helemaal leeg is.


Dus de vraag is nu: Is er wel of geen verbinding geweest, oftewel is er door uw man opgenomen ?
Reputatie 5
Badge +4
HI Ray,

Mijn man heeft natuurlijk wel opgenomen helaas, terwijl dat niet de bedoeling was, alleen maar telefoon over laten gaan.
Ik heb mijn telefoongesprek (rinkelen) beëindigd op mijn toestel en er heeft geen gesprek plaatsgevonden en dus uitgezet.
Mijn man heeft zijn mobiele telefoon per ongeluk ruim 1 uur en 12 minuten aan laten staan tot dat hij het ontdekte.

En mijn belbundels stonden gister op 72 en daar is dus alles aan opgegaan door deze miskleun plus nog eens 12 minuten buiten mijn belbundels. Ik sta nu op 0. (ik heb 100 belminuten abonnement)

Wat ik vreemd vind, alhoewel mijn verbinding met hem was verbroken ik de rekening krijg voor dis zinloze gesprek zonder stemmen.
Reputatie 7
Als ik het zo lees is de verbinding dus helemaal niet verbroken. Want als u schrijft te hebben opgehangen, nadat uw man toch per ongeluk opnam, word de verbinding dus verbroken vanaf uw kant en hoeft uw man verder niks meer te doen. Dus de enige conclusie die ik er uit kan trekken is dat helemaal niet is opgehangen. En dat maakt het dan extra zuur omdat u van mening bent dat u dat juist wel heb gedaan.


Ik heb mijn telefoongesprek (rinkelen) beëindigd op mijn toestel en er heeft geen gesprek plaatsgevonden en dus uitgezet.


Maar er is dus wel verbinding geweest, maar in uw beleving korter dan nu werkelijk blijkt.
Reputatie 5
Badge +4
Zoals ik zelf al dacht Ray, dikke pech en dus is er iets mis gegaan bij mij.
Ik heb dit nog nooit gehad, ik heb een duidelijke toets met GESPREK beëindigen"
en die bij mijn weten ingedrukt zoals ik altijd doe.

Dure les voor mij en nog steeds vreemd.
Maar bedankt Ray voor het meedenken en ontrafelen van het mysterie.
Maar ik denk wel bij mezelf grrrr.
Reputatie 7
Tipje van mij;

Willen jullie nog eens testen of het geluid aan staat? Gebruik dan de volume knop. Kost niks 😃
Reputatie 5
Badge +4
Ja juist, hele goede tip Ray ha ha ha ha:D
Zal het nooit meer vergeten . 😳
Frida, zou je eens bij beide telefoons alvast kunnen kijken naar het logboek. Uitgaande gesprekken, gemiste gesprekken en ontvangen gesprekken. Wanneer daar bij jullie telefoonnummers een gespreksduur staat bij uitgaand, ontvangen op beide telefoons dan is er een verbinding geweest. Ennuhhh, wat betreft grrrr. Denk maar zo, vervelend maar er zijn ergere dingen in het leven. :)

Tip van mij, indien mogelijk bel elkaar via Wi-Fi met WhatsApp bijvoorbeeld.
Reputatie 5
Badge +4
Hi Friesian,
Op mijn Nokia Lumia 530 kan ik wel zien wie ik gebeld heb maar zie geen gespreksduur helaas.
Bij mijn man, IPhone is wel precies te zien van ons "niet praten" gesprek.......

En inderdaad ik weet het hoor van Whatsapp, doe ik heel vaak maar nu even vergeten en gewoon de telefoon over laten gaan....met alle gevolgen van dien.


Thanks
groetjes Frida
Nog ff een vraag van mij. :)
Waar o waar ben jij en de ......zee op die heul errug skône foto?
Reputatie 5
Badge +4
Dankjewel voor je compliment Friesian.
De zee, oneindig mooi en vooral in Zeeland.
In de winter, voorjaar en herfst.
Burgh-Haamstede, Domburg, Oost Kapelle enzovoort.........

Leuk clipje, van heel vroeger....
Frida, kijk eens naar je profielfoto, nu alleen een foto negatief. 🙂
Reputatie 5
Badge +4
Dat is geen negatief Friesian, ik heb de foto bewerkt en is ook aan zee.
Ik wil niet helemaal bekend op de foto, privacy gevoelig.
Jouw hoofd is weliswaar een mooi Fries paard maar ook niet echt Friesian.
Ik denk na over een andere zee foto 🆒
Okee, ik snap het helemaal. 🆒 Ik dacht; is er iets fout gegaan? Toch maar goed dat het een vraag was ! :8 Paerdjuh weet dat er een profielfoto bestaat maar niet een profielnegatief. 😉
Reputatie 5
Badge +4
Friesan, jij vindt het zeker niet handig om je profielfoto hier op dit forum regelmatig te
veranderen? Vanwege herkenning naam/profielfoto.
Stel je voor dat jouw Fries Paard ineens een renpaard zou worden;)
Dus heb ik mijn profielfoto weer teruggezet, aan zee en iets anders bewerkt..

Ondertussen ben ik al lang mijn stommiteit vergeten, waar ik deze topic mee begon,
dat ik mijn belbundels er door heen gejaagd heb doordat ik niet op druktoets
"beëindig besprek" drukte.

Mooie avond toegewenst,
Frida
Reputatie 7
Badge +9
Wat is Zeeland toch mooi Frida! Ik woon in het mooie Middelburg...... en mijn profielfoto is mijn, lieve, dwergpapegaai 🙂
Friesan, jij vindt het zeker niet handig om je profielfoto hier op dit forum regelmatig te
veranderen? Vanwege herkenning naam/profielfoto.

Klopt ja, Friesian doet zoiets -nooit - echt waar. :P;)

Stel je voor dat jouw Fries Paard ineens een renpaard zou worden;)

Daar zeg je zoiets....:)


Je hebt gewoon een keer pech, net als in je topic titel, Frida, kan iedereen gebeuren. :)
Jij ook een fijne avond !
Reputatie 5
Badge +4
Hi Franswon
Prachtige provincie Zeeland, en Middelburg een mooie historische stad.
Ik woon zelf niet in Zeeland niet maar ik ga er regelmatig naar toe, uitwaaien.
Lief hoor jouw dwergpapegaai en die foto wil je ook niet veranderen, begrijp het helemaal.

En Friesian, lachen hoor jouw renpaard.
Hou jij het toch maar bij die mooie zwarte Fries.

Lachen zo en see you allebei,:$
Frida
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Frida,

Ik zie dat je een andere profielfoto hebt gekozen. Super leuk zeg!

Wat vervelend dat je zoveel belminuten hebt opgemaakt aan een volume test. Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie een gesprek van 1 uur en 16 minuten. Dit betekent inderdaad dat er van beide kanten niet is opgehangen. Dat is een erg dure les. Gelukkig heb je nog niet veel buitenbundelkosten gemaakt en is het al bijna het einde van de maand.

Helaas kan je geen belminuten bijkopen, maar je zou kunnen overwegen om de rest van de maand via internet (WhatsApp) te bellen. Ik heb je daarom 1000 MB gegeven voor deze maand, voor het geval dat je het zou willen proberen. Als je deze wilt gebruiken zul je eerst je internet moeten aanzetten op je Mijn Simyo. Als je dit doet, vergeet dan niet om de optie weer uit te zetten wanneer de bundel op is zodat je geen buitenbundelkosten maakt.

@Friesian ik ging echt helemaal stuk om dat GIFje.

@Ray Friesian en franswon bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes,
Caspar


@Friesian ik ging echt helemaal stuk om dat GIFje.

;)

@Frida, nog even een tip van mij. Installeer een data verbruiksmeter app. Bijvoorbeeld Onavo Count of 3G watchdog.
Die kun je zelf instellen, en werkt niet met vertraging. En Let zeer goed op voor de 80 en 100% sms als je die krijgt als waarschuwing.
Reputatie 5
Badge +4
Hi Caspar,
Die profielfoto dat weet wat 😉 dank voor je compliment
Dat is een mooi aanbod, 1000 MB voor deze maand.
Omdat de maand al ver om is maak ik er geen gebruik van.
Stel dat ik internet vergeet uit te zetten op mijn Simyo :S.
En ik kan via mijn eigen provider internetten en verder buitenshuis
via wifi de Whatsapp gebruiken.
Veel geleerd hier op het forum en ja die misser met verbinding niet verbreken :?
Zand erover.

Thanks,
Groeten van Frida 🆒

Hi Friesan,
Dat is ook weer een goede tip, een verbruiksmeter.
Alleen de waarschuwing voor 80 en 100% sms begrijp ik niet.
Maar ik ga op onderzoek uit.
Thanks
en groetjes Frida 🆒
Reputatie 5
Badge +4
Hi Caspar,
Heb toch even "stiekem gekeken" naar die 1000 MB aanbieding die jij mij deed.
Internet op AAN gezet
Dan de aanbieding (waarbij ballonnen de lucht in gingen)
Klikte door en dit is wat ik te zien kreeg:

Hé, hier gaat wat mis …
De pagina laadt niet, probeer het later nog eens.
Kijk op ons Forum of op Twitter of dit probleem al gemeld is.
Error code: 1.1


Inmiddels heb ik mijn internet weer UIT gezet.

Ik hoor het wel,
groetjes Frida
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Frida,

Leuk dat je er toch naar gekeken hebt, maar wel jammer dat je een foutmelding kreeg.

Ik heb even je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat de 1000 MB nog niet geactiveerd zijn. Goed van je om je internet nog even uit te laten.

Ik kan het helaas niet vanaf hier voor je activeren. Probeer eens je cookies te verwijderen en opnieuw in te loggen en opnieuw het cadeautje uit te pakken. Gaat het dan helemaal goed?

Groetjes,
Caspar

Reageer