.

Beantwoord

Kan ik een gebruiksplafond instellen?

  • 28 September 2014
  • 4 reacties
  • 489 Bekeken

Ik heb een 7 euro bundel voor mijn kind. In augustus was de rekening 50 euro. Dat is dus meer dan 7 X over de kop....

Kan ik een gebruiksplafond instellen voor bellen, sms en data?

Bel simpel heeft zo een tool en die is belangrijk om de controle over de kosten te houden.

Mvg
icon

Beste antwoord door Anonymous 28 September 2014, 12:01

Bekijk originele reactie

4 reacties

Via Simyo, nee.

Omdat data het meeste kost, zou ik je aanraden om een data manager op de telefoon te zetten.
Voorbeelden.... 3G Watchdog, My Data Manager, Onavo Count. Dat werkt als een plafond.
Of via de telefoon bij gegevensverbruik. (instellingen)

Voor extra inzicht in sms, bellen en data, zou ik Call Meter 3G adviseren, (eenvoudige) voorkeuren instellen met linkertoets.
Of dat  kan is afhankelijk van het besturingssysteem.
Verder zou ik je het advies geven om dit samen met je kind door te nemen.
En verder ook dit.


Verder zou ik aanraden bij bijvoorbeeld 85 - 90% data verbruikt van bundel, internet uitzetten op Mijn Simyo bij simkaart & instellingen.

Groet,
Friesian.

Alles duidelijk?
Heel duidelijk - dank voor je reactie Friesian!.

Het is allemaal wel een hoop gehannes en blijft buitengewwon onzeker.

Overstappen dan maar naar Simpel.
Reputatie 7
Badge +9


Overstappen dan maar naar Simpel.


Bel Simpel is ook niet alles hoor. Elke provider heeft zijn voors en zijn tegens.
Het in kunnen stellen van een bel (enz.-) plafond is zeker een blijvend punt voor Simyo. Er zijn genoeg mensen die daar behoefte aan hebben. Zeker ouders voor hun kind(eren) om de boel in de hand te kunnen houden. Overigens, als ouder is het altijd goed om met je kind in een duidelijk gesprek te gaan over kosten die nou eenmaal verbonden zijn aan bellen en mobiel internetten.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Stino, welkom op het forum van Simyo :)

Ik heb dit topic me je vraag verplaatst naar het subforum Bellen. Volgens mij kunnen andere forumgebruikers zo makkelijker hun antwoord vinden.

Friesian geeft duidelijk antwoord op je vraag én geeft gelijk wat handige tips. Dank daarvoor, Friesian!

Wel jammer dat je er aan denkt om over te stappen.
Een plafond is inderdaad niet mogelijk bij Simyo, maar je hebt wél 24/7 de mogelijk je verbruik in te zien en aanpassingen te doen.

Reageer