.

Beantwoord

Bellen niet mogelijk, oproepen geblokkeerd

  • 29 April 2013
  • 4 reacties
  • 1179 Bekeken

Ik kwam er pas achter dat de prepaid simkaart van mijn zoon geblokkeerd is voor uitgaande oproepen. Daarom kan hij niet bellen en nu heb ik (ik beheer zijn belaccount) al tweemaal een mail gekregen met de oproep eenmaal uitgaand te bellen voordat de simkaart wordt afgesloten.
Ik kwam er achter dat hij een openstaand bedrag van 18 euro had staan, wat ik daarnet direct via internetbellen heb voldaan. Hij heeft nu weer een tegoed van 2 euro. 
Echter, toen ik dat telefoontje wilde plegen om te voorkomen dat de simkaart ongeldig wordt, kon ik nog steeds niet bellen. 

Weten jullie hoe dat komt? Ik heb op de instellingen geen gekke dingen zien staan, en wij hebben de simkaart ook niet zelf geblokkeerd. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zou dus graag willen dat we de simkaart weer gewoon kunnen gebruiken, zodat mijn zoon weer kan bellen en gebeld worden.

Mvg,

MirjamS
icon

Beste antwoord door Alex 1 May 2013, 16:06

Bekijk originele reactie

4 reacties

Sorry, via internetBANKIEREN, bedoel ik natuurlijk. 

Mvg,

MirjamS
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum MirjamS,

Ik zie inderdaad dat er is opgewaardeerd. Kan je aangeven wat voor melding je krijgt wanneer je probeert te bellen? Ik ben ook benieuwd of je wel gewoon bereik hebt met je telefoon.

Groetjes,

Alex
Hallo Alex, 

Bedankt voor uw reactie. Sorry dat de mijne even duurde. 
Vanmorgen geprobeerd in Nederland. De telefoon ziet meerdere netwerken, en als ik dan wil verbinden met KPN (nld) staat er: 
Uw simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe.

(Alle andere netwerken van het lijstje, worden wel weergegeven maar met een verbodsteken erdoor). Als ik wil proberen te verbinden wordt dat sowieso niet toegestaan. In het buitenland hetzelfde: eventuele geldige netwerken geven dezelfde mededeling, verbinding met netwerk niet toegestaan door simkaart...


Dus ik vermoed dat de simkaart is geblokkeerd? Of al ongeldig is?

Als dat zo is, wil ik graag het resterende bedrag terug. Is het mogelijk dat terug te storten op het rekeningnummer waarvan het betaald is?

Vriendelijke groet,

Mirjam
Badge +6
Hallo Alex, 

Bedankt voor uw reactie. Sorry dat de mijne even duurde. 
Vanmorgen geprobeerd in Nederland. De telefoon ziet meerdere netwerken, en als ik dan wil verbinden met KPN (nld) staat er: 
Uw simkaart staat geen verbinding met dit netwerk toe.

(Alle andere netwerken van het lijstje, worden wel weergegeven maar met een verbodsteken erdoor). Als ik wil proberen te verbinden wordt dat sowieso niet toegestaan. In het buitenland hetzelfde: eventuele geldige netwerken geven dezelfde mededeling, verbinding met netwerk niet toegestaan door simkaart...


Dus ik vermoed dat de simkaart is geblokkeerd? Of al ongeldig is?

Als dat zo is, wil ik graag het resterende bedrag terug. Is het mogelijk dat terug te storten op het rekeningnummer waarvan het betaald is?

Vriendelijke groet,

Mirjam


Hoi MirjanS,

De simkaart is actief op het netwerk en niet geblokkeerd. Heb je al geprobeerd de simkaart in een ander toestel te plaatsen en te kijken of het probleem dan is verholpen. Graag verneem ik je bevindingen.

Reageer