.

Beantwoord

Waarom werkt mijn simkaart niet in de Huawei P8 Lite?

  • 13 April 2019
  • 8 reacties
  • 1294 Bekeken

Hi,
Ik heb 2 weken geleden een nieuwe simkaart van simyo gekocht. Hij kwam binnen en ik heb hem geactiveerd, maar ik kreeg de melding 'geen service' als ik mijn PIN invulde en 'mobiel netwerk niet beschikbaar' als ik iemand wilde bellen. Als iemand mij probeerde te bereiken kreeg hij de voicemail. Ik heb contact opgenomen met de klantenservice en van hun kreeg ik een nieuwe simkaart. Hartstikke fijn, maarhij geeft precies hetzelfde probleem.

Ik heb al geprobeerd om mijn telefoon 10 minuten uit te zetten, opnieuw op te starten of om mijn simkaart in een andere telefoon te stoppen, maar het heeft geen van allen geholpen.

Ik zou het erg op prijs stellen als iemand mij met dit probleem kan helpen!

Groeten Anne
icon

Beste antwoord door Lu. 13 April 2019, 11:29

Bekijk originele reactie

8 reacties

Kijk eens op je MijnSimyo - instellingen - Simkaart of je nieuwe sim wel als actief staat? Je kunt dan tevens controleren of het nummer van de simkaart overeen komt met die op je simkaart staat.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Anne,

Welkom op het forum! :)

Wat raar dat ook je nieuwe simkaart niet werkt! De simkaart is wel actief zie ik. Gelukkig herkent je telefoon wel de pincode. Als je daarna niet kan bellen of gebeld kan worden, ligt het vaak aan het netwerk. Heb je al geprobeerd om handmatig een netwerk te zoeken? Het voorkeursnetwerk dat je moet hebben is 'NL KPN'. Ga dan naar 'instellingen', 'meer', 'mobiel netwerk' en dan 'provider'. Ik kan ook nog een reset uitvoeren op je simkaart als het niet werkt. Dan meldt jouw simkaart zich opnieuw aan op het netwerk.

Laat je eerst even weten of het gelukt is om handmatig een netwerk te zoeken? Ben benieuwd!

Bedankt voor je hulp Ray!

Groetjes,
Lu
Hallo Lu,
ik heb geprobeerd wat je zei over dat handmatig instellen. Als ik dat doe dan zegt hij ‘zoeken naar netwerken mislukt’.

wat houdt die reset in? Gaan er dan nog contacten of foto’s verloren?

Anne
Reputatie 5
Badge +4
Anne_4,

Gek dat je nieuwe simkaart nog steeds niet werkt! Bij een reset kunnen we de simkaart opnieuw aanmelden op het netwerk. ik heb dit nu voor je gedaan. Zou je het toestel even helemaal opnieuw op willen starten?

Mocht het hierna nog steeds niet werken, dan vraag ik me af of dit wel echt een probleem van de simkaart kan zijn. Ik lees terug dat je al eens een kruistest hebt gedaan en daaruit zou blijken dat het probleem in de simkaart zat. Aangezien je nu precies hetzelfde probleem hebt met een nieuwe simkaart, wil ik je toch graag vragen nogmaals een kruistest te doen.

  • Plaats je simkaart in een werkende telefoon en kijk of deze werkt.
  • plaats een werkende simkaart in dit toestel om te zien of deze werkt.
Hopelijk is alles natuurlijk al opgelost na de reset. Zo niet dan hoor ik graag hoe de kruistest is gegaan.

Groetjes,

Kevin
Hey Kevin,
ik heb het allebei geprobeerd maar het heeft beide niet geholpen...
Ik las je bericht pas later dus misschien dat het te lang duurde na de reset voordat ik mijn telefoon opnieuw opstartte, maar ja.

Ik denk dat het aan mijn telefoon ligt.
En nu?

Groeten,
Anne
Reputatie 7
Badge +10
Hi Anne,

Wat jammer dat het niet geholpen heeft! Begrijp ik goed dat het ook niet werkte toen je je simkaart in een andere mobiel stopte?

Groetjes,
Jihane
Hi Jihane,
klopt inderdaad! Mijn simkaart doet helemaal niks meer...

Anne
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Anne_4,

In één van je vorige berichten geef je aan dat je denkt dat het aan het toestel ligt. In je laatste bericht zeg je dat de simkaart niets meer doet. Toch zie ik twee gesprekken op 16 april rond 7:00 in de ochtend. Zijn deze gesprekken gevoerd met je simkaart in een ander toestel? In dat geval zou het probleem dus zitten in je eigen toestel. Je kunt dan het best even langs de winkel om te zien of ze dit nog kunnen oplossen.

Groetjes,

Kevin

Reageer