.

Beantwoord

Waarom heb ik geen bereik meer?

  • 20 April 2017
  • 3 reacties
  • 144 Bekeken

Badge
Als ik van huis ben heb ik geen bereik heb andere telefoon en kleine simkaart gekocht en erin gedaan wat moet ik nu nog doen om buitenshuis bereik RE krijgen
icon

Beste antwoord door Jihane 20 April 2017, 16:51

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hi Helman,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat onhandig dat je geen bereik hebt! 😞 Is dat altijd al zo geweest, of pas sinds je een nieuwe telefoon en nieuwe simkaart hebt? En kun je zowel niet bellen als sms'en of internetten? Of is er één specifiek probleem? Ik heb je aansluiting erbij gepakt, en ik heb voor de zekerheid een reset uitgevoerd op je simkaart. Dat houdt in dat ik je instellingen op netwerkniveau vernieuwd heb. Wil jij je toestel een kwartier uitzetten en daarna weer aan doen? Merk je daarna een verschil op?

Ook ben ik benieuwd naar of je telefoon om een pincode vraagt als je 'm aanzet. Is dat zo? En voer je dan de pincode in die je op Mijn Simyo > Instellingen > Simkaart ziet? Die pincode heb je ook via e-mail ontvangen toen je je simkaart activeerde. De pincode is nodig zodat je simkaart verbinding kan maken met het netwerk.

Als laatste wil ik je voorstellen dat je je simkaart in een ander toestel plaatst en andersom. Zo kom je erachter waar de kern van het probleem zich bevindt.

Laat je me weten hoe dit verloopt? :)

Groetjes,
Jihane
Badge
Heb simkaart in oude telefoon gedaan maar ook dan buitenshuis geen internet
Reputatie 5
Badge +9
Hoi helman,

Bedankt voor je reactie. Ik heb even op de dekkingskaart gekeken van KPN en zie dat het kan kloppen dat je op sommige plekken in jouw buurt geen of slechte internet verbinding zou kunnen hebben. Neem zelf ook eens een kijkje door hier te klikken. Kijk eens of de dekkingskaart overeenkomt met de plekken waar jij geen internet hebt.

Verder heb ik je een nieuwe simkaart opgestuurd. We kunnen altijd kijken of dit helpt. Je hebt de simkaart binnen een paar dagen in huis! Laat je me weten of het heeft geholpen?

Groetjes,
Caspar

Reageer