.

Beantwoord

Ik word lastiggevallen door een privénummer. Wat nu?

  • 4 May 2017
  • 7 reacties
  • 4488 Bekeken

Geachte Simyo
Een privenummer die belt mij nu al een paar dagen achter elkaar. Ik heb op andere topics gelezen dat U dat kan achterhalen.

Ik werd gebeld op
3-5-2017 22:07
En op 4-5-2017 20:45

Ik hoop dat u hier iets mee kan en ik teweten kom wat het nummer hiervan is want ze vallen mij erg lastig.

Met vriendelijke groet,
Joey Nijboer
icon

Beste antwoord door Jihane 5 May 2017, 16:20

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoe bedoel je?
hallo volgen mij en andere is dit mobile nummer niet bereikbaar ??

Geen nummers in het openbaar plaatsen. En u zit in een topic van een ander.

@Joey,

Simyo kan niet zomaar achter halen wie jou belt. Als je aantoonbaar lastig gevallen word is er wel meer nodig maar dan nog mag dat niet zo maar. Je hebt nu maar 2 momenten opgegeven en dat is te weinig.

Het kan ook iemand zijn die in de veronderstelling is het juiste nummer te bellen en zijn / haar nummer afschermt. Het hoeft ook niet zo te zijn dat het steeds dezelfde is.
Foei Raytje toch. 😉
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Joey,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vervelend dat je lastig gevallen wordt door een privénummer 😞 Het is natuurlijk logisch dat je daarvan baalt. Als iemand (jammer genoeg) lastiggevallen wordt, kunnen we twee dingen doen:

  1. We kunnen 10 contactmomenten verzamelen waarbij er verbinding is geweest. Verbinding betekent dus dat je wel opgenomen hebt, ook al was het maar voor één seconde. Deze 10 momenten stuur je dan naar ons door. Hiermee kunnen wij, via KPN, achterhalen bij welke provider die persoon zit. De provider gaat dan die persoon waarschuwen.
  2. We kunnen ook, indien het lastigvallen grote proporties aanneemt, je nummer gratis voor je wijzigen. Je raakt dan dus wel je huidige telefoonnummer kwijt.

Wil je meer lezen over de procedure bij het lastiggevallen worden? Dat kan hier. Je vindt in dat artikel ook tips over apps van derde partijen die anonieme nummers blokkeren, als je dat wilt. Een aanrader, dus!

Laat je me weten wat handig is voor jou?

@ Frans opa, ook jou wil ik verwelkomen op het Simyo Forum! Ik heb een nieuw topic aangemaakt met jouw probleem, zodat ik dat apart kan beantwoorden. Zo zorgen we ervoor dat onderwerpen niet door elkaar heen gaan lopen. Je vindt jouw topic hier. Tot daar!

@ Ray en Friesian, dank voor de reacties :8

Groetjes,
Jihane
Gemiddeld word ik zo'n 2 - 18 keer gebeld door een privé-nummer. Ik ben het aardig zat om mijn telefoon de hele week op blokkeren te hebben staan. Ik zou wel een ander nr willen; ik heb nog een nr (prepaid) welke ik wel op mijn huidige abb zou willen, en dan mijn huidige nr weg doen. Kan dat?
Groeten Jan.
Hoi Jan,

Dat kan inderdaad. Als je inlogt op je MijnSimyo pagina van je abonnement gaat en dan naar instellingen en vervolgens simkaart gaat dan zie je onderin nummerbehoud aanvragen. Je vult dan de gegevens in van je Simyo prepaid aansluiting. Simkaartnummer prepaid staat op de MijnSimyo van je prepaid aansluiting op bij instellingen simkaart.

Het is overigens niet prettig en dan ook niet toegestaan om berichten deels of volledig met alleen hoofdletters plaatsen. Dit komt over als schreeuwen. Een moderator zal dit aanpassen.

Kom je eruit zo?
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Jan,

Oei, ontzettend balen dat je telefonisch wordt lastiggevallen!

Ik heb je bericht even aangepast omdat het niet is toegestaan om met capslock te typen. Dit komt, zoals Ray al aangaf, schreeuwerig over en wordt als onprettig ervaren door onze Forum-leden.

Het is inderdaad mogelijk om via de Mijn Simyo pagina van je Sim Only aansluiting om nummerbehoud aan re vragen. Dit kan via Instellingen > Simkaart. Binnen zes werkdagen kan je telefoonnummer al overgezet worden. Houd er alleen dan wel rekening mee dat je beltegoed en Prepaid simkaart komt te vervallen.

Als je dit niet wilt, dan kunnen wij een een onderzoek laten starten naar deze anonieme beller? Als je ons tien tijdstippen toestuurt waarbij je de oproepen hebt opgenomen, dan kunnen wij deze beller een waarschuwing geven. In de meeste gevallen stopt het bellen dan.

@Ray, bedankt voor het meedenken!

Groetjes,
Asma

Reageer