.

Beantwoord

blokkade om administratieve redenen

  • 11 November 2013
  • 7 reacties
  • 1045 Bekeken

Beste Simyo,

Ik ben om 'administratieve redenen' afgesloten.

Dat vind ik bijzonder vervelend. Ik ben geen wanbetaler en bij eerder 'hoogverbruik', namelijk van de zomer
in Groot Brittanie/Ijsland, kon ik ook zonder afgesloten te worden, hoogverbruiken. Ik kreeg gisteren (of eergisteren) in Oostenrijk een sms of  ik na het bereiken van de limiet  door wou gaan met dataverbruik. Waar op ik JA terug sms.

Als ik dan vandaag in Nederland thuiskom en niet eens kan bellen en/of sms'en, maar zelf voor anderen niet bereikbaar ben, vind ik dat bijzonder on-klantvriendelijk. Ben ik niet van jullie gewend.

Ik hoop dan ook dat jullie mijn aansluiting kunnen herstellen zonder het standaard FAQ antwoord ''eerst een aanbetaling'' doen. Dat heeft in het verleden ook nooit gehoeven en ik heb ook die hoogverbruik rekening netjes en op tijd betaald.

Met vriendelijke groet,

Siranouche de Jong
icon

Beste antwoord door Charlene 12 November 2013, 11:27

Bekijk originele reactie

7 reacties

Badge +8
Beste Simyo,

Ik ben om 'administratieve redenen' afgesloten.

Dat vind ik bijzonder vervelend. Ik ben geen wanbetaler en bij eerder 'hoogverbruik', namelijk van de zomer
in Groot Brittanie/Ijsland, kon ik ook zonder afgesloten te worden, hoogverbruiken. Ik kreeg gisteren (of eergisteren) in Oostenrijk een sms of  ik na het bereiken van de limiet  door wou gaan met dataverbruik. Waar op ik JA terug sms.

Als ik dan vandaag in Nederland thuiskom en niet eens kan bellen en/of sms'en, maar zelf voor anderen niet bereikbaar ben, vind ik dat bijzonder on-klantvriendelijk. Ben ik niet van jullie gewend.

Ik hoop dan ook dat jullie mijn aansluiting kunnen herstellen zonder het standaard FAQ antwoord ''eerst een aanbetaling'' doen. Dat heeft in het verleden ook nooit gehoeven en ik heb ook die hoogverbruik rekening netjes en op tijd betaald.

Met vriendelijke groet,

Siranouche de Jong


Hoi Siranouche,

Je hebt geen hoogverbruik gehad. Het gebruiken van internet in het Buitenland is wel wat kostbaar, maar je hebt inderdaad akkoord gegeven om door te verbruiken. Je hebt de grens van €75 op een dag ook niet gehaald. Dan wordt die blokkade automatisch geplaatst. Als je die grens dus wel had gehaald, dan hadden we een blokkade (en aanbetaling daarop) ook niet kunnen voorkomen helaas.
Nu is de blokkade waarschijnlijk door iets anders gekomen, misschien het wisselen van netwerk. Ik heb je simkaart even een reset gegeven en als je je toestel opnieuw opstart kun je weer bellen en gebeld worden :)

Groetjes, Charlene
Ik ben afgesloten en heb inmiddels mijn rekening van 18 euro betaald. Hoe lang duurt het voor je weer aangesloten bent.
In afwachting van u reactie
Badge +6
Ik ben afgesloten en heb inmiddels mijn rekening van 18 euro betaald. Hoe lang duurt het voor je weer aangesloten bent.
In afwachting van u reactie


Hoi Spooky,

Ik zie dat moderator Charlene je vraag hier heeft beantwoord.
december - 2013 25981453 € 0.21,- Achterstallig,is al 2 a 3 maanden geleden betaald ,nu heb ik nog geen kennisgeving ervan en kan alleen gebeld worden ..zeer verevelend...
Badge +8
Hoi hhhasz,

Bij de €0,21 waren ook nog €12,50 administratiekosten, vertelt de financiële afdeling mij. Heb je die ook al overgemaakt en er een betaalbewijs van kunnen sturen? Dan kunnen we weer tot aansluiten overgaan.
Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene
Hoi hhhasz,

Bij de €0,21 waren ook nog €12,50 administratiekosten, vertelt de financiële afdeling mij. Heb je die ook al overgemaakt en er een betaalbewijs van kunnen sturen? Dan kunnen we weer tot aansluiten overgaan.
Laat je het even weten?

Groetjes,
Charlene


5-3-2014 is er 5,21 betaald ,is ook de enige rekening die we hebben ...nu is het weer verdubbeldt .zeg mijn abbo op dan maar weer pre pay ...communicatie tussen rekening gkb en jullie is altyd al probleem geweest  .... 
Badge +8
Hoi hhhasz,

Op 3-3-2014 is de derde herinnering verstuurd, met een iDeal link om te betalen. Bij de derde herinnering betaal je €12,50 administratiekosten. Op 5-3-2014 heb je dus te weinig administratiekosten betaald.
Heb je toen handmatig overgemaakt? Dan krijgen wij daar niet automatisch een seintje van. Vandaar dat er een link naar iDeal in de mail zit. Als je die gebruikt, kan het niet mis gaan en betaal je het juiste bedrag.
Mocht je op 5-3-2014 handmatig hebben overgemaakt, dan ontvangen we daar graag een betaalbewijs van in de vorm van een printscreen van de afschrijving. Als je de €7,50 ook kunt overmaken en daar ook een printscreen van kunt sturen, dan hebben we alles weer op orde. Die mag je emailen naar [email]Klantenservice@simyo.nl[/email] ovv je 06nummer en Betaalbewijs.
Ik snap dat het overkomt als gedoe, maar ik zie ook dat er telkens handmatig wordt overgemaakt. Dan is het een heel ander proces om de betaling op de juiste plek te krijgen. Het is voor ons handiger om gewoon te incasseren of dat er bij herinneringen gebruik wordt gemaakt van de iDeal link. Dan heb je dit soort situaties niet.

Laat je weten of het lukt?

Groetjes, Charlene

Reageer