.

Beantwoord

Waarom wordt er internet verbruikt zonder dat ik dit door heb?

  • 1 January 2018
  • 5 reacties
  • 253 Bekeken

Hallo,
Hoe kan het (terwijl mijn smartphone thuis onder Wi-Fi staat) ik bijna om te maand met ā‚¬10,00 opwaardeer en ik zelf geen gebruik maak (reserve smartphone)van deze smartphone ...
Als ik dan in mijn Simyo naar mijn verbruik kijk zie ik steeds kleine bedragen van internetgebruik ??? Hoe kan dit maak geen
gebruik van deze smartphone alleen maar opladen incidenteel en een enkele keer bellen naar mijn echtgenoot die een iPhone heeft bij Simyo en dit probleem met snel door zijn beltegoed niet heeft ??? (Dit is ook zijn reserve iPhone die ook thuis onder Wi-Fi staat)
Met vriendelijke groet,
Evelijn.
icon

Beste antwoord door Ray 1 January 2018, 17:01

Bekijk originele reactie

5 reacties

Wifi kan wegvallen en je mobiel internet staat ook aan. Oplossing, ga naar je MijnSimyo dan naar instellingen en dan netwerkinstellingen en zet internet in Nederland uit..

Je telefoon kan dan alleen met wifi verbinding maken.
Hallo Ray,
Bedankt voor je tip heb het inmiddels opgelost
Heb via de instellingen de mobiele data uit gezet
Kan dan inderdaad via Wi-Fi verbinding maken.

Thanks Evelijn.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Evelijn,

Welkom op het Simyo Forum! Ik kan me voortellen dat je graag wilt weten waar dit verbruik vandaan komt.

In je Netwerkinstellingen op Mijn Simyo zie ik dat de optie voor internet nog aan staat. Dit betekent dat je telefoon op dit moment nog verbinding kan maken met het internet als je niet op de WiFi zit. Zonder internetbundel worden de kosten van 15 cent per MB direct met je beltegoed verrekend. Waar dit verbruik precies door is ontstaan kan ik je helaas niet vertellen. Vanwege de wetgeving rondom privacy mogen we dit soort informatie niet registreren, net zoals bijvoorbeeld de inhoud van je sms'jes. Wel kunnen we zien hoeveel internet en wanneer je dit precies hebt verbruikt, dit heb je uiteraard al kunnen zien via Mijn Simyo bij Verbruik.

Ik lees dat je de tip van Ray al ten harte hebt genomen wat betreft je telefooninstellingen, dat is handig! Om er helemaal zeker van te zijn dat je telefoon geen verbinding kan maken met het mobiele netwerk voor internet, kun je dit ook nog uit zetten op Mijn Simyo. Dit doe je onder het kopje Instellingen en dan Netwerkinstellingen. Zet hier de optie 'internet' uit.

Laat je het me weten als je hier nog vragen over hebt?

@ Ray, bedankt voor je tip!

Groetjes,
Els
Hallo Els,
Nog bedankt voor de informatie heb op mijn Simyo bij netwerk instellingen internet in Nederland uitgezetšŸ‘

Met vriendelijke groet,
Evelijn
Reputatie 5
Badge +5
Graag gedaan, Evelijn!

Mocht je nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. :)

Groetjes,
Els

Reageer