.

Beantwoord

Waarom worden apps weer op mijn telefoongeheugen gezet na een update?


Badge +2
Mijn Huawei P8 lite en ook deze van mijn vrouw haalt tijdens het updaten van een app deze van mijn SD kaart en zet hem weer op het intern geheugen. Programma's van Google kan ik niet op de SD kaart zetten o.a. foto's. Wat doe ik verkeerd of is dit de normale gang van zaken.

Groet
Piet Papen
icon

Beste antwoord door Ray 28 June 2018, 16:57

Bekijk originele reactie

19 reacties

@Daf 25

Hoi Piet,

Ik las hier dat het inderdaad zo is dat ze weer terug gezet worden. Beetje raar maar het is niet anders helaas. Het is trouwens een vraag op het forum van de Galaxy club maar de vraagstelling is identiek aan die van jou.

Niet alle apps kunnen verplaatst worden naar de SD. Die van Google zijn daar een voorbeeld van.

Je doet dus helemaal niks verkeerd. Het is een tekortkoming in de optie.

Edit: Dit schijnt zo te zijn in Android Lollipop. De P8 lite draait daar standaard op. Hebben jullie al een update gehad naar Android Marshmallow?
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Piet,

Standaard App's kun je niet op SD zetten, alle andere apps die je installeerd wel.
Foto's, Video's kun je opslaan in je SD kaart als dit van toepassing is in je instelling
van je camera (groottendeels camera app (gedownload)) kunnen op de SD als
standaard of geheugen geplaatst worden en niet in je telefoon zelf.

Als je standaard camera in het begin een melding gaf dat een SD kaart is
gevonden kun je dit ook gebruiken op op je SD op te slaan.

PowerCam is daar 1 van en ruime keuze met goede panorama, colorsplash,
smile photo en meer. Er zijn meer goede Camera's die op je geheugen kan
laten opslaan, lees de details van de camera of test ze uit :)

Mvg Tijger
Badge +2
Bedankt voor jullie antwoord. Ben camera's aan het uitproberen maar voor als nog geeft hij geen
foto aan op mijn SD kaart.
Groet Piet
@Daf 25

Ik heb ook een Huawei telefoon. Die standaard camera heeft de instellingen om foto's op te slaan op de SD. Bij mij staat die uit omdat ik Google Photo's gebruik maar je kan eens in de instellingen van je camera app. kijken.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Daf25,

Welkom terug op het forum! Wat onhandig dat die apps steeds weer worden teruggezet. :(

Ik zie dat je inmiddels al van wat uitleg bent voorzien. Is het gelukt om de foto-instellingen zo te wijzigen dat je foto's wel op je SD-kaart worden opgeslagen?

Groetjes,
Els
Badge +2
Bedankt voor de tip.
Heb geprobeerd en inderdaad het werkt.
Maar als er een app geüpdatet word die word terug op intern gezet.
Dus bijv de app van Simyo die gaat van de SD af en komt weer op intern.
Volgens de club bij Huawei is dat gewoon zo. Dus Roy en Tijger hebben alle gelijk.
En een andere camera word op een of andere manier beïnvloed en maakt geen mooie foto's.
Ik hou het zo en jullie dank voor de reactie en heb toch wat geleerd om door te spitten in programma's

Groet Piet
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Piet,

Bedankt voor de update! Jammer dat het niet aan te passen is op je telefoon. 😞

Gelukkig heb je er in ieder geval weer iets van opgestoken! 🙂

Groetjes,
Els
Badge +2
Beste Ellen.
Ellen ik heb al diverse keren naar jullie doorgegeven dat mijn mailadres is gewijzigd.
Maar op mijn Simyo is dat wel gewijzigd maar op mijn Forum niet.
Mijn oude provider stuurt straks niet meer door dat er een bericht is dus kan ik ook niet meer antwoorden.
Mijn nieuwe mail adres is: xxxxxxx
Is het mogelijk dat jij dat wel kunt wijzigen want via webcare@simyo.nl
lukt het niet🤔
Bijvoorbaat dank

Piet
Beste @Daf 25 - Piet

Het is niet de bedoeling om privacygegevens te delen op een openbaar forum.
Verwijder even je mailadres om je te beschermen. Een moderator meldt zich weer bij je en zal naar ik verw8 je gegevens vragen via een privébericht te sturen naar hem/haar.

Een moderator zal en kan je helpen, maar niet Ellen eerder Els. 🙂😉
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Piet,

Zoals Ray het al heeft gezegd, is het niet de bedoeling om privacygegevens te delen op het forum. Ik heb daarom je e-mailadres verwijderd. Kan je mij een privé-bericht sturen met je e-mailadres? Ik zal deze dan voor je aanpassen 🙂

@Ray Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta
Ja Ray, bedankt..!

@Ashweeta hihihi.😀
[@Ray Bedankt!]
Reputatie 7
Badge +6
Els Ellen Ray Friesian .... Al die namen ook😁
Waar je hart vol van is zeggen ze wel eens 😇😂
Badge +2
Hoi Piet,

Zoals Ray het al heeft gezegd, is het niet de bedoeling om privacygegevens te delen op het forum. Ik heb daarom je e-mailadres verwijderd. Kan je mij een privé-bericht sturen met je e-mailadres? Ik zal deze dan voor je aanpassen :)

@Ray Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta
Badge +2
Ashweeta had een mailtje binnen van Ellen zij vroeg mijn mobiel nummer.
Zij zou mijn mailadres aanpassen in forum.
Dus zal het nu goedkomen.

Bedankt voor je hulp.
Groet Piet
Reputatie 7
Badge +6
Misschien een tip/idee om dit mail adres zelf te kunnen wijzigen in mijn simyo😉
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Daf 25,

Ik zie dat je e-mailadres voor het Forum inmiddels is aangepast. Dat is fijn want dan krijg je weer alle forumberichten binnen zoals het hoort. :)

@ Ron H Bedankt voor de tip, het zou zeker handig zijn als dit een optie was. Voor nu kunnen we dat helaas niet aanpassen.

Groetjes,
Thomas
Badge +2
Alle mensen heel hartelijk dank voor het meedenken👍
Groet Piet
Reputatie 5
Badge +5
Helemaal super, Piet!

Groetjes,
Els aka Ellen 😉

Reageer