.

Beantwoord

Waarom valt netwerk telkens weg op mijn Samsung Galaxy Advance?

  • 21 April 2015
  • 6 reacties
  • 966 Bekeken

Badge
Ik heb een Samsung Galaxy Advance met prepaid Simyo kaart. Maar hee vaak krijg ik een melding dat ik geen netwerk heb, dan moet ik handmatig opnieuw een netwerk zoeken en staat simyo er niet tussen. Ik kies dan maar KPN, maar na een tijdje krijg ik weer de melding dat het geselecteerde netwerk niet beschikbaar is. Dit gebeurt altijd als ik m'n telefoon uitschakel en weer aanzet, maar ook gewoon op willekeurige momenten gedurende de dag. Nogal vervelend want dan krijg ik telefoontjes en smsjes dus ook niet binnen. Help!
icon

Beste antwoord door Ali 22 April 2015, 11:38

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 7
Het netwerk Simyo is KPN v.v.

Ervaar je jet wegvallen van het netwerk op dezelfde locatie (postcode) of op verschillende locaties? Hoeveel netwerkstreepjes geeft je telefoon aan op het moment dat je verbonden bent op de locatie waar de netwerkverbinding weleens is weggevallen?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ingepinge,

Goed dat je hier je vraag stelt en welkom op het forum.

Ik kan me goed voorstellen dat het vervelend is het telkens opnieuw te moeten instellen. Zoals RicoK het aangeeft klopt het dat je bij het zoeken geen Simyo ziet staan. We maken namelijk gebruik van het netwerk van KPN. Je doet het dus goed 🙂

Om na te gaan of het veroorzaakt wordt door je simkaart of het toestel wil ik je verzoeken om een zogenaamde 'kruistest' uit te voeren. Hierbij plaats je je simkaart in een ander (simlockvrij) toestel en een andere simkaart in je eigen toestel. Hiermee kan je nagaan of het probleem aan de simkaart of het toestel ligt. Mocht je simkaart ook in de andere telefoon telkens wegvallen dan kunnen een vervangende simkaart voor je aanvragen.

Geef je even aan wat de uitkomst is van deze test?

@RicoK, bedankt voor je reactie.
Badge
Hoi!
Ik ben ondertussen een oude non-smartphone telefoon gaan gebruiken en daar heb ik het probleem niet. Maar tot 2 maanden geleden had ik altijd een andere simkaart in deze telefoon en daar had ik het probleem ook niet. Ik neem aan dat het dus aan m'n telefoon ligt, maar moet ik die anders kunnen instellen?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ingepinge,

Dat is vervelend. Het lijkt inderdaad aan het toestel te liggen.:(
Geeft het toestel alleen aan geen netwerk, of verliest hij het contact met de simkaart en moet je de pincode opnieuw intoetsen?

Kun jij eens controleren of je de netwerkselectie op automatisch hebt staan? En je hoe staat je netwerkmodus?
Badge
Hoi
Volgens mij staat 'ie op automatisch, en de netwerkmodus is GSM/WCDMA (autostand)
Reputatie 3
Badge +7
Hoi ingepinge,

Dan staan je instellingen goed:)
Wat je nog kan proberen om de Samsung te 'repareren', is je telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. In de hoop dat het softwarematig is.
Vergeet dan niet eerst een goede back-up van de telefoon te maken;)

Kun je me laten weten of dat heeft geholpen?

Reageer