.

Beantwoord

Waarom lukt het niet om de Esim te downloaden op Android?

  • 2 January 2023
  • 12 reacties
  • 186 Bekeken

Hallo,

Ik probeer de eSiM te installeren maar krijg een foutmelding. In de instellingen is te zien dat de eSIM profiel voor IOS is, ik denk zelf dat het daaraan ligt dat het niet lukt deze te installeren op mijn android device.

Ik heb dit meerdere malen proberen uit te leggen aan diverse klantenservice medewerkers die ik heb gesproken via WhatsApp, de enige oplossing die hieruit naar voren kwam is om een fysieke simkaart te bestellen.

Ik hoop dat ik via dit forum beter geholpen kan worden 

 

 

icon

Beste antwoord door Amy 2 January 2023, 13:47

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MrZaza,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat het installeren van de eSIM niet lukt! Zou je een screenshot kunnen delen in het topic van de foutmelding die je te zien krijgt? Dan kijk ik graag even mee. Ook wil ik graag van je weten welk type en model toestel je gebruikt en welke software versie het toestel op dit moment heeft.

Heb je de Mijn Simyo app al eens verwijderd en opnieuw gedownload? Zo weten we zeker dat je de laatste versie gebruikt. Ook wil ik je vragen om even opnieuw in te loggen. Dit doe je door via de inlogpagina te klikken op '’aanpassen'’ rechts boven in beeld. Klik dan op het kruisje dat bij je profiel komt te staan en verwijder je account. Vervolgens kan je opnieuw inloggen. 

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Amy

Hallo Amy,

Ik heb de screenshots bijgevoegd!

De stappen die je uitlegt heb ik al ondernomen, ik heb het nu even weer gedaan maar helaas zonder succes!

Mijn toestel is een Google Pixel 6a met Android 13

Alvast hartelijk dank!

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @MrZaza,

Bedankt voor de toelichting en de screenshots! Heb je het toestel in het buitenland gekocht? Mocht dit zo zijn dat geven wij namelijk geen garantie over de werking van onze eSIM op het toestel. Ook is het tijdens de installatie belangrijk dat er geen fysieke simkaart in het toestel zit. 

Zou je mij een privébericht willens sturen met jouw persoonlijke gegevens zodat ik dit even kan voorleggen bij onze technische dienst? Dan kan er worden gekeken of er wellicht nog iets anders aan de hand kan zijn.

Groetjes
Amy

Hallo @Amy ,

 

Ik heb dus hetzelfde probleem op een Samsung A34 (5G) besteld bij Simyo gezamelijk met een nieuw abonnement. Bij installeren van de app krijg ook ik de melding dat ESIM niet wordt ondersteund op het toestel 😅. De kaart heeft nu status “Geblokkeerd”.

Het toestel is net binnen, er zit nog geen simkaart in (want dat zou ik als Simyo ESIM krijgen). Ik moet er wel bij vermelden dat ik in afwachting ben van een nummerbehoud na overstap.

 

Groetjes

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tjarb,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat het niet lukt om de eSIM te downloaden! Echter raad ik wel altijd aan om dit pas te doen als het nummer is overgezet om onverwachte kosten te voorkomen. Welke opties krijg je te zien als je in de Mijn Simyo app gaat naar Instellingen > Simkaart? 

Ik hoor het graag van je. 

Groetjes,
Amy

Hallo @Amy,

 

Ik heb een simkaartnr zichtbaar, type: ESIM Android, simkaart status is actief. Maar ik kan niet bellen en in ‘instellingen’  van het toestel heb ik ook geen ‘eSIM’ beschikbaar.

Ik heb in de simyo app ook geen mogelijkheid om een eSim te downloaden.

Bellen kan ik niet, het toestel geeft aan geen sim en geen netwerk te hebben.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tjarb,

Bedankt voor je reactie. Ik heb zojuist even op onze website gekeken maar ik zie inderdaad dat het niet mogelijk is om op de Samsung A34 onze eSIM te installeren. Je kan dat hier terugvinden. Als alternatief kan ik een fysieke simkaart naar je opsturen. 

Zou je mij hiervoor een privébericht willen sturen met jouw persoonlijke gegevens? Dan maak ik dit voor je in orde 😊.

Groetjes,
Amy

@Amy

Ik heb voor mijn nummer parallel aan de Whatsapp chat (wat een hopeloze support is dat zeg) een  fysieke simkaart aangevraagd, om aan het eind van de week toch iets werkend te hebben. Die Whatsapp chat is echt waardeloos, het duur echt een dag voordat je een reactie hebt en 16:45 stoppen de medewerkers gewoon. Krijg je geen reactie meer. Volgende middag pakt iemand weer eens iets op (als je geluk het). Voordat je een antwoord hebt ben je 3 dagen verder!

 

Wat daarbij erg slecht vind is dat ik bij het bestellen van deze telefoon wel de optie kreeg voor een eSim. Als het niet kan, geef die optie dan niet!!!

 

Jullie service team kan intern vrij weinig. Ik heb 2 maanden moeten wachten op een order (telefoon + abbo) omdat die intern ergens in de systemen vast zat, die uiteindelijk niet geleverd kon worden en de order geannuleerd werd. Nieuwe telefoon + abbo besteld met eSIM en daar heb ik ook weer gedoe mee.

Ik kan nu dus niet bij diverse diensten omdat ik een SMS verificatie nodig heb, ik verwacht telefoontjes voor mijn sollicitatie procedure, ik moet beschikbaar zijn voor UWV en voor de kinderopvang. Ik kan hier ondertussen echt kwaad om worden.

Continu: Kastje → muur.

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tjarb,

Bedankt voor je reactie. Oei, ik kan me voorstellen dat dit erg frustrerend is. 

Het is op dit moment helaas drukker dan normaal via het Whatsapp kanaal waardoor het langer kan duren voordat je een reactie krijgt, onze oprechte excuses hiervoor! 

Wat echter vreemd is, is inderdaad dat je de optie hebt gekregen om te kiezen tussen eSIM of een fysieke simkaart. Als het toestel onze eSIM niet ondersteunt zou je deze optie ook niet moeten krijgen. Ik heb dit zojuist zelf even getest als ik jouw toestel (Samsung A34) wil bestellen maar ik krijg hierbij geen keuze om een eSIM te bestellen. Ook heb ik dit getest bij een toestel die wel is geschikt voor onze eSIM en hierbij krijg ik direct de keuze of ik een eSIM wil of een fysieke simkaart. Vermoedelijk is er bij deze stap dus iets mis gegaan tijdens jouw bestelling. Ook hier onze oprechte excuses voor. Ik heb dit meteen voorgelegd bij de desbetreffende afdeling zodat dit in de toekomst niet nog eens zal voorkomen.

Ik zal ook nagaan bij de technische dienst of zij jou bestelproces kunnen nalopen om te zien wat hier is misgegaan. Zodra ik daar meer over weet zal ik dat aan je terugkoppelen. Ook zal ik een verzoek indienen om de kosten van de vervangende simkaart te vergoeden (€5,00).

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak, dit is natuurlijk geen fijne start. 

Groetjes,
Amy

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tjarb, bij welke stap tijdens het bestelproces kon je de keuze maken voor eSIM? Dit is van belang voor de technische dienst. 

Alvast bedankt! 

Groetjes,
Amy

Hallo @Amy ,

Dat was in de web-shop. Ik heb een telefoon gekozen en daarbij vervolgens het abonnement (icm KPN korting) gekozen. Vervolgens kon ik “volgende” kiezen en kreeg ik de keuze voor eSIM of gewone sim (met een groen vinkje dat de telefoon geschikt is). En dan moest ik de rest invullen zoals nummerbehoud, gegevens, legitimatie enz.

 

En dat traject heb ik twee keer doorlopen, beide gevallen koos ik voor eSim.

Met vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @tjarb,

Bedankt! Zodra ik meer weet geef ik een update.

Groetjes,
Amy

Reageer